Er zijn verschillende meningen en/of feiten te vinden op internet (waaronder dit forum) over koelvloeistof, maar het is mij toch nog niet geheel duidelijk.
De makkelijkste manier is natuurlijk om gewoon bij de dealer koelvloeistof te halen als dit nodig is, maar dat is te gemakkelijk

In mijn geval wil ik in mijn S60 wat koelvloeistof bijvullen, en heb ik een bus rode koelvloeistof staan (op basis van monoethyleenglycol, zonder nitrieten, amines, fosfaten, borax en silicaten).
Op internet wordt er veel gezegd dat je rode koelvloeistof niet bij andere koelvloeistoffen mag gooien, maar een kleurstof is maar een kleurstof (tenzij alle fabrikanten altijd dezelfde kleurstof voor dezelfde soort koelvloeistof gebruiken, maar dit lijkt geen standaard te zijn).
Ook is er wel te vinden, dat G12+ overal bij mag (maar of dat zo is, blijft de vraag).
Als de volvo-koelvloeistof op basis van ethyleenglycol is, zou het toch geen probleem moeten zijn om andere koelvloeistof op basis van ethyleenglycol te gebruiken om wat koelvloeistof bij te vullen?
Op de bus staat een specificatie/norm vermeld: Volvo 128 6083 / 002, komt dit overeen met de volvo-koelvloeistof?
Heeft iemand enig idee?