SCM alarm keuring

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
bert
2nd Gear member
Contacteer:

Beste mensen,

Ik heb een XC70 met een klasse 3 alarm, af fabriek ingebouwd. De auto heb ik sinds juli van dit jaar met Bovag garantie.
Hierover mijn vraag: bij de auto zat geen SCM certificaat, hoort deze bij de aflevering te zitten bij een bovag garage/auto of kan ik dit alsnog van hen verlangen dat deze er bij zit.
Zo niet, waar kan ik in Hengelo (Ov) zo'n certificaat krijgen/kopen.

Deze vragen komen omdat ik na veel ellende met mijn vorige verzekeraar een nieuwe verzekeraar heb en deze eist een klasse 3 alarm met SCM certificaat.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en meedenken,

groeten,

Bert
850R automaat
V70 2.5 10v automaat
XC70 2.5T geartronic summum
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

Bij de dealer....
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Battlecruiser
8th Gear member

En als je dat certificaat hebt, laat het alarmsysteem dan elk jaar (bij de APK bv.) weer controleren en afstempelen op het certificaat. Ook dat is een vereiste voor de verzekeraars.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
OGA244
8th Gear member

Ik zou een andere verzekeraar gaan zoeken, er zijn er ruim voldoende die een alarm niet eens nodig vinden
Schorpioen
5th Gear member

Battlecruiser schreef:En als je dat certificaat hebt, laat het alarmsysteem dan elk jaar (bij de APK bv.) weer controleren en afstempelen op het certificaat. Ook dat is een vereiste voor de verzekeraars.
Alle SCM inbouwstations kunnen het certificaat voor je uitprinten.
Na de jaarlijkse keuring krijg je tegenwoordig een certificaat dat het alarm voor de jaarlijkse keuring is geweest.
Het afstempelen op het certificaat gebeurd niet meer aangezien de certificaten gewijzigd zijn en er geen plek meer is voor stempels.
OGA244 schreef:Ik zou een andere verzekeraar gaan zoeken, er zijn er ruim voldoende die een alarm niet eens nodig vinden
De meeste verzekering stellen een BV1 (startonderbreker) verplicht wat dan ook in de polis staat.
Hiervoor heb je geen SCM certificaat nodig.
Er zijn ook verzekeringsmaatschappijen waar je korting kunt krijgen als er een BV3 op zit. Dan moet je toch echt aan de jaarlijkse herkeuringsplichten voldaan hebben als er wat gebeurd.
De verzekeringsmaatschappij kan het certificaat zelf ook bij SCM opvragen alleen kost dat weer geld.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

een klasse 1 startonderbereker is een verplichte voorziening op iedere nieuwe auto vanaf 1/1/1998, dat is een typegoedkeuringsverplichting geweest, daarvoor hoef je niets te overleggen
Volvo for life
Schorpioen
5th Gear member

Schorpioen schreef:De meeste verzekering stellen een BV1 (startonderbreker) verplicht wat dan ook in de polis staat.
Hiervoor heb je geen SCM certificaat nodig.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
bert
2nd Gear member
Contacteer:

bedankt allen voor de antwoorden.

morgen eens actie ondernemen.

groet,

Bert
850R automaat
V70 2.5 10v automaat
XC70 2.5T geartronic summum
Plaats reactie