Hoi een ieder,
Misschien een simpele vraag: Ik rij nu bijna een jaar met het storingslampje van het "uitlaatgasreinigingssysteem". Ik heb me bij Volvo laten vertellen dat dit komt omdat mijn lambdasonde stuk is. Kan ik deze zelf zonder al te veel moeite zelf vervangen? Zo ja, weet iemand misschien waar het juiste type te kopen (liefst op internet) en waar ik misschien een beschrijving kan vinden?
Ik hoop op jullie hulp.
Greets.
Volvo S60 - Bouwjaar: 11-2000 - KM stand, 156000 - 2,4 ltr - 170 PK
Lambda, Lambda, Lambda
-
- 7th Gear member
met sommige imitatie sensors heb je het zelfde probleem,een brandend lampje..
- EVV
- 5th Gear member
- zijdo
- 1st Gear member
Er zitten er twee in , een voorste en een achterste. Dus een van beide zal het nog wel doen (dus geen katalysator schade)
Zelf doen is niet zo moeilijk, je moet alleen wel weten welke het niet meer doet.
Zelf doen is niet zo moeilijk, je moet alleen wel weten welke het niet meer doet.
Groet Peter
s60 2.4 170pk Lpi
s60 2.4 170pk Lpi
-
- 2nd Gear member
Ik weet nog dat men in de garage zei (iets in de trant van): Net na het starten meet die zonde het verschil van de temperatuur van je lucht in- en uitlaat??? (Ik heb hier werkelijk even geen verstaan van! 

Greetings DrDeJe
========================
*** Volvo S60 - 2,4 ltr. - 170 PK ***
========================
========================
*** Volvo S60 - 2,4 ltr. - 170 PK ***
========================
-
- 7th Gear member
Die snapt het dus zelf niet helemaal!..DrDeJe schreef:Ik weet nog dat men in de garage zei (iets in de trant van): Net na het starten meet die zonde het verschil van de temperatuur van je lucht in- en uitlaat??? (Ik heb hier werkelijk even geen verstaan van!

-
- 3rd Gear member
Ik heb vorig jaar een defecte lambda gehad bij de S60. Het was de 1e in het spruitstuk.
Je komt er op zich makkelijk bij, dus zelf doen met scheelt duiten. ( wel daarna storing laten resetten ).
Succes.
Je komt er op zich makkelijk bij, dus zelf doen met scheelt duiten. ( wel daarna storing laten resetten ).
Succes.
In bezit :
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )