Adres voor testen schokbrekers

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
renelle
2nd Gear member

Hallo,

Al wel even wat berichtjes op het forum gescand hierop en de bekende adressen (Profile, Euromaster, Kwikfit, ...) afgebeld, maar tot nu toe heeft niemand een testbank voor schokbrekers staan.

Weet iemand een adresje in de buurt van Utrecht/Vleuten waar ik mijn V70 D5 uit 2003 kan laten testen? Ik vermoed dat de achterste schokbrekers een aardig eind heen zijn, maar zoek naar "harde" cijfers om dit te bevestigen dan wel te ontkrachten...

Alvast dank!
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
945i
8th Gear member

Arends autobanden in Loenersloot heeft er zeker 1.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Ramon&Ramon
7th Gear member

Verkerk in utrecht
Ramon&Ramon
7th Gear member

renelle schreef:Hallo,

Al wel even wat berichtjes op het forum gescand hierop en de bekende adressen (Profile, Euromaster, Kwikfit, ...) afgebeld, maar tot nu toe heeft niemand een testbank voor schokbrekers staan.

Weet iemand een adresje in de buurt van Utrecht/Vleuten waar ik mijn V70 D5 uit 2003 kan laten testen? Ik vermoed dat de achterste schokbrekers een aardig eind heen zijn, maar zoek naar "harde" cijfers om dit te bevestigen dan wel te ontkrachten...

Alvast dank!

Het is vaak wel zo,als je drie verschillende testen laat doen op drie verschillende banken,dan heb je vaak ook drie verschillende uitkomsten.
Net als bij een APK keuring dus.
Het beste is ze gewoon visueel te beoordelen op lekkage en werking.
renelle
2nd Gear member

Ramon&Ramon schreef:
renelle schreef:Hallo,

Alvast dank!

Het is vaak wel zo,als je drie verschillende testen laat doen op drie verschillende banken,dan heb je vaak ook drie verschillende uitkomsten.
Net als bij een APK keuring dus.
Het beste is ze gewoon visueel te beoordelen op lekkage en werking.
Visueel zijn ze in orde. Op de brug was er verder niets aan te zien. Ook de draagarmrubbers waren niet te ver heen... Blijft over om de werking te controleren.

Ik snap dat het inderdaad het beste is om meerdere testbanken te bezoeken, maar gezien de vele adressen die ik vandaag heb gebeld zal dat meer theorie dan praktijk kunnen zijn.

Zal morgen eens bellen met Verkerk Utrecht (Leidsche Rijn dus niet?).
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”