Als je een nieuw servies koopt, kijk/informeer je toch ook even of het wel bestand is tegen de afwasmachine
ipod aansluiten (aux in autoradio) V50
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Zo zie je maar dat je nergens 'van uit moet gaan' maar eerst moet onderzoeken voordat je besluit iets te kopen. Zeker bij een revolutionair dashontwerp als dat van de nieuwe V50 kun je je toch wel bedenken dat dat niet 'zomaar' te vervangen is.
Als je een nieuw servies koopt, kijk/informeer je toch ook even of het wel bestand is tegen de afwasmachine
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik denk dat gezien dit dreigement nu wel flink geschrokken zullen zijn bij Volvo, en dat men met man en macht aan het werk is.cordi schreef:Ik ben niet de enige die graag zijn iPod wil aansluiten in de Volvo V50. Als Volvo er niet voor zorgt dat in 2005 deze iPod kan aangesloten worden dan zal deze wagen zeker tegen einde 2005 verkocht zijn. Voor mij dus nooit geen Volvo meer
By the way, sommigen kopen een auto omdat hij zo prettig rijdt of omdat het design erg aanspreekt.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Heb je ueberhaupt de auto bekeken voor je hem kocht?Wicked willy schreef:Ik heb ook problemen met de radio van m'n V50 momentum van nog geen 4 weken oud.
Ik ben er vanuit gegaan dat ik die radio die in de auto zit er gewoon uit kon SLOPEN..
Reken er niet dat anderen software hebben waarmee je een Volvo upgrade (Volvo heeft het zelf niet eens) als je iets toevoegd aan de standaard configuratie is de kans reeel aanwezig dat je hele auto het niet meer doet, wat mist er overigens aan je audio?Wicked willy schreef:Nu dit niet mogelijkl blijkt te zijn wilde ik wel de mogelijkheid om de radio te upgraden. DIT GAAT OOK NIET.
Wat nu wachten op een upgrade software of zijn er ander bedrijven dan de volvo dealer die dit voor mij kunnen doen, of zijn er andere mensen met hetzelfde probleem.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
[ironische modus] Volkomen belachelijk dat Volvo geen aansluiting heeft voor een strijkijzer en broodrooster, want bij merk ^&*()%$#@ is dat wel! Idioot gewoon! Verder leven is nu onmogelijk, stel je voor! [/ironische modus]

Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
Wel ik heb naar Volvo gemailed en daar konden ze me doodleuk vertellen dat ze nog niet wisten wanneer het kon uitkomen...
Daarom heb ik nu een afspraak gemaakt om een FM modulator te laten inbouwen (= enige oplossing met het MOST systeem)...
Voor de zelfbouwers hier is iemand die het al zelf heeft gerealiseerd...
http://www.angelfire.com/trek/grochef/index.html
Gewoon wat creatief zijn dan lukt het best wel...
Het blijft gewoon een mooie wagen en dit is een minpuntje maar dit weegt niet op tegen de + punten...
Als je de volvo inruilt voor een bmw voor de ipod is er vast wel iets dat je niet bevalt aan de bmw (onderhoudskosten, achter tracktie,... )
Daarom heb ik nu een afspraak gemaakt om een FM modulator te laten inbouwen (= enige oplossing met het MOST systeem)...
Voor de zelfbouwers hier is iemand die het al zelf heeft gerealiseerd...
Gewoon wat creatief zijn dan lukt het best wel...
Het blijft gewoon een mooie wagen en dit is een minpuntje maar dit weegt niet op tegen de + punten...
Als je de volvo inruilt voor een bmw voor de ipod is er vast wel iets dat je niet bevalt aan de bmw (onderhoudskosten, achter tracktie,... )
-
- 2nd Gear member
Ik post wel iets als ik het heb afgerond...
Ben van plan om hem te monteren op de cupholders. Daar zit een rand op waar ik "iets" op ga monteren met de ipod en prorberen een DOCKconnector aan te sluiten...
Kan het moeilijk uitleggen maar als het zo ver is post ik wel pics...
Zou normaal gezien in mei moeten afgerond zijn...
Vertrek dan naar Italie dus dan is het wel handig als je een paar dagen muziek bijhebt
Ben van plan om hem te monteren op de cupholders. Daar zit een rand op waar ik "iets" op ga monteren met de ipod en prorberen een DOCKconnector aan te sluiten...
Kan het moeilijk uitleggen maar als het zo ver is post ik wel pics...
Zou normaal gezien in mei moeten afgerond zijn...
Vertrek dan naar Italie dus dan is het wel handig als je een paar dagen muziek bijhebt

- joost
- 7th Gear member
This Thread rocks dus helemaal niet... dat is net het probleem!
Ik begrijp de teleurstelling rondom de uitbreidbaarheid van de standaard audio voorziening, maar ik vind eveneens dat het iets is wat je vooral jezelf moet kwalijk nemen. Als je zo´n bak geld uitgeeft aan een auto lijkt het mij niet meer dan normaal dat je alles tot in de puntjes uitzoekt, zeker wanneer je bepaalde zaken zeer belangrijk vindt. Wat mij bevreemd in dit geval is inderdaad wat Ben al zei:
Laat mij eens over mijn hart strijken: ik ruil mijn V40 2000 zo voor een nieuwe V50. Het voordeel van die V40 is dat je er zo ongeveer wel alles in het dashboard kunt pleuren wat je maar wilt, Volvo of niet Volvo.
Tja, en die reactie van Volvo zelf: als je iets niet kan leveren moet je altijd doen alsof je er druk mee bezig bent!
Wat betreft de folder van de V50: het zit ´m vaak in de kleine lettertjes
Er komt vast wel een oplossing en als die er is komt de V50 op mijn verlanglijstje te staan...
Joost.
Ik begrijp de teleurstelling rondom de uitbreidbaarheid van de standaard audio voorziening, maar ik vind eveneens dat het iets is wat je vooral jezelf moet kwalijk nemen. Als je zo´n bak geld uitgeeft aan een auto lijkt het mij niet meer dan normaal dat je alles tot in de puntjes uitzoekt, zeker wanneer je bepaalde zaken zeer belangrijk vindt. Wat mij bevreemd in dit geval is inderdaad wat Ben al zei:
En dát kun je toch alleen jezelf verwijten?Als je een nieuw servies koopt, kijk/informeer je toch ook even of het wel bestand is tegen de afwasmachine
Laat mij eens over mijn hart strijken: ik ruil mijn V40 2000 zo voor een nieuwe V50. Het voordeel van die V40 is dat je er zo ongeveer wel alles in het dashboard kunt pleuren wat je maar wilt, Volvo of niet Volvo.

Tja, en die reactie van Volvo zelf: als je iets niet kan leveren moet je altijd doen alsof je er druk mee bezig bent!
Wat betreft de folder van de V50: het zit ´m vaak in de kleine lettertjes
Hierin staat Volvo echt niet alleen.N.B. Bepaalde informatie in deze brochure kan onjuist zijn door productwijzigingen die werden aangebracht sedert het ter perse gaan. Sommige beschreven of afgebeelde uitrustingen zijn verkrijgbaar tegen meerprijs. Gelieve voor de bestelling uw Volvo dealer naar de meest recente informatie te vragen. De fabriek behoudt zich het recht voor prijzen, kleuren, materialen, uitrustingen of technische gegevens te wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving
Er komt vast wel een oplossing en als die er is komt de V50 op mijn verlanglijstje te staan...
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- Starter
Ik weet niet of er nog mensen zijn die problemen hebben met hun Ipod en hun V50, maar in Amerika (waar ik tijdelijk woon) hebben ze dat anders opgelost.
Je sluit op je Ipod een zender aan die uitzendt op een frequentie die je vervolgens met je autoradio kunt ontvangen.
Verder, je Ipod monteren is ook niet zo'n probleem. Je hebt hier een soort standaard voor je Ipod die je in je cuphouder kunt zetten. Alles bij de hand en geen moeilijk gedoe. Kijk eens op de site van Apple of zoiets in Nederland te vinden is....
Groeten
Je sluit op je Ipod een zender aan die uitzendt op een frequentie die je vervolgens met je autoradio kunt ontvangen.
Verder, je Ipod monteren is ook niet zo'n probleem. Je hebt hier een soort standaard voor je Ipod die je in je cuphouder kunt zetten. Alles bij de hand en geen moeilijk gedoe. Kijk eens op de site van Apple of zoiets in Nederland te vinden is....
Groeten
-
- 2nd Gear member
een FM transmitter is verboden in Belgie / Nederland / UK omdat het beschouwd wordt als radio piraterij...
Ik heb een FM Modulator laten inbouwen met uitgang in het kastje tussen de voorzetels...
Nu kan ik lekker ipod luisteren in de wagen. kwaliteit is vergelijkbaar met cd omdat je het volume mooi kan regelen.
Als er interesse is dan post ik wel fotos...
Ik heb een FM Modulator laten inbouwen met uitgang in het kastje tussen de voorzetels...
Nu kan ik lekker ipod luisteren in de wagen. kwaliteit is vergelijkbaar met cd omdat je het volume mooi kan regelen.
Als er interesse is dan post ik wel fotos...
-
- 2nd Gear member
Is het mogelijk van het merk en type van FM modulator te vermelden. De prijs van de modulator had ik ook graag geweten. Als jij tevreden bent (geen storingen zoals bij de iTrip) wil ik deze modulator zo snel mogelijk laten inbouwen. Als je het niet te veel werk vind had ik wel graag enkele foto’s gezien. Toch wel bedankt! Wie weet komt er eindelijk een oplossing.
- menjo
- 7th Gear member
Nou, CD kwaliteit hoef je toch niet te verwachten van een FM modulator, je blijft met de limitaties van FM zitten, maar zelf vind ik het zeer zeker acceptabel. Je moet wel uitkijken wat je koopt want ik heb er nu 2 gehad en die eerste was echt bagger (+/- 20 euro via ebay.nl (was wel gewoon een nieuwe)). Degene die ik nu heb kostte 50 euro en komt van Conrad (http://www.conrad.nl/ Bestnr.: 379062 - 8A) en werkt wel goed.
Alleen voor een V50 moet je geloof ik wel de antenne aansluiting aanpassen, omdat die niet standaard is. De spanning voor de modulator haal ik gewoon uit de aansluitstekker van de radio.
Alleen voor een V50 moet je geloof ik wel de antenne aansluiting aanpassen, omdat die niet standaard is. De spanning voor de modulator haal ik gewoon uit de aansluitstekker van de radio.
- AndreK
- 2nd Gear member
http://us.creative.com/products/product ... duct=11427
Daarmee kun je de mp3 speler dmv een fm zendertje met je radio laten "praten" er zijn meer fabrikanten die dit soort add=ons maken overigens.
Misschien dat je hier wat aan hebt.
Kun je ook Volvo blijven rijden
Daarmee kun je de mp3 speler dmv een fm zendertje met je radio laten "praten" er zijn meer fabrikanten die dit soort add=ons maken overigens.
Misschien dat je hier wat aan hebt.
Kun je ook Volvo blijven rijden
- AndreK
- 2nd Gear member
-
- 2nd Gear member
Ik heb deze laten inbouwen..;
http://www.crutchfield.com/S-g3UJ5AS7F9 ... 257ksif200
in combinatie met:
http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=159540
Met de belkin kabel kan jet het geluid versterken en mits een juiste afstelling (ipod op 75% / kabel op een 60% en radio tikkeltje harder) is het gewoon bijna CD.
Dit zal sowieso beter zijn dan de volvo oplossing (fm transmitter).
Ik maak morgen wel effe pics...
http://www.crutchfield.com/S-g3UJ5AS7F9 ... 257ksif200
in combinatie met:
http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=159540
Met de belkin kabel kan jet het geluid versterken en mits een juiste afstelling (ipod op 75% / kabel op een 60% en radio tikkeltje harder) is het gewoon bijna CD.
Dit zal sowieso beter zijn dan de volvo oplossing (fm transmitter).
Ik maak morgen wel effe pics...
-
- Starter
Ik ben nieuw op dit forum, maar heb al heel wat uren op het internet gezocht naar een manier om een ipod aan te sluiten op mijn V 50.
Nu lees ik hier dat er verschillende mensen ervaringen hebben met een FM modulator.
Graag zou ik willen weten hoe een FM modulator is aan te sluiten.(als er iemand is met foto's zou ik deze graag willen zien.)
Groetjes
Nu lees ik hier dat er verschillende mensen ervaringen hebben met een FM modulator.
Graag zou ik willen weten hoe een FM modulator is aan te sluiten.(als er iemand is met foto's zou ik deze graag willen zien.)
Groetjes
- menjo
- 7th Gear member
Link staat al ergens op pagina 2, maar ik zal hem nog maar een keer posten voor de duidelijkheid:
-
- Starter
Is het ook mogelijk om een FM modulator aan te sluiten zonder kabels door te snijden? (dit ivm mogelijke storingen)
Ik heb een link gevonden, maar kan er niet achtekomen of deze zijn aan te sluiten op V50.
http://www.dension4u.de/shop/product_in ... cts_model=[/url]
Ik heb een link gevonden, maar kan er niet achtekomen of deze zijn aan te sluiten op V50.
http://www.dension4u.de/shop/product_in ... cts_model=[/url]
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Op je antennekabel inbreken kan doordat het antennesignaal af gaat wijken een weldadige stilte gaan opleveren, korter gezegt, hij kapt ermee.
En de glasvezelkabels doorknippen leek me ook geen goed idee.
En de glasvezelkabels doorknippen leek me ook geen goed idee.