iOS 5 zorgt voor problemen **UPDATE**

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik kan sinds de update naar iOS 5 mijn iPhone niet meer verbinden met het multimedia systeem in onze S60. Ik krijg dan de melding dat de iPhone niet leesbaar is. Meer mensen met dit probleem? Ik hoop dat Volvo er een software update voor heeft..

Edit: iPhone is nu wel leesbaar. Ik had geen muziek op mijn iPhone staan en vandaar dat die niet leesbaar was. Hij speelt gewoon muziek af.

Hier erger ik mij het meeste aan:

- Willekeurige volgorde:

- situatie met willekeurige volgorde aan: je bent een liedje aan het afspelen die ergens in het midden van de lijst staat, en als je dan door de lijst wilt scrollen, begin je helemaal aan het begin van de lijst. Dus als je de "scroll lijst" opent, kom je niet direct terecht bij het liedje wat je op dat moment aan het afspelen bent.

- situatie met willekeurige volgorde uit: je bent een liedje aan het afspelen die ergens in het midden van de lijst staat, en als je dan door de lijst wilt scrollen, kom je gelijk op het liedje wat je aan het afspelen bent. Handig voor als je wilt weten welke nummers er iets terug/verderop staan.

- Bluetooth:

- Ik ben een liedje aan het afspelen via de optie iPod. Ik wil iemand bellen en na dat gesprek wilt de auto mijn muziek via bluetooth afspelen terwijl die op iPod stond. Dit gebeurd alleen als je iPhone ook via bluetooth gekoppeld is.

**UPDATE**: Het bluetooth probleem is opgelost doordat Volvo een nieuwe software heeft uitgebracht voor het multimediasysteem. Het betreft hier software versie V09F5.
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

was er niet al een ander topic over...?

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=ios
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Bij diegene werkt het wel maar hij heeft geen geluid. Volgens mij heeft mijn probleem niets met bluetooth te maken. Maar de mods weten beter.

Edit: heb bluetooth ook geprobeerd. Die werkt niet goed zoals beschreven in het andere topic. Maar ik ben voor benieuwd naar andere gebruikers van het multimediasysteem, hebben jullie hetzelfde?
kamikaze
2nd Gear member

Bij mij werkt zowel muziek over bluetooth en usb nog.
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Welke software versie heb jij?

Wij hebben V997.
Jannock
2nd Gear member

rsnhakan schreef:Welke software versie heb jij?

Wij hebben V997.
IOS 5, iPhone 4 werkt bij mij zoals het hoort. Alle muziek wordt gelezen en afgespeeld via USB. Sensus versie 0997.
~ J ~
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Hmm.. Raar dat die het bij ons niet doet. Zou het misschien per auto verschillen? (wat je wel eens hoort/ziet) De kabel is niet zo oud. Die werkt nog goed.
Jannock
2nd Gear member

Een nieuwe IOS versie heeft soms ook kuren. Daarom brengt Apple meestal korte tijd na een nieuwe release weer een versie met correcties voor de eerste bugs.

Wat je zou kunnen proberen is de al-oude-pc-truc: zet je iPhone volledig uit en start 'm opnieuw op. Open geen apps. Sluit je iPhone aan op de Sensus en probeer of die nu werkt.
Of: bouw opnieuw een Bluetooth koppeling op, nadat je de oude op de iPhone en Sensus heb verwijderd.
Of: probeer een andere iPhone met IOS 5.
~ J ~
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Bluetooth had ik al geprobeerd op de manier die jij beschrijft. Werkt niet.

Ik zal vanavond nog eens kijken. Eventueel met de kabel van mijn zusje.
Elgreco
Starter

Hi,
Nieuw op dit forum, en sinds kort in bezit van een D3.
Was een voorraad auto dus niet echt veel keus, maar heb er toch wat leuks van weten te maken....

Tot voor kort geen problemen gehad met Iphone4, behalve dat ie af en toe terug schoot van 'dock connector' naar 'my volvo car'.
Sinds IOS5 schiet ie continu (binnen 1 minuut) naar bleutooth ipv dockconnector.
Het werkt dan wel, maar het gemak van het menu is er dus niet in die modus...
Kortom jammer....

En ja, ik zal zeer binnekort een fototje plaatsen... ::wink:

Gr,
T.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Elgreco schreef:Hi,
Nieuw op dit forum, en sinds kort in bezit van een D3.
Was een voorraad auto dus niet echt veel keus, maar heb er toch wat leuks van weten te maken....

Tot voor kort geen problemen gehad met Iphone4, behalve dat ie af en toe terug schoot van 'dock connector' naar 'my volvo car'.
Sinds IOS5 schiet ie continu (binnen 1 minuut) naar bluetooth ipv dockconnector.
Het werkt dan wel, maar het gemak van het menu is er dus niet in die modus...
Kortom jammer....

En ja, ik zal zeer binnekort een fototje plaatsen... ::wink:

Gr,
T.
Welkom!

Dat die van dock connector naar My Volvo Car (=bluetooth) gaat, heb ik ook gemerkt. Als je geen gebruik maakt van bluetooth is er geen probleem. Maar als ze allebei verbonden zijn (via kabel en via bluetooth), moet je handmatig op je iPhone, dock connector selecteren. Dit laatste werd steeds erger na de software update naar V0997. Na elk telefoongesprek moest ik mijn telefoon er weer bij halen om hem op dock connector te zetten. Ik gebruik ook het radioprogramma Tune In op mijn iPhone om Turkse radio te luisteren. Als ik geen zin meer had in radio te luisteren, kon je via iPod (optie in Multimedia systeem) weer naar je eigen muziek luisteren. Maar als je dan een nummer selecteerde, liep het systeem vast en kon je geen muziek meer luisteren. Dat betekende Tune In afsluiten, kabel eruit en dan maar weer aansluiten.

Nu, na de update naar iOS 5, doet mijn telefoon helemaal niets meer. De auto herkent hem niet. Via bluetooth verbinden lukt wel, maar dat is het dan ook. Geen geluid, muziek, niets..
hotpants
2nd Gear member

Geen problemen voor mij, voor zowel telefoon als muziek. Versie is 997. Getest in de V60
Volvo For Life
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Welke iPhone en iOS heb je?
frankmmac
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb geen problemen na de update naar IOS 5. Het handmatig moeten switchen van My Car naar Dock Connector had ik al. Wel een sterke verbetering, bij mij althans; eerst zag ik bij het afspelen van muziek via bluetooth vanaf mijn IPhone alleen de mededeling "streaming" in mijn multimedia scherm. Nu de naam van het nummer, de naam van de artiest en de naam van het album.
Volvo V60 DRIVe R-Design
ZX10r
5th Gear member

geen issues hier
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
arnoud
8th Gear member

Ik gebruik mijn iPhone niet voor de muziek (daar heb ik een iPod classic voor), maar ik wacht toch mooi nog eventjes met updaten...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Zal het misschien komen omdat ik nog geen muziek op mijn iPhone heb? Ik zal morgen eens kijken. Ik vermoed het ergste, omdat ik zelfs niet in het beginmenu van iPod kan komen. (waar afspeellijsten, nummers etc staan)
Jannock
2nd Gear member

Elgreco schreef:Tot voor kort geen problemen gehad met Iphone4, behalve dat ie af en toe terug schoot van 'dock connector' naar 'my volvo car'.
Sinds IOS5 schiet ie continu (binnen 1 minuut) naar bluetooth ipv dockconnector.
Dit heeft te maken met het bluetooth protocol dat de iPhone gebruikt. Deze zorgt er voor dat bij telefoonkoppeling, ook de muziek koppeling tot stand komt. In sommige auto's kun je deze specifieke muziekkoppeling uitschakelen.

Bij Volvo kan dit (nog) niet en alleen met een jailbreak app kun je deze muziekkoppeling op je iPhone uitschakelen.
~ J ~
arnoud
8th Gear member

rsnhakan schreef:Zal het misschien komen omdat ik nog geen muziek op mijn iPhone heb? Ik zal morgen eens kijken. Ik vermoed het ergste, omdat ik zelfs niet in het beginmenu van iPod kan komen. (waar afspeellijsten, nummers etc staan)
Dat klinkt plausibel. Maar gelukkig heel simpel op te lossen.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
eLLiarZ
1st Gear member

Jannock schreef:
Elgreco schreef:Tot voor kort geen problemen gehad met Iphone4, behalve dat ie af en toe terug schoot van 'dock connector' naar 'my volvo car'.
Dit heeft te maken met het bluetooth protocol dat de iPhone gebruikt. Deze zorgt er voor dat bij telefoonkoppeling, ook de muziek koppeling tot stand komt. In sommige auto's kun je deze specifieke muziekkoppeling uitschakelen.

Bij Volvo kan dit (nog) niet en alleen met een jailbreak app kun je deze muziekkoppeling op je iPhone uitschakelen.
Met welke app zou dat zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”