Proefrijden in een XC70 D3 AWD Geartronic!

pjot
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17.10.2011 - 18:58

de mijne hebben ze gebracht naar 250 pk(d3)
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

pjot schreef:de mijne hebben ze gebracht naar 250 pk(d3)
Jij was toch degene die klaagde over een slechte loop onder de 1800 t/pm?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

pjot schreef:de mijne hebben ze gebracht naar 250 pk(d3)
jij hebt een 2.4D D3 (voordat men hier weer denkt dat je een 2.0D D3 dat vermogen mee kunt geven)
Zou niet blij zijn met dat vermogen in die motor (met uitsluitend FWD) los van garantieperikelen enzo
Volvo for life
pjot
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17.10.2011 - 18:58

945i schreef:
pjot schreef:de mijne hebben ze gebracht naar 250 pk(d3)
Jij was toch degene die klaagde over een slechte loop onder de 1800 t/pm?
juist,en?

bij alle vorige wagens vormde dit geen probleem op dat vlak. Integendeel. Is bij de dealer zelf gebeurd. Denk je dat die niet goed zit?
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Vind het nogal wat, van 163 naar 250 PK.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

pjot schreef:bij alle vorige wagens vormde dit geen probleem op dat vlak. Integendeel. Is bij de dealer zelf gebeurd. Denk je dat die niet goed zit?
ik weet dat dat niet goed zit
Volvo for life
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27374
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

945i schreef:Vind het nogal wat, van 163 naar 250 PK.
Mee eens, bijna 100 pk erbij met dezelfde turbo, intercooler, etc
Dat alles gaat het flink te verduren krijgen vrees ik
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
pjot
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17.10.2011 - 18:58

945i schreef:Vind het nogal wat, van 163 naar 250 PK.
Bah weet niet. Zoals ik zei is het reeds de derde maal dat ik dit doe en altijd met alleen positieve effecten. Deze praktijk is (in belgie ) toch heel courant geworden. Een 1/1 verhouding is toch al jaren "gewoontjes". Ben zelf geen technieker maar iedereen weet toch dat voertuigen ingevoerd worden met "gereduceerd" of gelimiteerd vermogen omwille van de taksen. Zelfs bij bedrijfsvoertuigen, zoals tractoren doen ze dit. Ook in dezelfde verhouding.
Doorgaans ga je minder verbruiken. Ik zit nu gemiddeld op 8,0 liter, hoewel ik vaak een aanhangwagen trek.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ik vind het prima.
Alleen dan niet klagen dat hij slecht loopt zonder te vermelden dat hij extreem getuned is.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
pjot
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17.10.2011 - 18:58

wat heet :o ;

Daar reden wij 15 jaar geleden al mee rond. En dat noem jij extreem.
Ben dat zo gewoon dat ik het gewoon domweg vergat te melden.

Als ik de wagentjes zo rondom mij op de baan zie optrekken, denk ik dat er ander gevalletjes rondrijden :roll:
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Klinkt heel stoer, maar 87 PK vermogenstoename is extreem, ook in België... Dat red je niet met alleen een ander chippie ...
En dat op een nieuwe XC90.. Aparte dealer heb jij. :roll:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
v70bio
3rd Gear member
Berichten: 488
Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
Locatie: Flevoland

Pjot: Wat voor chiptuning heb je laten uitvoeren? Heico? Polar?

Ben erg nieuwsgierig hiernaar.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

Maak je geen zorgen, niet naar de moraalridders luisteren, zonde van dit forum. Tunen veranderd niets aan je parameters van je stationairloop.
Als je het vermogen veelvuldig gebruikt zal hij kapot gaan, maar dat geld ook voor een standaard auto. Wel zal bij het trekken van een zware aanhanger met een zijden voetje moeten worden gereden, maar dat merk je vast wel in de auto.
Overigens zullen die 250 pk op papier wel ergens anders liggen hoor, 216 is eigenlijk het max met de standaard verstuivers, turbo intercolooler e.t.c. die 250 zullen wel op de uitdraai staan maar ergens in een piek bij 4700 rpm.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

lemmer schreef:Maak je geen zorgen, niet naar de moraalridders luisteren, zonde van dit forum.

-----blabla---

Overigens zullen die 250 pk op papier wel ergens anders liggen hoor, 216 is eigenlijk het max met de standaard verstuivers, turbo intercolooler e.t.c. die 250 zullen wel op de uitdraai staan maar ergens in een piek bij 4700 rpm.
Weet je wat zonde van dit forum is, figuren die zonder de last van enige kennis domme ding uitkramen.
De conclusie kan namelijk niet anders zijn dan dat,
A: het geen 250PK zijn.
B: Je er niks aan hebt, want met fluwelen voet en in een toerental waar je niet komt.

En dan nog beweren dat het allemaal geen kwaad kan... yeh right. :roll:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

je leest niet goed, maar ja, voel je je wellicht aangesproken? was niet de bedoeling hoor
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Waar/wat lees ik niet goed?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

lemmer schreef:je leest niet goed, maar ja, voel je je wellicht aangesproken? was niet de bedoeling hoor
Als iemand de capaciteit van een door jou geleverde pomp met > 50% vergroot stuur jij hem zeer waarschijnlijk het bos in bij voorkomende problemen, moraalridder....
Toon anders gewoon eens aan dat de parameters bij stationair niet veranderd zijn
Volvo for life
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Dit gelooft toch geen mens, 250pk in een FWD XC90 D3, en dat via de dealer :roll: Polestar doet er eens 20pk en miss 50Nm bij op, maar daar houdt het ook wel mee op.. Als je 'hoeken' wilt in een Volvo SUV, neem dan een XC60 D5 R Design met een Polestar chip.
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

bart simpson schreef:
lemmer schreef:je leest niet goed, maar ja, voel je je wellicht aangesproken? was niet de bedoeling hoor
Als iemand de capaciteit van een door jou geleverde pomp met > 50% vergroot stuur jij hem zeer waarschijnlijk het bos in bij voorkomende problemen, moraalridder....
Toon anders gewoon eens aan dat de parameters bij stationair niet veranderd zijn
Nou, nee daarom hebben wij een goed draaiende serviceafdeling en hebben onze systemen ruime marges omdat wij weten dat het gebeurd. Als de schades aantoonbaar door misbruik komen zullen wij dat zeker verwerken, verschil is dat wij niet direct gaan reclameren of dat als een directe reden aanwenden om onder onze productverantwoordelijkheden uit te komen.

Om het aan te tonen zou ik een printscreen moeten hebben van de data voor en na het aanpassen van de kenvelden. Bij het tunen van mijn auto heb ik deze zaken bewust in de gaten gehouden, de functie van de EGR e.t.c. zijn intact gebleven omdat anders de regeneratie in gevaar kan komen.
Het onregelmatig lopen is toch een producteigenschap veroorzaakt doordat de EGR klep open gaat staan als de motor stationair loopt.

Overigens hebben we de discussie over de vermogens al vele malen gehad, om meer peekaas te krijgen moet je meer lucht in de motor pompen en een evenredige hoeveelheid brandstof. Die pomp (turbo) is nooit zo groot geselecteerd dat hij de benodigde overdruk en hoeveelheid het blok in krijgt, de verstuivers hebben een marge maar nooit voldoende om die vermogens te krijgen
Ik heb een s een grafiek gepost van mijn tuning en daar zie en een kleine piek aan het einde van de curve bij 4800 rpm, maar welke id...t draait dat nu met een diesel? Mijn beide volvo's hadden identieke motoren, en elk bij een ander getuned, gek dat die vermogens allemaal zo tegen de 218 pk aan liggen. Bij het tunen kun je ook zien dat het benodigde kenveld van de voorinspuiting en turbodrukcombinatie niet verder omhoog kan.

Misschien is moraalridder dan niet juist gekozen, mijn excuses daarvoor, maar sommige reacties komen zo belerend over.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Niet belerend maar duidelijk, sommige mensen hebben daar moeite mee idd.

Maarja, zand erover, 250 PK lukt dus niet met originele verstuivers en/of turbo...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”