Hallo Volvo 400 fans .
Momenteel heb ik al een tijdje last van olielekkage , het lek komt vanuit de achterste krukaskeering.
Maar de oorzaak zit volgens mij hoger op het motorblok , want wat ik denk is dat de '' pot '' die op het blok zit vol zit met de welbekende gele smurrie ( veel korte ritjes ).
Het slangetje van de carterontluchting maak ik geregeld schoon, maar de '' pot '' op het blok waar het carterontluchtingsslangetje op uit komt zit vastgeklonken en kan er niet af , of ik moet iets over het hoofd zien .
Omdat deze pot vol zit kan de druk niet weg en kiest de olie de weg van de minste weerstand en perst het langzaam door de achterste krukaskeering .
Nu hadden wij ( collega`s ) gedacht om IN de pot remmenreiniger te spuiten en dan de luchtslang er op te zetten .
Dan wordt de smurrie het carter ingeblazen en als laatse stap olie te verversen .
Maar het mooiste zou zijn om de pot er AF te kunnen halen zodat hij écht goed gereinigd kon worden .
Mijn vraag is dus : Hebben jullie dit wel eens bij de hand gehad en is de pot er idd niet af te halen ?
Alvast dank voor jullie input !
MVG.: VolvoWil .
Olie lekkage ( lekt door achterste krukaskeering )
- Iroll
- 6th Gear member
Ja dat komt meer voor helaas.
De oliescheider moet je er met gepast geweld uittrekken. Ze kunnen moervast geklemt zittten, dus geen verborgen moertjes en boutjes.
Anders eerst vragen of de dealer ze nog heeft zodat je niet voorzichtig met verwijderen hoeft te zijn. Kijken of dat goedkoper is als 6L olie.
De oliescheider moet je er met gepast geweld uittrekken. Ze kunnen moervast geklemt zittten, dus geen verborgen moertjes en boutjes.
Anders eerst vragen of de dealer ze nog heeft zodat je niet voorzichtig met verwijderen hoeft te zijn. Kijken of dat goedkoper is als 6L olie.