pakking monter met extra loctite of niet?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
tom200
2nd Gear member

Beste,

Voor mijn volvo een lekker pakking gekregen aan het inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk. is 1 pakking. ( Volvo V40)

waardoor ik altijd een olie ontsnapping kreeg.

nu is mijn vraag ik had eraan gedacht om de pakking langs beide kanten lichtjes te voorzien van loctite vloeibare pakking om zeker te zijn dat hij dicht is. En omdat de pakking van een soort metaal is, het blok ook en de spruitstukken ook dus metaal op metaal dicht zowiso niet heeeel goed af.
Is dit een goed idee of niet?

Ik twijfel een beetje omdat je misschien door de loctite terug de afdichting iets gaat verzwakken.

alvast bedankt iedereen

Mvg
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Ik zou toch een nieuwe pakking plaatsen en niet gaan experimenteren met een vloeistof.
Aan de inlaat zou het kunnen maar de uitlaat wordt zeer heet. En kan die loctite wel tegen ongeveer 500 graden uit de uitlaat?

Niet mijn keus.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
tom200
2nd Gear member

Kan er natuurlijk ook een dun laagje gungum aansmerenm die kunnen het aan.
Heb namelijk niet zoveel vertrouwen in ijzeren dichtingen die 2ijzeren stukken moet sluiten
Volvo V40 1.9TD dead
Nu volvo S40 1.6D 2006
Iroll
6th Gear member

Dat is geen ijzer in de pakking maar een zachte metaalsoort/legering. Als je de spruitstukken vastdraait dan vult het metaal de omregelmatigheden op de pasvlakken op. Dus geen vloeibare pakking gebruiken, maar je kan wel het spruitstuk laten vlakken. Als het pasvlak krom is helpt geen pakking.
tom200
2nd Gear member

ok, ik probeer alvast met gewoon de pakking te vernieuwen en kijken of die nog lekt.

houd jullie op de hoogte
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”