Hallo,
Met bijna 4 ton op de teller komen er toch vreemde storingen boven drijven.
Als volgt,
Bij langdurig stationair (file of stoplicht) wil het regelmatig voorkomen dat bij het optrekken de motor in of noodloop, of zelfs uitslaat. met de melding in het display: "motormanagmentstoring, spoed service vereist." Slechts herstarten is nodig om dit ongedaan te maken. Deze storing zit er sinds het begin al in sinds ik de auto heb. (bijna 200K)
Echter, afgelopen weken gebeurt het ook als ik langdurig bescheiden rijdt. (70/80 in de vijfde versnelling). Dit heeft me doen besluiten de motorstoringscode uit te laten lezen, Als volgt:
ECM-2503/ECM-2505: Brandstofdruk te laag (storingscode is actief)
Naast nog wat andere niet relevante storingen, is deze het meest waarschijnlijk. Mogelijke redenen:
-Met auto gereden tot de tank leeg was (onwaarschijnlijk)
-Lucht in brandstof. (na 200K nog?)
-Verstopping / lekkage in brandstoftoevoer.
-Verstopt brandstoftoevoerfilter (reeds 4* filter vervangen)
-Beschadigde brandstofdruksensor
-beschadigde drukbeveilingingsklep
-beschadigde regelklep
-Beschadigde pomp
Nu is hiermee de 1e lijn storingsonderzoek gedaan, verder onderzoek laat ik doen tijdens de beurt. (over twee week) Herkent iemand deze storing?
'01 D5 met motormanagmentstoring bij lage belasting.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.10.2008 - 17:03
- Locatie: Zavattarello italie
Ja , deze storing heb ik ook.(af en toe afslaan)
Alleen is bij mij de storingscode niet actief.
Ik heb de brandstof druk (comonrail) laten testen en deze geeft +/- 1x per 5 seconden een drukval , van 350 naar 250 bar maar het gaat zo snel dat die 250 bar niet de ondergrens is.
De mijne loopt stationair niet zuiver : af en toe geeft hij wat gas.
Zoek een even op onregelmatig stationar toerental en er is ook nog een ander topic over.
Bij de mijne zijn al vervangen : verstuivers en brandstofpomp in de tank.
Ik zelf verdenk de drukregelklep maar nogal prijzig om te vervangen.
Zolang het bij mij niet erger wordt laat ik het erbij.
Groet Bart
Alleen is bij mij de storingscode niet actief.
Ik heb de brandstof druk (comonrail) laten testen en deze geeft +/- 1x per 5 seconden een drukval , van 350 naar 250 bar maar het gaat zo snel dat die 250 bar niet de ondergrens is.
De mijne loopt stationair niet zuiver : af en toe geeft hij wat gas.
Zoek een even op onregelmatig stationar toerental en er is ook nog een ander topic over.
Bij de mijne zijn al vervangen : verstuivers en brandstofpomp in de tank.
Ik zelf verdenk de drukregelklep maar nogal prijzig om te vervangen.
Zolang het bij mij niet erger wordt laat ik het erbij.
Groet Bart
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.10.2008 - 17:03
- Locatie: Zavattarello italie
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 12:25
- Locatie: Mûnein
JA!!!
Volledige herkenning!;
-onregelmatig lopen bij stationair. Vermoedelijke oorzaak: drukregelklep.
draadje wordt tzt gesloten en gaat verder op de ander.
Jaap
Volledige herkenning!;
-onregelmatig lopen bij stationair. Vermoedelijke oorzaak: drukregelklep.
draadje wordt tzt gesloten en gaat verder op de ander.
Jaap
340,360,340,360,340,850,740,850,740,360,325,850,S60, V70NN, S60