Done that, been there.NielsV70 schreef:Betwijfel of je een 2.4 D3 AWD als 2.0 D3 FWD geimporteerd krijgt. Cilinderinhoud staat nl op kenteken en gewicht wijkt eveneens duidelijk af. Wanneer dat zou lukken heb je meteen een zeer bijtellingsvriendelijke auto. Probleem is dat Volvo (NL) de 2.0 D3 pushed terwijl ie mindere spec's heeft en zelfs een hoger verbruik heeft dan de 2.4 D3 en D5. D5 is in NL toch wat overpriced.Klopt helemaal volgens de specificaties op de Duitse volvo.de
Dat geeft wel een mooie ingang met importeren en vaststellen bpm!!
Je voert in als een D3 dus die prijspakker d3 zal de basis zijn, en bij Heico gaat hij met garantie naar 460nm en 230 pk, wat wel reeel is met twee turbo's.
Ben zelf eens bij Heico geweest, en weet je wie de basis software voor ze maakt? ene meneer Rica
Proefrijden in een XC70 D3 AWD Geartronic!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Ik neem dan een Jahreswagen, op nieuw is er geen voordeelbart simpson schreef:even de van de Kinetic prijzen vergeleken
2.4 D5 AWD geartronic (NL) € 60.295,-- (incl btw en BPM) € 36.444,-- ex/ex
2.4 D5 AWD geartronic (DE) € 65.000,-- (incl btw en BPM) € 40.403,-- ex/ex
2.4 D3 AWD geartronic (DE) € 62.500,-- (incl btw en BPM) € 38.260,-- ex/ex
2.0 D3 FWD geartronic (NL) € 50.795,-- (incl. btw en BPM) € 31.024,-- ex/ex
2.0 D3 FWD LImited Edition geartronic (NL) € 51.495,-- (incl. btw en BPM) € 32.979,-- ex/ex
Zou hem met zulke "scherpe" prijzen ook zeker idd in DE gaan kopen......
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
En op een jahreswagen heb je bij verkoop dan zomaar weer het importnadeel, tel uit je winst.
Gebruikt koop je in NL zonder inruil trouwens een demo vast ook heel erg scherp in
@NielsV70, een Duitse 163pk 2.4 D3 is dus gewoon € 2.200,-- dus duurder dan een 215pk D5 in NL (die op zijn beurt € 4.700,-- goedkoper is dan een Duitse D5) wie overpriced dan wat?
Een beetje slimme Duitser zou met de in NL geldende NCP daar zijn nieuwe Volvo moeten gaan halen
Gebruikt koop je in NL zonder inruil trouwens een demo vast ook heel erg scherp in
@NielsV70, een Duitse 163pk 2.4 D3 is dus gewoon € 2.200,-- dus duurder dan een 215pk D5 in NL (die op zijn beurt € 4.700,-- goedkoper is dan een Duitse D5) wie overpriced dan wat?
Een beetje slimme Duitser zou met de in NL geldende NCP daar zijn nieuwe Volvo moeten gaan halen
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
De trucs ga ik hier niet uiteenzetten, maar neem van me aan dat het enorm kan lonen.bart simpson schreef:En op een jahreswagen heb je bij verkoop dan zomaar weer het importnadeel, tel uit je winst.
Gebruikt koop je in NL zonder inruil trouwens een demo vast ook heel erg scherp in
@NielsV70, een Duitse 163pk 2.4 D3 is dus gewoon € 2.200,-- dus duurder dan een 215pk D5 in NL (die op zijn beurt € 4.700,-- goedkoper is dan een Duitse D5) wie overpriced dan wat?
Een beetje slimme Duitser zou met de in NL geldende NCP daar zijn nieuwe Volvo moeten gaan halen
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Is een Duitse Summum tegenwoordig net zo compleet als een Nederlandse?
Neem van mij ook aan dat een importding altijd een veel lastiger object is om te verkopen, de statijd is factor 2-3 van een NL auto, het blijft een object met een verhaal, een afwijkende spec en een niet waterdichte NAP, mede daarom doen ze veel minder
Neem van mij ook aan dat een importding altijd een veel lastiger object is om te verkopen, de statijd is factor 2-3 van een NL auto, het blijft een object met een verhaal, een afwijkende spec en een niet waterdichte NAP, mede daarom doen ze veel minder
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Kan dat vanuit de praktijk volledig beamen. Al is het wel enigzins te beperken door bv. importeurs die actief meewerken hieraan, zoals bv. BMW. Als koper kan je dan de afweging maken, je wint bij aankoop en verliest iets met inruil. Bij de wat duurdere modellen met veel opties kan het meestal ruim 'uit'.
Maar op dit moment heeft het weinig zin met de Limited Editions. En een import D5 AWD heeft dan strax dubbel nadeel bij inruil.
Maar op dit moment heeft het weinig zin met de Limited Editions. En een import D5 AWD heeft dan strax dubbel nadeel bij inruil.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
euh Bart, heb nooit een antwoord gekregen op eerdere postings maar een My 2012 D5 AWD kinetic GT ex BTW ex BPM 29.974,= da's een mille of tien minder dan wat in jouw lijstje staat......
www.eu-flanze.de
www.eu-flanze.de
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik hanteerde de normale prijslijst van Volvo DE, als iemand er dus een potje van maakt zijn zij het.
Flanze kocht idd veel in NL.
Flanze kocht idd veel in NL.
Volvo for life