Sinds een tweetal weken gebeurt het dat de automaat, in koude toestand, bij het in de D schakelen, eenmalig hard schokt. Opvallend dat dit alleen maar ś ochtends bij een koude start gebeurd. Het is ook alleen maar eenmalig. De overige versnellingen gaan probleemloos. Vorige week de automaat laten spoelen, maar zonder gewenst resultaat. Het euvel doet zich niet altijd voor. De schok is hard.
Is dit een probleem van de koppelomvormer?
Automaat XC70
-
- 4th Gear member
Oeps,opurk schreef:De tussenbak schijnt dit probleem ook te veroorzaken.
Bij delen van het AWD systeem begint bij volvo alles met een 4
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- sbv
- 6th Gear member
Zijn er al foutcodes uitgelezen ?opurk schreef:De tussenbak schijnt dit probleem ook te veroorzaken.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 7th Gear member
Laat eerst controleren of alle vier de wielen worden aangedreven,dat is in eerste instantie het belangrijkste.
Het schokken of bonken zit in de automaatbak zelf en dus niet in de tussenbak,kan in een magneetklep zitten het probleem of in aan een inwendige lekkage in de automaakbak,wat helaas nogal is voor komt,al met al een zeer dure reparatie.
Het schokken of bonken zit in de automaatbak zelf en dus niet in de tussenbak,kan in een magneetklep zitten het probleem of in aan een inwendige lekkage in de automaakbak,wat helaas nogal is voor komt,al met al een zeer dure reparatie.
-
- 2nd Gear member
heb je het ook (wel eens) bij het wegrijden bij een stoplicht?
ik heb het dan wel, en volgens mij garage is dat je klappen van de mof die de achterwielen aandrijft.
ik heb het dan wel, en volgens mij garage is dat je klappen van de mof die de achterwielen aandrijft.
Met groet,
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
-
- 4th Gear member
Ik had precies hetzelfde, na het spoelen en een aditief van forte is hij weer nieuw. Dat wil niet zeggen dat het bij u ook zo is, maar normnaal is de aisin bak behoorlijk bomproof, de olie niet.Ramon&Ramon schreef:Laat eerst controleren of alle vier de wielen worden aangedreven,dat is in eerste instantie het belangrijkste.
BMW535D Touring X-drive
- opurk
- 1st Gear member
De olie van de automaat is vervangen en de eerste 1000km moest de bak weer inleren. Het euvel doet zich alleen 's morgens bij een koude start zich nog steeds voor. Let wel dit is een eenmalige bonk, de rest van de dag doet het zich niet meer voor. En ook zijn er ochtenden dat dit zich niet voor doet. Ik denk eerst dat ik maar eens ga kijken of alle wielen worden aangedreven.
Een probleem is pas een probleem, als je er een probleem van maakt.