Betreft: v70,d5,2003,250000km
Volgende week wordt een krukaskeerring vervangen (ivm olielekkage). Geadviseerd wordt de koppeling (incl drukgroep e.d.) mee te vervangen. Ook wordt geadviseerd de dubbelmassavliegwiel mee te nemen. Dit laatste onderdeel is echter prijzig (600 excl btw).
Hoeveel km kan zo'n dubbelmassavliegwiel in het algemeen lopen (m.a.w: hoe groot is de kans dat als hij nu niet vervangen wordt, hij binnen 100.000 km wel vervangen moet worden)...
Dubbelmassavliegwiel wel of niet meevervangen
-
crackedtooth
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
geen idee, maar sommigen adviseren om er dan single mass vliegwiel in te stoppen, maar daar moet je niet voor bij mij zijn
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zeker het vliegwiel vervangen. Meestal is het mooie er rond deze km stand wel vanaf en de kans dat hij stuk gaat rond deze km stand is erg groot.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zou inderdaad erg jammer zijn dat na alle moeite (en geld) je auto trilt bij het wegrijden en de hele brut er wederom onder vandaan moet. Geld kosten doet het nu toch al, als je nog even (een aantal jaren) met je auto wilt rondrijden, zou ik het zeker doen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Ik zou het ook zeker doen. De boel ligt nu open dus heb je voor het vliegwiel nu minder kosten dan wanneer je hem over een jaar moet laten vervangen. Is wel een km stand waarbij het kan gaan komen.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Vertel de garage dat ze op het stopje aan de vliegwielkant in het blok moeten letten,daar komt meestal de olielekkage vandaan.
Het zou zonde zijn van al het werk als ze dat over het hoofd zien.
Het zou zonde zijn van al het werk als ze dat over het hoofd zien.
-
MS60R
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 11:15
- Locatie: Born, Limburg
Toevallig dat ik met hetzelfde dilemma zit. In verband met garantiewerkzaamheden ligt de versnellingsbak los en wordt de koppeling vervangen. De garage (dealer) vond het niet nodig om het vliegwiel eveneens te vervangen, zelfs niet toen ik voorstelde om het zelf te betalen. Volgens de dealer gaan vliegwielen zelden kapot en ze vonden het niet nodig om mij op (hoge) kosten te jagen...
Volvo V60 B3 Bright Plus '23 | Platinum Grey Metallic | 18" Diamond Cut
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
-
MichelB
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 20:58
De dealer/garage zegt dat ze zelden kapot gaan...
Andere medeforumgebruikers adviseren nu vervangen...
Laat me het anders zo vragen: hoeveel v70,d5,2003 rijden met 500.000 nog met de originele dubbelmassa? Is dat 50%, 80%, 10%? Is daar wat zinnings over te zeggen? Zelf ben ik een rustige rijder, maar weet natuurlijk niet hoe de vorige twee eigenaren de auto bereden hebben.
Andere medeforumgebruikers adviseren nu vervangen...
Laat me het anders zo vragen: hoeveel v70,d5,2003 rijden met 500.000 nog met de originele dubbelmassa? Is dat 50%, 80%, 10%? Is daar wat zinnings over te zeggen? Zelf ben ik een rustige rijder, maar weet natuurlijk niet hoe de vorige twee eigenaren de auto bereden hebben.
-
MS60R
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 11:15
- Locatie: Born, Limburg
Mijn S60 2.4 heeft momenteel 179.000km gelopen. Een D5 diesel met 250.000km kan een compleet andere situatie zijn. Ik kan me goed voorstellen dat de krachten op de koppeling (incl. drukgroep, vliegwiel, etc) bij deze motor een stuk hoger liggen in vergelijking met die bij een 2.4 benzine, die ikzelf rijd.
Volvo V60 B3 Bright Plus '23 | Platinum Grey Metallic | 18" Diamond Cut
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Daar ligt ook een andere bak in, kan je niet vergelijken.MS60R schreef:Mijn S60 2.4 heeft momenteel 179.000km gelopen. Een D5 diesel met 250.000km kan een compleet andere situatie zijn. Ik kan me goed voorstellen dat de krachten op de koppeling (incl. drukgroep, vliegwiel, etc) bij deze motor een stuk hoger liggen in vergelijking met die bij een 2.4 benzine, die ikzelf rijd.
De vraag: Wat koste en nieuwe vliegwiel? Zelf ben ik van het zekere voor het onzekere en bij een paar honderd euro liet ik het wel doen. Geen spijt achteraf als het wel stuk loopt.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
-
MichelB
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 20:58
Een nieuw dubbelmassavliegwiel komt op 600 excl... (eurotjes natuurlijk)...Daar ligt ook een andere bak in, kan je niet vergelijken.
De vraag: Wat koste en nieuwe vliegwiel? Zelf ben ik van het zekere voor het onzekere en bij een paar honderd euro liet ik het wel doen.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Geloof me een vliegwiel wat er 2,5 ton in zit is echt niet fris meer. En met name bij de diesels gaan ze wel regelmatig stuk! Heb zelf ook net het vliegwiel vervangen, en die was met 2,5 ton gewoon stuk. Daardoor is ook de koppeling krom getrokken. Bij de vorige D5 (2002) was hij ook bij 2 ton stuk.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
MS60R
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 11:15
- Locatie: Born, Limburg
Wow...wat een geld!! EUR 600 excl. betekent EUR 714 incl. en dan zit ie er nog niet in! Daar komen dan de overige onderdelen en inbouwuren nog bovenop!MichelB schreef:Een nieuw dubbelmassavliegwiel komt op 600 excl... (eurotjes natuurlijk)...
Oké, het is me duidelijk. Een D5 en een 2.4 benzine zijn qua koppeling/vliegwiel niet met elkaar te vergelijken. In dit geval (de D5 met 250k op de teller) zou ik 'm persoonlijk wel laten vervangen, maar alleen indien je nog enkele jaren met de auto wilt doorrijden. Het zijn behoorlijk wat extra kosten maar achteraf vervangen is nog véél duurder. Dan moet opnieuw alles los en ik weet niet of jouw bankrekening zit te springen om 2x deze kosten te dragen... (de mijne in ieder geval niet
Volvo V60 B3 Bright Plus '23 | Platinum Grey Metallic | 18" Diamond Cut
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je krijgt spijt als je hem niet gelijk laat mee vervangen,als hij toch niet fris meer blijkt te zijn, kun je weer beginnen,dubbele kosten heb je dan.MichelB schreef:Vandaar de afweging die ik maak hem wel of niet mee te laten vervangen...MS60R schreef:Wow...wat een geld!! EUR 600 excl. betekent EUR 714 incl. en dan zit ie er nog niet in!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
En een nieuwe koppeling op een oud vliegwiel, ga je echt vernemen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
jarno
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 10.11.2006 - 15:40
- Locatie: Grunn
Ik heb het 100 dkm terug ook laten doen, nadat het druklager het begeven had. Tot op de dag van vandaag nog geen spijt van gehad. Wel een erg dure beurt geworden. D-riemen met alles erop en eraan, druklager, koppelingsplaten, vliegwiel, keerringen etc...
Maar... nu staat er 400.600 km op de teller en still going strong. Nu alvast maar weer geld opzij zetten voor de volgende D-riem wissel of investeren in een opvolger (stiekum aan het kijken naar een forester op gas)
Maar... nu staat er 400.600 km op de teller en still going strong. Nu alvast maar weer geld opzij zetten voor de volgende D-riem wissel of investeren in een opvolger (stiekum aan het kijken naar een forester op gas)
Subaru Forester X
V70 2.5D my2001 405.000 km
306 XN 1.4 110.000 km
V70 2.5D my2001 405.000 km
306 XN 1.4 110.000 km
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
@jarno : Het zit m in de kleine letterjes...... 
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
crackedtooth
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Andere dingen waar ze extra op moeten letten bij vervangen krukaskeerring?Ramon&Ramon schreef:Vertel de garage dat ze op het stopje aan de vliegwielkant in het blok moeten letten,daar komt meestal de olielekkage vandaan.
Het zou zonde zijn van al het werk als ze dat over het hoofd zien.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
de mijne is bij 435.000 nog niet vervangen,of dat representatiefMichelB schreef:De dealer/garage zegt dat ze zelden kapot gaan...
Andere medeforumgebruikers adviseren nu vervangen...
Laat me het anders zo vragen: hoeveel v70,d5,2003 rijden met 500.000 nog met de originele dubbelmassa? Is dat 50%, 80%, 10%? Is daar wat zinnings over te zeggen? Zelf ben ik een rustige rijder, maar weet natuurlijk niet hoe de vorige twee eigenaren de auto bereden hebben.
voor alle Volvo,s is?.....
geen glans zonder wrijving















