XC70 handbak 215pk D5 b label
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Eensch, gisteren achter een donkere nieuwe XC70 gereden die was opgeleukt zelfs een allroad is dan te glad..Thom schreef:De keurige maar toch stoere/avontuurlijke uitstraling zal een 5 serie nimmer krijgen, dat is gewoon uniek aan de XC.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Verschil is behoorlijk. De mijne doet bij die snelheid 2700 rpm. Bij 1000rpm is bij mij de snelheid 52. Bij jou is dat 57 km, dat is dus een groot verschil. De BMW doet dan dus 2000rpmsanco schreef:Jep, 175pk MY 2010. Bak is inderdaad al wel degelijk anders dan in de diverse proefritmodellen met de185pk versie, maar of mijn eindoverbrenging nu zoveel anders is, waag ik te betwijfelen.... Ik zal er morgen eens op letten Lemmer, maar volgens mij zit ik zo rond de 2100 en een beetje bij 120 in zijn 6.
oh.. eh ik bedenk me ineens: 'k heb deze nog van de wintersportreis in Dld... A7 omgeving Ulm denk ik...
terugrekendend kom ik dan inderdaad uit rond de 2120.
Is dat bij die van jou nog substantieel anders?
Overigens, ik respecteer jullie mening. Ik vind de huidige Beamers ook mooie stukjes techniek, maar ergens houd / hield het voor mij op. En na een gewenning aan de GT kan ik er goed mee leven. Zelf schakelen is zeker geen straf en in vele gevallen zeker zo goed, maar dit is wel erg relaxed in druk verkeer.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Thom, dat is precies wat ik bedoel, vandaar dat ik de keuze voor mij zo moeilijk is. De XC70 is naar mijn mening mooier.Thom schreef:De keurige maar toch stoere/avontuurlijke uitstraling zal een 5 serie nimmer krijgen, dat is gewoon uniek aan de XC.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Die 7.1 liter zie ik alleen als hij dagen stationair zou draaien. Hij blijft stug rond de 10 liter zitten.sanco schreef:Jep, 175pk MY 2010. Bak is inderdaad al wel degelijk anders dan in de diverse proefritmodellen met de185pk versie, maar of mijn eindoverbrenging nu zoveel anders is, waag ik te betwijfelen.... Ik zal er morgen eens op letten Lemmer, maar volgens mij zit ik zo rond de 2100 en een beetje bij 120 in zijn 6.
oh.. eh ik bedenk me ineens: 'k heb deze nog van de wintersportreis in Dld... A7 omgeving Ulm denk ik...
terugrekendend kom ik dan inderdaad uit rond de 2120.
Is dat bij die van jou nog substantieel anders?
Overigens, ik respecteer jullie mening. Ik vind de huidige Beamers ook mooie stukjes techniek, maar ergens houd / hield het voor mij op. En na een gewenning aan de GT kan ik er goed mee leven. Zelf schakelen is zeker geen straf en in vele gevallen zeker zo goed, maar dit is wel erg relaxed in druk verkeer.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
In DLD kan de weg zomaar een eind dalen zijn :roll: . Ik denk overigens dat dit geen onrealistisch verbruik is.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Ik rij stevig door, als ik die giertronic zelf bedien scheelt dat zeker een liter.Thom schreef:Dan ben ik wel benieuwd hoe je dan rijdt?! :shock: Als ik de XC een dagje mee heb is het 9l maximaal, en ik rijd dan toch echt bepaald niet als een oude dame..
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Gemiddeld is dit inderdaad niet onrealistisch. Zie bijgaand de grafiek gebaseerd op mijn echt getankte liters. Overigens merk je heel duidelijk de invloed van vals plat, (tegen) wind enz. Ga je een weekje iets meer raggen, dan zie je dat direkt in het verbruik. De wintersport zie je ook duidelijk terug, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dan ook redelijk doorkachel als het kan, en dat zie je hier dus ook.Thijs schreef:In DLD kan de weg zomaar een eind dalen zijn :roll: . Ik denk overigens dat dit geen onrealistisch verbruik is.

Desondanks heel andere waarden dan 1 op 10.
en de toeren die Lemmer noemt, tsja, dan lust ie wel iets meer denk ik.
Overigens ben ik blij dat de bak / eindoverbrenging niet nog langer is, want anders zit je bij de normale NL snelheden echt te laag in toeren.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Ik neem aan dat de verticale as aantal km per liters is , niet liters/ 100km?sanco schreef:Gemiddeld is dit inderdaad niet onrealistisch. Zie bijgaand de grafiek gebaseerd op mijn echt getankte liters. Overigens merk je heel duidelijk de invloed van vals plat, (tegen) wind enz. Ga je een weekje iets meer raggen, dan zie je dat direkt in het verbruik. De wintersport zie je ook duidelijk terug, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dan ook redelijk doorkachel als het kan, en dat zie je hier dus ook.Thijs schreef:In DLD kan de weg zomaar een eind dalen zijn :roll: . Ik denk overigens dat dit geen onrealistisch verbruik is.
Desondanks heel andere waarden dan 1 op 10.
en de toeren die Lemmer noemt, tsja, dan lust ie wel iets meer denk ik.
Overigens ben ik blij dat de bak / eindoverbrenging niet nog langer is, want anders zit je bij de normale NL snelheden echt te laag in toeren.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
945i schreef:Tja, dat hoop ik wel voor hem.
:oops:
heb de grafiek bij mijn tanksheet (die ik al jaren trouw invul) ooit in liters per 100km aangemaakt, tijdje daarna omgegooid naar 1 liter op xx kilometer, maar nooit de as titel aangepast...
stel je voor zeg, 1 op 7 met een tamme diesel

Maar... scherp opgemerkt Lemmer!
op mijn werk zouden we zeggen: hebben we met opzet gedaan om te checken of je het wel hebt gelezen....
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Daarom laat ik het plaatje hierboven ook gewoon zo staan Lemmer 
maar ik moet eerlijk zijn, meest bepalend is het rechtervoetje.
Ben al een paar dagen laat van mijn werk en dan gaat het ietsjes feller en harder dan normaal.. Je ziet het echt meteen terug in de waarden. 140 met wat tegenwind kan dan ook zomaar 1 op 10 a 11 zijn hoor, maar ik heb altijd nog een km of 20 op een 100km weg, dus mede daardoor blijft het gemiddeld redelijk. Ik houd het alleen nooit lang vol, dat echt proberen zuinig te rijden, want er zit nog meer in. Een tank beter dan 1 op 15 is in de zomer zeker haalbaar zonder als een slak te rijden
Genoeg gel#@$ld, beetje extra liters = accijns = goed voor ons land, dus snel terug on-topic...
Heeft de BMW boer je al bijna definitief over de streep getrokken??
Lopen ze vast wel ff wat harder voor , dan voor een enkelvoudige deal, of ik dat als enkelvoudig consument nu leuk vind of niet.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.... of gewoon de winter nog even afwachten en genieten van de hoogte en de ECHTE AWD.

maar ik moet eerlijk zijn, meest bepalend is het rechtervoetje.
Ben al een paar dagen laat van mijn werk en dan gaat het ietsjes feller en harder dan normaal.. Je ziet het echt meteen terug in de waarden. 140 met wat tegenwind kan dan ook zomaar 1 op 10 a 11 zijn hoor, maar ik heb altijd nog een km of 20 op een 100km weg, dus mede daardoor blijft het gemiddeld redelijk. Ik houd het alleen nooit lang vol, dat echt proberen zuinig te rijden, want er zit nog meer in. Een tank beter dan 1 op 15 is in de zomer zeker haalbaar zonder als een slak te rijden
Genoeg gel#@$ld, beetje extra liters = accijns = goed voor ons land, dus snel terug on-topic...
Heeft de BMW boer je al bijna definitief over de streep getrokken??
Lopen ze vast wel ff wat harder voor , dan voor een enkelvoudige deal, of ik dat als enkelvoudig consument nu leuk vind of niet.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.... of gewoon de winter nog even afwachten en genieten van de hoogte en de ECHTE AWD.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Okeee en verdere specificatie's???
Daar ben ik benieuwd naar.
Daar ben ik benieuwd naar.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
lemmer, Advertentie hier op het forum? Je weet maar nooit hoe den mensch zijn XC verkoopt alvorens zijn BMW binnen loopt..
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant