Al enkele jaren ziet mijn koelvloeistof er donker blauw/groen uit in het tankje, ik heb er nu alles afgelaten via het kraantje onder de radiator +/- 4,75 liter en heb weer met fris nieuwe bijgevuld.
Het heeft nu echter weer een donkerdere kleur, ik snap dat ik niet alles uit het systeem heb kunnen krijgen, we vraag ik mij af of er meer mensen dit ook hebben.
Het is een s40 1.8 uit 99tig met 106000 km, waar verder geen problemen mee zijn.
koelvloeistof donker
- CoertVolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 13.05.2011 - 16:44
Heb ik ook, het is ws de koppakking. Deze is niet lek, maar poreus en laat kleine roetdeeltjes door. Met jouw kilometerstand zou ik wel de koppakking laten wisselen. Ik heb het niet gedaan gezien mijn kmstand, 304k, maar rijd er al probleemloos 35k mee nadat ik het heb geconstateerd!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
hé CoertVolvo, bedankt voor je reactie, zou goed zoiets kunnen zijn als jij zegt.
Zodra ik problemen krijg met koelvoeistofverlies o.i.d ga ik aktie ondernemen, eerst maar zeker weten wat het is voordat ik vanalles laat vervangen
Zodra ik problemen krijg met koelvoeistofverlies o.i.d ga ik aktie ondernemen, eerst maar zeker weten wat het is voordat ik vanalles laat vervangen
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
CoertVolvo schreef:Heb ik ook, het is ws de koppakking. Deze is niet lek, maar poreus en laat kleine roetdeeltjes door. Met jouw kilometerstand zou ik wel de koppakking laten wisselen. Ik heb het niet gedaan gezien mijn kmstand, 304k, maar rijd er al probleemloos 35k mee nadat ik het heb geconstateerd!
Sorry hoor,maar dit is een broodje aap verhaal!
Die vervuiling komt uit de radiateur,oliekoeler,waterslangen aanslag, alluminium afzetting enz,maar niet van een koppakking met roetdeeltjes
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Sorry hoor,maar dit is een broodje aap verhaal!
Die vervuiling komt uit de radiateur,oliekoeler,waterslangen aanslag, alluminium afzetting enz,maar niet van een koppakking met roetdeeltjes
En om van die troep in het koelsysteem af te komen had je eerst het blok, kachel-en radiateur met de tuinslang door moeten spoelen voordat je de verse kv erin gooide.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Jep, recent nog gedaan (bij een VW) en dat werkt perfecto!