Mmm, een duits artikel, waarbij toevallig ook bijna alle 1e en 2e plaatsen ingevuld worden door duitse wagens.....
Wat zou een zweeds onderzoek als resultaten geven ?
Minst betrouwbare auto's
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
of een onafhankelijk onderzoek
Volvo for life
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Verkoopaantallen zegt mij niets.
Tevredenheid zegt mij niets.
Pechstatistieken zegt mij niets.
Als je kijkt naar verkoopaantallen zal Rolls Royce wel een slecht merk zijn. Hooguit enkele tientallen verkochte auto's per jaar.
En natuurlijk is iedereen tevreden over zijn auto anders had hij die auto niet gekocht. Of is deze vraag gesteld aan leaserijders? Die krijgen toch vaak iets wat ze juist niet willen?
Pech? Ja, ik heb vorig jaar ook de ANWB laten komen: temperatuursensor kapot en dan doet de ECU heel raar. Maar ik vind het normaal dat dingen stuk gaan omdat ze gebruikt worden.
Tevredenheid zegt mij niets.
Pechstatistieken zegt mij niets.
Als je kijkt naar verkoopaantallen zal Rolls Royce wel een slecht merk zijn. Hooguit enkele tientallen verkochte auto's per jaar.
En natuurlijk is iedereen tevreden over zijn auto anders had hij die auto niet gekocht. Of is deze vraag gesteld aan leaserijders? Die krijgen toch vaak iets wat ze juist niet willen?
Pech? Ja, ik heb vorig jaar ook de ANWB laten komen: temperatuursensor kapot en dan doet de ECU heel raar. Maar ik vind het normaal dat dingen stuk gaan omdat ze gebruikt worden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Theo V70
- 6th Gear member
Kijken of ik begrijp wat er staat...
De dames en heren dieselrijders hoeven zich geen zorgen te maken. Het gaat niet over de dieselmotoren.
Maar ALS het aan de motoren zou liggen zou de S60 even onbetrouwbaar moeten zijn...
Electronica komt ook grotendeels overeen tussen S60 en V70.
Hmmm zou het dan toch dat vermaledeide tankklepje van die V70 zijn die hem zo onbetrouwbaar maakt?
De dames en heren dieselrijders hoeven zich geen zorgen te maken. Het gaat niet over de dieselmotoren.
Maar ALS het aan de motoren zou liggen zou de S60 even onbetrouwbaar moeten zijn...
Electronica komt ook grotendeels overeen tussen S60 en V70.
Hmmm zou het dan toch dat vermaledeide tankklepje van die V70 zijn die hem zo onbetrouwbaar maakt?
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
- Oceanracer
- Geartronic member
En de weigerende portiersloten...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Harige Harry
- 2nd Gear member
Daar heeft een S60 ook last van...Oceanracer schreef:En de weigerende portiersloten...

S60 T5 geartronic, cosmos bleu metalic, zwart leder, 2000. verkocht...
- Oceanracer
- Geartronic member
Hmmm, dan gaat die vlieger dus niet op... 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- Rippie V70
- 5th Gear member
Ik geloof er niet zo veel van, maar als er een kern van waarheid in zit, dan is een kwaliteits premium merk als volvo natuurlijk wel diep gezonken.... :oops:
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Battlecruiser
- 8th Gear member
De onderzoekjes van de consumentenbond zijn meestal prut. Ze kijken naar wat de respondenten (en dat kunnen er 10 zijn of 200) melden pver het aantal gebreken. Een lekkende koppakking telde in het verleden even zwaar mee als een tijdelijk weigerend deurslot.
Ik weet niet of ze het tegenwoordig nog zo amateuristisch doen, maar als ik naar de resultaten kijk....
Ik weet niet of ze het tegenwoordig nog zo amateuristisch doen, maar als ik naar de resultaten kijk....
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
Als ik terugkijk op mijn ervaringen met mijn V70 (2004) moet ik bevestigen dat de Consumentenbond geheel gelijk heeft.
Piepjes, kraakjes, terugkerende storingen, veelvoudig kapotte lampen voor en achter, vibraties in de motor bij 3000 toeren en als klapper op de vuurpijl een kapot spanwiel en afgelopen snaar/ kapotte kop.
Ik rijd nu 6 maanden BMW en er kraakt helemaal niets en er gaat ook niets kapot (zal natuurlijk een uitzondering zijn).
Piepjes, kraakjes, terugkerende storingen, veelvoudig kapotte lampen voor en achter, vibraties in de motor bij 3000 toeren en als klapper op de vuurpijl een kapot spanwiel en afgelopen snaar/ kapotte kop.
Ik rijd nu 6 maanden BMW en er kraakt helemaal niets en er gaat ook niets kapot (zal natuurlijk een uitzondering zijn).
- Battlecruiser
- 8th Gear member
En er zit nóg iets zwaks aan de onderzoekjes van de c.bond:
Stel, ik ben een slordige Opelrijder en vul dat onderzoekje in. Dan weet ik niet precies meer welke mankementen ik in de afgelopen jaren heb gehad en vul niks in.
Maar stel dat ik een nauwkeurige Volvist ben die precies kan terugvinden welke gebreken zijn auto had, dan vul ik alles precies in.
En zelf heb ik ook een flutonderzoekje gedaan onder mijn collega's: de meest precieze figuren rijden ondertussen bijna allemaal in een Volvo V70 of XC70 en de slordige lapzwanzen in een Opel of Renault (ongelogen!).
En dat komt heel goed uit in mijn onderzoek....
Stel, ik ben een slordige Opelrijder en vul dat onderzoekje in. Dan weet ik niet precies meer welke mankementen ik in de afgelopen jaren heb gehad en vul niks in.
Maar stel dat ik een nauwkeurige Volvist ben die precies kan terugvinden welke gebreken zijn auto had, dan vul ik alles precies in.
En zelf heb ik ook een flutonderzoekje gedaan onder mijn collega's: de meest precieze figuren rijden ondertussen bijna allemaal in een Volvo V70 of XC70 en de slordige lapzwanzen in een Opel of Renault (ongelogen!).
En dat komt heel goed uit in mijn onderzoek....
Volvo Rules the Road
-
- 5th Gear member
En hoe hoger de prijsklasse hoe kritischer de consument
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
In Autobild is het verschil in de klantentevredenheid tussen de Golf Plus
en de Touran bizar groot, technisch min of meer dezelfde auto's, de Golf Plus staat vrijwel op 1, de Touran als allerlaatste, dat kan niet zo zijn, hoe meet je dus...
en de Touran bizar groot, technisch min of meer dezelfde auto's, de Golf Plus staat vrijwel op 1, de Touran als allerlaatste, dat kan niet zo zijn, hoe meet je dus...
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Battlecruiser, +1, zo is het maar net.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
klopt, ik heb ernstige twijfels over de validiteit van de toegepaste vragenlijsten, meet deze wel wat het beoogt te meten?
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
-
- 4th Gear member
Idd een zeer onbetrouwbaar onderzoek.
Een volvo met 2ton en veel meer op de klok is normaal.
Een opel met 2ton en veel meer is schaars, en anders is hij voor die tijd al doorgeroest
Een volvo met 2ton en veel meer op de klok is normaal.
Een opel met 2ton en veel meer is schaars, en anders is hij voor die tijd al doorgeroest
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
- dieselpower
- 4th Gear member
Als een auto een auto weinig gebreken heeft dan ziet de eigenaar dat als betrouwbaar en dus heel normaal. Dat zal ie niet rondbazuinen wat dat vindt ie immers "heel normaal" maar owee als er dan wel wat dingetjes zijn aan zn heilige koe dan is het gelijk moord en brand en dus onbetouwbaar en "niet normaal meer!"
Je krijgt dan een vertekend beeld. Een auto met eens in de zoveel tijd een kapotte lamp, een haperend/gammel benzineklepje en/of een trillend dual masse vliegwiel vindt ik niet onbetrouwbaar. Als ie me door vocht en/of kou laat staan, als er extreme slijtage op onderdelen zit en als ie (net als die alfa van een kennis van me) iedere 4 weken bij de dealer staat, dan pas vind ik m onbetrouwbaar.
Je kan beter een tevredenheidsonderzoek doen onder autobezitters. Ook al is er wel eens ooit iets stuk, dan nog kan je heel erg tevreden zijn over je auto. Het kan evengoed een heerlijke auto zijn en onderhoud blijf je toch houden.
Je krijgt dan een vertekend beeld. Een auto met eens in de zoveel tijd een kapotte lamp, een haperend/gammel benzineklepje en/of een trillend dual masse vliegwiel vindt ik niet onbetrouwbaar. Als ie me door vocht en/of kou laat staan, als er extreme slijtage op onderdelen zit en als ie (net als die alfa van een kennis van me) iedere 4 weken bij de dealer staat, dan pas vind ik m onbetrouwbaar.
Je kan beter een tevredenheidsonderzoek doen onder autobezitters. Ook al is er wel eens ooit iets stuk, dan nog kan je heel erg tevreden zijn over je auto. Het kan evengoed een heerlijke auto zijn en onderhoud blijf je toch houden.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
Gaat er ook om wat je verwacht van je auto.
Daar waar Opel wordt gelezen, kan elk ander merk worden ingevuld.
Met uitzondering van Volvo
- Een Opelrijder verwacht niets want het kost ook niets. :oops:
- Dus als die rijders een (ongewoon) defect krijgten aan hun Opel verwachten ze dat en zullen daar niets over melden.
Daar waar Opel wordt gelezen, kan elk ander merk worden ingevuld.

- Akkoord
- 2nd Gear member
- Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent
Deze uitslag verbaast me niet echt ; dit zijn (tot 2004) de auto's met de beruchte Magneti-Marelli gasklephuizen.
Ooit heb ik in een (Amerikaans) onderzoek gelezen dat bij deze modellen (met meer dan 100.000 miles op de teller) 96%!!!! minimaal 1x een defect gasklephuis heeft gehad ; tsja , dan gaat je betouwbaarheid wel heel snel achteruit.
Ooit heb ik in een (Amerikaans) onderzoek gelezen dat bij deze modellen (met meer dan 100.000 miles op de teller) 96%!!!! minimaal 1x een defect gasklephuis heeft gehad ; tsja , dan gaat je betouwbaarheid wel heel snel achteruit.
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.