Tuning diesel: D2 / 1.6d (powerbox, chiptuning)

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Gesloten
Gebruikersavatar
Martinvh
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06.09.2010 - 20:31

Mijn C30 D2, inmiddels zitten er 60.000km's op na 1 jaar rijplezier.

Aan één ding stoor ik me al die tijd; het gebrek aan vermogen onder bepaalde omstandigheden:

- Wanneer de airco volop aan staat
- Wanneer er meer dan 2 mensen in de auto zitten
- Zodra er een iets stijgende lijn in de weg zit
- Bij een fatsoenlijke inhaalmanoeuvre (lees: even met snelheid 'links' ertussen zien te komen).

Op internet lees ik veel positieve verhalen over een powerbox en ook het aanbod is groot. Deze is te monteren en wanneer nodig weer te verwijderen. Zo'n powerbox had ik eerder op een VW TDI en het resultaat was 140.000km lang verbluffend! (daarna kwam de Volvo).

Nu moet ik een powerbox op de D2 aansluiten op de Commonrail-sensor. Deze kan ik nergens aan de bovenkant/voorkant van het motorblok vinden en volgens mij zit hij aan de achterkant, helemaal onderaan waar je onmogelijk bij kunt komen.

Heeft iemand hier ervaring mee/het antwoord op?

ps. onderstaande opmerkingen voegen niets toe (ik verwacht ze namelijk al :lol: ):
- Had een dikkere motor genomen (dat was geen keuze)
- Doe chiptuning (dat is geen keuze)
- Powerbox is kán slecht zijn voor de motor (wie op zekerheid speelt, komt nooit ergens)
- Het kán slechter zijn voor het milieu (maar goed dat ik een D2 heb dan en niet een D3 of D4).
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Aangezien je de klein geplaatste opmerkingen al verwacht omdat je ze kent zal ik ze maar niet geven.
Voor zover ik weet zijn hier GEEN mensen met een powerbox, dus ervaringen op een Volvo kan je vergeten.

Ga ermee naar de leverancier van de powerbox en laat die hem aansluiten. Dan weet je het.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Martinvh
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06.09.2010 - 20:31

Bedankt voor je vriendelijke reactie!

Nu hopen dat er iemand is die wel wat kan bijdragen....
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Is BSR tuning geen optie? dan kun je ook oorspronkelijke weer terugzetten. Weet niet of ze al D2s doen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Hij vraagt specifiek naar een Powerbox. BSR tuning is geen optie (want chip!)Hij vindt mijn reactie geen bijdrage.
Maar er zijn hier GEEN mensen met een powerbox. Dat is mijn bijdrage.

Nogmaals laat hem aansluiten door de leverancier. Ik sluit dit topic.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gesloten

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”