Navigatie oplossingen

Geleverd vanaf 2003
Lars
Starter

Ik heb mijn V50 2.0D besteld in sta nu echter alleen nog voor één keuze;

Welke navigatie wil ik erin? En welke oplossing voor telefoon (bluetooth, vaste carkit (ik heb Nokia 6310)

Het Volvo-systeem (hoewel de mooiste) is geen oplossing, in geen 4000 jaar ga ik er 4000 Euro voor betalen!

Dus blijven qua navigatie over het VDO systeem in het plafond(momenteel aangeboden door de dealer voor €795,-, incl inbouw) of inbouw van een PDA of TomTom. Speurend over het net kwam ik de volgende pagina's tegen over verschillende manieren van inbouw:

http://img77.echo.cx/img77/9677/volvode ... geinto.jpg
http://img77.echo.cx/img77/8971/dcp30184ux.jpg
http://img77.echo.cx/img77/476/dcp30174jr.jpg

http://img178.exs.cx/img178/6673/imgp04018rb.jpg

http://img212.exs.cx/my.php?loc=img212& ... aq13bb.jpg

http://img215.exs.cx/img215/3763/minidcp28747mk.jpg

http://w3.easytrade.net/brodit_shop/pro ... id=1252408
http://w3.easytrade.net/brodit_shop/pro ... id=1241667

Welke optie is het meest gebruikvriendelijkst en ziet er naar jullie mening het mooiste uit?
Dan blijft nog over de telefoon;
gezien mijn kilometrage en belgedrag raadt de dealer mij een bluetooth-kit af, aangezien je dan alsnog met snoeren in de weer moet om de telefoon op te laden. Wat vinden jullie hiervan, toch maar weer een lelijke carkit of bluetooth weggewerkt!

Je begrijpt: ik probeer te vermijden dat ik weer zo'n 'opgeplakt-circus' krijg op mijn dashboard (rij nu een Leon met VDO 5200 (met scherm en afstandbediening opgeschroefd ) en een carkit)

Ik hoor het graag!
Oz-740
2nd Gear member
Contacteer:

Telefoon op bluetooth en gewoon thuis of op kantoor opladen .... verder zou ik als je meer dan 1 auto hebt voor bv de TTG gaan .... handig en compleet over te zetten naar een andere auto :wink:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Lars schreef:Het Volvo-systeem (hoewel de mooiste) is geen oplossing, in geen 4000 jaar ga ik er 4000 Euro voor betalen!
Icm met een high performance audio, een klasse 3 alarm een een geintegreerde telefoon zag ik dat deze RTI € 4.400,-- koste.
Nog steeds geld, maar wel erg mooi.
Een carkit kost € 430,-- , de mute voorziening kost € 200,--, die high performance audio € 500,--, het alarm iets van € 800,--, die VDO kostte bij mijn dealer € 1600,--, totaal ben je dan ook € 3.500,--kwijt.
Die duurdere heeft dan toch mijn voorkeur, zeker gezien de RTI met een kaart ipv met een pijl.
Karoshi
2nd Gear member

RTI is gewoon een aanrader...
Je gaat het je achteraf beklagen moest je voor een andere oplossing zijn gegaan...

Het blijft een heel mooi systeem met ingebouwde melding van verkeersproblemen + kaart van heel west europa + meldingen door de luidsprekers...

Heb vroeger ook op TTGo gereden maar dit is gewoon toch een klasse apart. Kost wel wat maar dan heb je ook wel wat...

Trouwens de verkoopwaarde van je auto stijgt ook als er GPS is ingebouwd...
Walter
Geartronic member
Contacteer:

het Volvo Arrow systeem werkt gewoon prettig en is netjes weggewerkt. Vergeet niet dat men als men een houder voor een PDA zien zitten regelmatig het raam in slaat om te kijken of ie niet stiekum in de auto ligt...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
joost
7th Gear member

Ik zou zeggen doe het goed of doe het niet. De oplossingen op de foto´s vind ik drie keer niks. De V50 is gezegend met een zeer fraai dashboard en alle niet standaard zeken doen daar in mijn ogen behoorlijk afbreuk aan. Het standaard Volvo werk is duur, maar natuurlijk wel de mooiste oplossing.

Wat betreft de telefoon lijkt mij een bluetoothoplossing beter dan zo´n telefoonspecifiek geval. Een 6310 heeft niet het eeuwige leven en is niet meer te krijgen. Je zou eens een ander toestel willen...

En die 4000+ euro: er bestaat een levendige handel in orginele Volvo Apparatuur. Mocht je bang zijn dat het geen waardevermeerdering is van de gehele auto, kun je er nog altijd voor kiezen auto en radio appart te verkopen.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
dcc
2nd Gear member

Ik ben ook van plan een Bluetooth Carkit te nemen en ben al wat info aan het verzamelen. Heb inmiddels al een HCB-300 (Sony-Ericsson) gekocht, nu dus de inbouw regelen. Hiernaast wil ik ook nog de RTI-navigatie in laten bouwen, maar dit is zoooo duur hier. Ben dus aan het kijken naar mogelijkheden in Duitsland, omdat ik de RTI voorbereiding wel heb, net als een high-performance systeem.
Iemand enig idee of er meerdere talen op de DVD (navigatie) staan? En of de Volvo garantie wereldwijd is (of in ieder geval Europa?)?? Dan heb ik namelijk in NL ook garantie terwijl dat app. in DE aangeschaft is. :?: :?:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

je kunt een taal instellen in je menu.
dcc
2nd Gear member

Dat betekent dus dat er meerdere talen op de DVD staan? Mooi. Dan kan ik zeker in Duitsland proberen. :lol:
Ben
Executive Member
Contacteer:

In Nederland laat ik Henk tegen me praten. Zodra ik in Belgie ben mag Suske het van hem overnemen :lol:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik heb hem altijd op de vlaming staan, dat heeft iets vriendelijks
Karoshi
2nd Gear member

dcc schreef:Ik ben ook van plan een Bluetooth Carkit te nemen en ben al wat info aan het verzamelen. Heb inmiddels al een HCB-300 (Sony-Ericsson) gekocht, nu dus de inbouw regelen. Hiernaast wil ik ook nog de RTI-navigatie in laten bouwen, maar dit is zoooo duur hier. Ben dus aan het kijken naar mogelijkheden in Duitsland, omdat ik de RTI voorbereiding wel heb, net als een high-performance systeem.
Iemand enig idee of er meerdere talen op de DVD (navigatie) staan? En of de Volvo garantie wereldwijd is (of in ieder geval Europa?)?? Dan heb ik namelijk in NL ook garantie terwijl dat app. in DE aangeschaft is. :?: :?:
Wat bedoel je met "voorbreiding RTI"?
Het is niet omdat je het vinnetje op je dak hebt staan dat je dan de voorbreiding hebt ;)

Als je geen RTI hebt en ook geen high performance audio heb je geen rooster in je dashboard en zullen ze moeten hakken...
dcc
2nd Gear member

@Karoshi

Ik zeg niet voor de lol voorbereiding RTI. Daar heb ik echt voor moeten betalen. Is nodig om achteraf het DVD navigatiesysteem te kunnen installeren. Het rooster waar jij het over hebt zit dan ook in mijn auto.
joost
7th Gear member

Laat maar even weten welk prijsverschil er is tussen NL en DE. Volgens mij valt dat namelijk wel mee. Het uurloon, daar zit volgens mij vooral je winst. Dát is hier in NL écht hoog.

Joost.
Karoshi
2nd Gear member

dcc schreef:@Karoshi

Ik zeg niet voor de lol voorbereiding RTI. Daar heb ik echt voor moeten betalen. Is nodig om achteraf het DVD navigatiesysteem te kunnen installeren. Het rooster waar jij het over hebt zit dan ook in mijn auto.
Wist niet dat dit op de optielijst stond?
Hier in België alvast niet...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

vanaf modeljaar 2006 (nu dus) niet meer leverbaar
dcc
2nd Gear member

@joost,

het grootste verschil zit 'm denk ik niet in het uurloon, maar in de BPM. Dat is echt eenv erschrikking hier. Ik kan me niet echt voorstellen dat het uurloon hier veel hoger zal zijn dan in (West) Duitsland.

Hier staat het DVD navigatiesysteem namelijk op de optielijst voor 3600 (grofweg dan) en in Duitsland is die voor 1000 minder te krijgen voor zover ik tot nu toe heb kunnen achterhalen (en het gaat in beide gevallen om inbouw achteraf). En ja, ik praat over echte Euro's. Wat ik echter probeer te achterhalen, is of het hetzelfde systeem is (denk eigenlijk van wel, omdat het niet echt kostenbesparend is om zoveel verschillende RTI systemen aan te houden) en of garantie voor heel Europa geldt. Heb jij enig idee?

@ Karoshi
Misschien dat ik daarom in Belgie een negatief antwoord kreeg toen ik vroeg wat de prijs was voor inbouw achteraf. Die optie bieden ze in Belgie waarschijnlijk niet dan.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dcc schreef:@joost,

het grootste verschil zit 'm denk ik niet in het uurloon, maar in de BPM. Dat is echt eenv erschrikking hier. Ik kan me niet echt voorstellen dat het uurloon hier veel hoger zal zijn dan in (West) Duitsland.
Op achterafmontage zit geen BPM, dat betekend dus dat we in Nederland door Volvo simpelweg gen***t worden.
joost
7th Gear member

bart simpson schreef:
dcc schreef:@joost,
Op achterafmontage zit geen BPM, dat betekend dus dat we in Nederland door Volvo simpelweg gen***t worden.
Klopt helemaal. En er zit weldegelijk een behoorlijk verschil in uurloon. Verder zijn er twee RTI systemen. Een met cd rom en een met dvd. Daar zou het prijsverschil in kunnen zitten.

Joost.
dcc
2nd Gear member

@ Joost

Ik heb gevraagd naar het DVD navigatiesysteem, dus ik ga er ook van uit dat het zo is. Je zegt dat er op accessoires geen BPM zit. Is dat niet sinds 1 januari 2005 veranderd? Dat is mij in ieder geval door de dealer verteld.
Duitsland is gewoon goedkoper op dit gebied. Als jet het DVD navigatiesysteem op de Volvo S40 besteld (vanaf fabriek) betaal je daar maar rond de 2000 Euro. Hier ben je het dubbele kwijt. En ga me niet wijsmaken dat dat allemaal BPM is, want dat kan niet. probeer maar is je Volvo S40 te configureren op www.volvocars.de dan zie je zelf de prijs wel verschijnen. Het is gewoon een vaststaand feit dat we in Nederland voor dit soort dingen veel duurder uit zijn.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”