Hallo allen,
Ik las op het V70 gedeelte van het forum dat er mensen zijn die een soort gaas (kippengaas b.v.) achter hun voorbumper hebben geplaatst. Dit om steenslag in de radiateur te voorkomen.
Nu heb ik sinds kort ook een V50, foto's volgen zsm, en voordat ik deze auto kocht sprak ik iemand die ook de radiateur lek heeft gehad tgv steenslag.
Iemand ervaring met het steenslag fenomeen en zoja zijn er mensen die maatregelen genomen hebben?
BVD voor de reacties
Kippengaas in de voorbumper?
-
- 2nd Gear member

[ VOLVO FOR LIVE ]
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ik neem aan dat je niet echt kippengaas bedoelt, want dat helpt nlks. Het speciale gaas is voor weinig te koop bij automaterialenzaken.
Ik heb nog nooit steenslag gehad op mijn radiator, maar 2 auto's geleden heb ik het spul aangebracht op alle roostertjes van mijn toenmalige 960. Stond best goed.
Ik zou het momenteel meteen doen op mijn XC70 als het niet zo lastig was, want dan moet de hele bumper eraf.
Ik heb nog nooit steenslag gehad op mijn radiator, maar 2 auto's geleden heb ik het spul aangebracht op alle roostertjes van mijn toenmalige 960. Stond best goed.
Ik zou het momenteel meteen doen op mijn XC70 als het niet zo lastig was, want dan moet de hele bumper eraf.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
emielkosse: Wat wij hebben geplaatst is "racegaas". Dat is verkrijgbaar bij de automaterialenzaken en is stevig genoeg om aanslagen met stenen op de condensor het hoofd te bieden. Tijdens de 2 NGP dagen (noordelijke gaas plaats dagen) is dit gedaan bij de V70, S60 en S80. Het is simpel, goedkoop maar zeer doeltreffend. Het enige wat je moet doen is de beus van de auto (voorbumper) verwijderen en lekker aan de knutsel. In het betreffende topic staat voldoende info om dit ook bij een V50 te doen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
Kippengaas? :shock: 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race