De nivomats hebben nummer 30639383. Er zitten veren bij met een bruine en blauwe lik verf.
De voorveren hebben een soort beige kleur verfstip.
Nu staat de auto in zijn geheel hoger. Dus zowel voor als achter. Zie de foto's:
Oude shocks:

Nieuwe shocks:

Dat ie aan de voorkant hoger ligt komt denk ik omdat de set van een diesel komt. Ik weet niet van welke set de auto af komt, maar als ie bij mij hoger staat dan normaal, dan verklaar ik dat doordat mijn auto lichter is als de auto waar de set vanaf komt. De S60 2.4 170pk weegt 1451kg, een V70 2.4 170pk weegt 1537kg. Een V70 2.4D of D5 weegt 1596kg. Dus, ik vermoed ik dat diesel veren op mijn benzine heb.
Waarom roep ik V70? Omdat de achterkant met nivomats zo hoog staat. De V70 heeft aan de achterzijde meer gewicht dan een S60, dus zouden er ook andere nivomats en veren bijhoren. Dan zou ik achter dus V70 nivomats en veren hebben.
Het nummer van de nivomats, 30639383, komt in Vida zowel bij de S60 als bij de V70 voor. Dat zou dus weer suggereren dat beide types dezelfde nivomats en veren meekrijgen.
Kunnen jullie je vinden in mijn verhaal? De hogere voorkant is op te lossen door de oude veren terug te plaatsen; die heb ik nog liggen. De hogere achterkant, is dit op te lossen door er 'S60 nivomatveren' onder te leggen(als dat uberhaupt bestaat), S60 nivomaten of moet ik gaan kijken naar adaptors om hem lager te krijgen?
Wie weet welke kleurcodering de S60 nivomatveren hebben? En andere nivomatgebruikers; welke onderdeelnummers hebben jullie nivomats en veren?