Volvo 164
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
mooi man! wanneer kunnen we weer nieuwe foto's verwachten?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Zoals beloofd een paar foto's van het voorscherm.

Zoals je ziet past ook dit net op mn werkbankje. Aan de voorzijde zit een nieuw stukje (in de ronding).

Aan de onderzijde was de felsnaad opgezet door roest, opengemaakt schoongemaakt en weer dichtgemaakt.

De nieuwe plaat ligt een mm onder het oppervlak van de rest, een paar kwakken plamuur er op (dit is de 2e keer plamuur) en je ziet er nooit meer iets van.

Ook dit scherm was geen nieuwe, door een aanrijding(kje) zat er een flinke deuk in het scherm + de 'sierstrip-rand'.

Closeup van het nieuwe stukje plaat, volledig gelast met prop of hecht lasjes om vervorming door hitte te voorkomen.
nadat ik de grote stukken in de plamuur heb staan gaat het scherm in een paar lagen spuitplamuur (anders zie je de plamuur plekken door de lak heen).

Zoals je ziet past ook dit net op mn werkbankje. Aan de voorzijde zit een nieuw stukje (in de ronding).

Aan de onderzijde was de felsnaad opgezet door roest, opengemaakt schoongemaakt en weer dichtgemaakt.

De nieuwe plaat ligt een mm onder het oppervlak van de rest, een paar kwakken plamuur er op (dit is de 2e keer plamuur) en je ziet er nooit meer iets van.

Ook dit scherm was geen nieuwe, door een aanrijding(kje) zat er een flinke deuk in het scherm + de 'sierstrip-rand'.

Closeup van het nieuwe stukje plaat, volledig gelast met prop of hecht lasjes om vervorming door hitte te voorkomen.
nadat ik de grote stukken in de plamuur heb staan gaat het scherm in een paar lagen spuitplamuur (anders zie je de plamuur plekken door de lak heen).
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
cool man! hoe lang ben je nou bezig om de boel goed strak te krijgen met plamuren? ben er zelf geen held in namelijk...
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Ik hoop dat dat toch wel eind volgende week af is, het is hobby dus heb er niet elke avond zin in 
Als ik het zou moeten gokken dan denk ik ongeveer 5 a 6 uur voor een scherm (exclusief wachten totdat de plamuur droog is). het front was moeilijker en de motorkap is natuurlijk veel groter.
het schuurpapier wat je gebruikt is belangrijk, geen gamma zooi maar goed spul van bv 3M, het papier van 3m loopt minder vol en blijft veel langer 'scherp'.

Als ik het zou moeten gokken dan denk ik ongeveer 5 a 6 uur voor een scherm (exclusief wachten totdat de plamuur droog is). het front was moeilijker en de motorkap is natuurlijk veel groter.
het schuurpapier wat je gebruikt is belangrijk, geen gamma zooi maar goed spul van bv 3M, het papier van 3m loopt minder vol en blijft veel langer 'scherp'.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
- Locatie: Zuid-Limburg
Ik ontdenk dit topic nu pas.. Zonde van de crash!
Heb je inmiddels als iets van de verzekering gehoord? Ik heb ook een flinke aanrijding met mijn 760 gehad, eveneens niet getaxeerd. Maar ik heb er toch nog 3000 euro netto uit weten te trekken. Ik hoop dat dit bij jou ook goed komt!
Succes met het opknappen
Dit is mijne:
http://i478.photobucket.com/albums/rr14 ... 011086.jpg
Heb je inmiddels als iets van de verzekering gehoord? Ik heb ook een flinke aanrijding met mijn 760 gehad, eveneens niet getaxeerd. Maar ik heb er toch nog 3000 euro netto uit weten te trekken. Ik hoop dat dit bij jou ook goed komt!
Succes met het opknappen

Dit is mijne:
http://i478.photobucket.com/albums/rr14 ... 011086.jpg
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
-
- 4th Gear member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
- Locatie: Zuid-Limburg
Ik heb de data even opgezocht.
7-7-2011 ongeluk
20-7-2011 taxatie van schade en auto
19-8-2011 brief van de verzekering dat het geld is overgemaakt
Zat dus 1 maand tussen taxatie van onze eigen expert (rechtsbijstand) en uitkering van de tegenpartij.
Ik las niks over de schadetaxatie. Is je auto wel al op waarde geschat?
7-7-2011 ongeluk
20-7-2011 taxatie van schade en auto
19-8-2011 brief van de verzekering dat het geld is overgemaakt
Zat dus 1 maand tussen taxatie van onze eigen expert (rechtsbijstand) en uitkering van de tegenpartij.
Ik las niks over de schadetaxatie. Is je auto wel al op waarde geschat?
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Ik had binnen een maand mn flappen....
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
-
- 4th Gear member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
- Locatie: Zuid-Limburg
Hoeveel wist ik op het moment dat de taxateur vertrok alB-lennium schreef:De taxateur is al geweest, het zal me worst wezen hoe lang het duurt, ik wil weten hoeveel

Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Natuurlijk!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Inmiddels heb ik een paar centen ontvangen, genoeg om de reparatie van te betalen (min mijn uren natuurlijk
)
Na het front is nu ook de motorkap spuitklaar

Het spatbord is bijna klaar, volgende week spuiten? ik hoop het!
Gelukkig heb ik ook nog wat leuks gedaan de laatste week, Nadat Ik mijn cilinderkop terug had gekregen moest ik nog een keer met de frees aan de gang om de poorten mooi vloeiend te krijgen.
Compressor op druk lucht frees in de aanslag en stof maken!

Zoals je kunt zien was het oppassen, de kop is al gevlakt en de nieuwe klepzittingen zitten er al in, niet beschadigen dus!
Op deze foto kun je goed zien dat de klepzitting aan de uitlaatkant groter is gemaakt.

Na veel fresen en glad maken met een steentje (zie foto van de kop hierboven) kunnen de kleppen gemonteerd worden!

Straks maar weer mn schuurtje in, weeeeeer schuren en plamuren

Na het front is nu ook de motorkap spuitklaar

Het spatbord is bijna klaar, volgende week spuiten? ik hoop het!
Gelukkig heb ik ook nog wat leuks gedaan de laatste week, Nadat Ik mijn cilinderkop terug had gekregen moest ik nog een keer met de frees aan de gang om de poorten mooi vloeiend te krijgen.
Compressor op druk lucht frees in de aanslag en stof maken!

Zoals je kunt zien was het oppassen, de kop is al gevlakt en de nieuwe klepzittingen zitten er al in, niet beschadigen dus!
Op deze foto kun je goed zien dat de klepzitting aan de uitlaatkant groter is gemaakt.

Na veel fresen en glad maken met een steentje (zie foto van de kop hierboven) kunnen de kleppen gemonteerd worden!

Straks maar weer mn schuurtje in, weeeeeer schuren en plamuren

- De Canarier 145 dl
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 07.12.2009 - 18:11
- Locatie: Assen
Op de achtergrond volgde ik je project al en had echt respect voor je manier van werken!
Ik schrok dan ook best van de berichtgeving van het ongeval en de schadefoto's. Ook ik sluit mij aan bij eerdere berichten die geplaatst zijn t.a.v. je doorzettingsvermogen!
Mocht je nog onderdelen nodig zijn, in Hoogeveen staat nog een 164 Sloper bij Klaas Oost.
Ik schrok dan ook best van de berichtgeving van het ongeval en de schadefoto's. Ook ik sluit mij aan bij eerdere berichten die geplaatst zijn t.a.v. je doorzettingsvermogen!
Mocht je nog onderdelen nodig zijn, in Hoogeveen staat nog een 164 Sloper bij Klaas Oost.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 145 dl Uit 1971 (Import Fuerteventura (Canarische eilanden))
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Bedankt voor de lovende woorden over mijn doorzettingsvermogen, zelf denk ik dat het vooral eigenwijsheid is hoor 
Goed dat je de auto in hoogeveen noemt, Ik heb geen onderdelen meer nodig (Volvo Classics in barneveld is van de buurman van mn vader, en die heeft de wereld aan 100 serie onderdelen) Misschien kan iemand anders zijn voordeel er mee doen.
zaterdag trouwens onderdelen spuiten als het mee zit!

Goed dat je de auto in hoogeveen noemt, Ik heb geen onderdelen meer nodig (Volvo Classics in barneveld is van de buurman van mn vader, en die heeft de wereld aan 100 serie onderdelen) Misschien kan iemand anders zijn voordeel er mee doen.
zaterdag trouwens onderdelen spuiten als het mee zit!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Wat foto's van ons verf avontuur!

De motorkap net na het nat schuren met korrel 400

Front klaar voor een beetje zwart!

Het scherm heeft veel tijd gekost, is nog steeds niet perfect helaas.

Het scherm in de spuitcabine (de lens is beslagen, de verwarming stond op 28+ graden!)

Een wazig front. Eerst een laag zwart en dan een toplaag blankelak 'nat in nat'

Motorkapje weer zoals het moet!
Dit was de eerste serieuze spuit klus, het resultaat is zeker niet perfect maar dat is de rest van de auto ook niet.

De motorkap net na het nat schuren met korrel 400

Front klaar voor een beetje zwart!

Het scherm heeft veel tijd gekost, is nog steeds niet perfect helaas.

Het scherm in de spuitcabine (de lens is beslagen, de verwarming stond op 28+ graden!)

Een wazig front. Eerst een laag zwart en dan een toplaag blankelak 'nat in nat'

Motorkapje weer zoals het moet!
Dit was de eerste serieuze spuit klus, het resultaat is zeker niet perfect maar dat is de rest van de auto ook niet.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Ziet er goed uit!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- De Canarier 145 dl
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 07.12.2009 - 18:11
- Locatie: Assen
Inderdaad, erg netjes!
Volvo 145 dl Uit 1971 (Import Fuerteventura (Canarische eilanden))