Hotspark/123

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Willem W
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 27.12.2010 - 18:34
Locatie: Tiel

:?: Hallo, ik zit al een tijdje met het idee om een hotspark te monteren op mijn 145, maar op het onstekingshuis zit al een beetje speling, mijn vacuum vervroeger werkt volgens mij ook niet optimaal, plus de kosten van een hotspark kom ik toch op een behoorlijk bedrag om dit te vervangen , dus ik neem een 123 onsteking, ben ik van alles af. Alleen wil ik nog even informatie hebben of het noodzakelijk is om de bobine ook te vervangen voor een sterkere en waarom. Ik hoor het wel. :P
145 S de luxe 1969,
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Bobine hoeft niet vervangen te worden. 123 werkt ook prima met de originele mits die in goede conditie is uiteraard.
Willem W
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 27.12.2010 - 18:34
Locatie: Tiel

Hoe kan je controleren of de bobine nog 100% is, hij zit er natuurlijk al tig jaar op, word de vonk die de bobine moet geven dan niet minder
145 S de luxe 1969,
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Het gaat met name om de weerstand van de bobine.
Zie ook http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-i ... eking.html
Gaat over installatie in een Amazon, maar er is veel hetzelfde.
Voordeel van een 145 is dat je de weerstand van de bobine gewoon kunt meten.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”