Aankoop V70 2.4D. Doen? Of niet?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
TWIX
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22.06.2006 - 19:37

Ik rijd momenteel met een 850 (1992) benz aut. met amper 146000km op de teller en overweeg de aankoop van een 2de-handse V70. Ik vond 2 wagens: V70 2.4D van 5/2002 met 174000 km, getuned tot 198PK, quasi full option. Vraagprijs 16500€ en 1 jaar waarborg. Is dit wel te riskeren met een getunede motor? De andere V70 2.4D 130PK is van 03/2002, heeft 85000 km, GPS, leder, trekhaak. Vraagprijs 19000€. Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

174000k
hoe is de motor getuned? (powerbox?)
wat kost die getunde!
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14799
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ik zou gaan voor de niet getunende motor en lagere kilometers stand.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Die kilometerstand is idd bepalend in dit geval.
toch best een aardig verschil. Je betaalt er nu meer voor maar je krijgt er later meer voor terug!
HenkH
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 29.05.2006 - 13:03
Locatie: Groningen

Ik zou persoonlijk effe verder kijken, er staan vast wel meer te koop, want als ik de markt zo bekijk, heb je ook een leuke V70 D5 voor dat geld.

Ik zou zowieso gaan voor eentje zonder tuning, Een getunde is vaak ook "vlot" en minder respectvol bereden, slijtage zal gewoon hoger zijn.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

en zeker met de d5 ben je sowieso vlot genoeg, maar dan moet je wel even verder zoeken.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Misschien heb je de knoop ondertussen al doorgehakt, maar zou idd ook kiezen voor de D5. Die 140 PK is echt traag, of je moet van toerenmaken houden! Hebben zelf V70 classic TDI (zelfde motor) gehad, maar vond hem niet lekker vlot met het verkeer meekomen. De D5 is echt een aanrader!!! Maar zou je uberhaupt wel kiezen voor een diesel? Kijk nou naar de km-stand van je eigen auto! Moet je hier in NL toch echt 40.000 per jaar rijden om echt voordeel te halen uit het dieselen... Maar misschien in Belgie minder... blijft moeilijk.

Oja, die nieuwe V70's (met heup, zeg maar) maken niet meer dat mooie 5-cilindergeluid van de 850, dus daar hoef je in elk geval niet een benzine voor te kiezen.
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

Correctie:

d8 dat er sprake was van de oude 2.5d, dit zijn volgens mij allebei de D5 motoren, de ene van 163 naar 198pk getuned en de andere de 130 pk versie. Volgens mij kan de software van de tweede 163 gebracht worden omdat de motoren gelijk zijn maar zeker weten doe ik het niet....

Neem de originele, tunen zegt ook vaak wat over de rijstijl en het mechaniek heeft minder geleden. Zegt de leek ;)
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Oceanracer schreef:Maar zou je uberhaupt wel kiezen voor een diesel? Kijk nou naar de km-stand van je eigen auto! Moet je hier in NL toch echt 40.000 per jaar rijden om echt voordeel te halen uit het dieselen
ik rij 20.000km per jaar en dan maakt diesel/benzine niet echt uit
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik had toch ook getypt: ECHT voordeel! Dat het niet uitmaakt bij 20.000 km's weet ik zelf ook wel. Maar als je de meerprijs van een diesel (bij aankoop van een occasion) en hogere onderhoudskosten (door de hogere km-standen) meerekent moet je het dubbele aan km's rijden voor je echt kunt zeggen dat je er per maand veel goedkoper mee rijdt.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

ja, maar mijn D5 was niet oud en had relatief niet veel kilometers dus vallen die onderhoudskosten (in gewone gevallen!) relatief laag uit.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

En dat allemaal voor 16.500 Euries!!!
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

beetje meer.
De eerste die genoemt zit nog ruim onder de 2 ton dus dat spul kan nog best mee. Dus dat geld zeker voor die tweede
Gebruikersavatar
bassponton
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 29.06.2006 - 01:33
Locatie: Amsterdam

ik rij 20.000km per jaar en dan maakt diesel/benzine niet echt uit
Je bent 14 jaar, vind ik knap dat je al zoveel rijd per jaar haha :thumbright:
Volvo V70 2.4D Geartronic 2006
Volvo v40 BiFuel 1.8 ltr. Titanium Grey nov2001 440000km
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

jaja, m'n volgende fiets wordt ook een diesel ;)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”