Grom Audio iPod/USB interface geinstalleerd - eerste indruk

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
crackedtooth
5th Gear member

t5power schreef:
crackedtooth schreef:
RicoK schreef: Volgens mij kan de Grom wel tekst in het display van de radio laten zien, maar moet de audio installatie dat wel ondersteunen. En dat doen mijn HU-603 en ook volgens mij de HU-803 niet.
GROM nu ook als MD kanaal.. met tekst

Text added for all HU-*** radios (except 650, 850) Changelog:
Text added (need jumper or new VOL01S cable)

Heb zelf een oude IMIV< die ga ik omzetten naar nieuwe... en ook evt rearview cam op de RTI dan , lijkt me leuk

voor de 2e volvo wel evt grom ivm usb functie
moet je daarvoor alleen de firmware updaten?
van nl motrade support

"je kunt de interface idd achter aansluiten, mits je een DVD RTI systeem hebt (niet een gekoppelde CD-wisselaar met RTI). Op de website staat beschreven op welke voedingsdraad je dan moet aantakken om problemen te voorkomen (zie instructies).
desgewenst kunnen we de GROM aanpassen voor tekstweergave. dan solderen we inwendig het bewuste bruggetje tussen de pootjes in plaats van draden koppelen, al eerder gedaan. Aangepaste kabels zijn er nog niet.
"
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member

2e reply over waar te doen in RTI auto:

"je kunt de interface idd achter aansluiten, mits je een DVD RTI systeem hebt (niet een gekoppelde CD-wisselaar met RTI). Op de website staat beschreven op welke voedingsdraad je dan moet aantakken om problemen te voorkomen (zie instructies).
desgewenst kunnen we de GROM aanpassen voor tekstweergave. dan solderen we inwendig het bewuste bruggetje tussen de pootjes in plaats van draden koppelen, al eerder gedaan. Aangepaste kabels zijn er nog niet.
"
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member

Bluetooth dongle vraag:
Werkt ook met MD setting of aanmelden als cd wisselaar van de grom unit:

"1. De dongle kun je ter plaatse van interface plaatsen uit het zicht, hoef je niet bij te zijn.
2. De microfoon kun je het beste plaatsen op ooghoogte links of rechts van bestuurdersstoel, de meesten plaatsen hem nabij de binnenspiegel
3. De interface moet actief zijn om te kunnen bellen, dat is ook bij MD dus werkt met BTD
"
crackedtooth
5th Gear member

inbouwen van GROm bluetooth microfoon in een BMW via de A stijl,
dat zie ikzelf wat minder zitten om te doen in mijn volvo.. denk misschien zonder bluetooth..of met bluetooth en dealer laten rommelen

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1683512
RicoK
3rd Gear member

crackedtooth schreef:VOL01S kabel is een kabel van volvo of eentje van grom?
Volvo levert geen kabels voor de GROM.... 8)

Het zijn de kabels van GROM die geschikt zijn voor de betreffende Volvo radio.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
crackedtooth
5th Gear member

Ricok: ye, zie eerdere postings van mij daarna.
Kunnen ze dus ook in hun unit voor je solderen
RicoK
3rd Gear member

Wat een genot toch weer een werkende GROM!!!! Kan natuurlijk tussen de oren zitten, maar het klinkt alsof deze GROM een breder tonenbereik heeft. Meer laag en meer hoog.

Ik heb vandaag nog eens met MoTrade gemaild en ik ben om. Op korte termijn ga ik de GROM aanpassen, om na de installatie van de betreffende firmware scrollende tekst in beeld te krijgen!
Ik ben er alleen nog niet over uit of ik de stekker ga voorzien van een brug of dat ik de GROM openschroef en daar met een soldeerbout de betreffende pinnetjes met elkaar verbind.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
crackedtooth
5th Gear member

Ja grom levert ze nu ook met soldeer al klaar in de unit

Twijfel alleen nog over de plek waar ik hem wil. In console middenstuk of handschoen gedeelte.
RicoK
3rd Gear member

Ik heb dus nog de 'ongesoldeerde' unit. En ik ben er nog niet uit of de stekker ga doorverbinden of dat ik de speler open en daar een verbinding soldeer.

Het handschoenenkaastje is er zeker een perfecte plek voor, echter, omdat de interfacekabel is niet van zo een overtuigende lengte. Daarnaast is de interfacekabel dermate stug dat ik ervan af zag, omdat het openen en dichtdoen van het kastje de duurzaamheid van de kabel niet ten goede komt. Een USB kabel kan wat dat betreft volgens mij meer hebben.

Mijn GROM ligt sinds kort onder de HU-603. Hier ligt deze lekker stevig en kan deze geen kant (meer) uit. Aanrader!
Echter, bij elke verandering moet wel alles weer worden gedemonteerd, maar daar krijg je in de loop van de tijd wel handigheid in........;-)
abbabak1
4th Gear member

Heb net de GROM usb2i voor 135 in .DE besteld, met voorbereid opID3tags en voor de RTI. Wegens garantie en gedoe met douane had het geen zin hem in de US voor $130 te kopen...
Link: http://umno-tech.com/catalog/product_in ... 904d80adc4

Een BT dongle heb ik nog wel maar is minder belangrijk. Ik bouw hem weg in het handschoenvak met een vaste inbouw USB in de middenconsole...
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
crackedtooth
5th Gear member

abbabak1 schreef:Heb net de GROM usb2i voor 135 in .DE besteld, met voorbereid opID3tags en voor de RTI. Wegens garantie en gedoe met douane had het geen zin hem in de US voor $130 te kopen...
Link: http://umno-tech.com/catalog/product_in ... 904d80adc4

Een BT dongle heb ik nog wel maar is minder belangrijk. Ik bouw hem weg in het handschoenvak met een vaste inbouw USB in de middenconsole...
motrade.nl bied ook aan voorbereid voor MD player
abbabak1
4th Gear member

Tja, het zal wel niks schelen met de uitvoering. Ik laat nog wel van me horen als ik het aangesloten en werkend heb...
KTM Macina Sport 9
BMW F800GS te koop
crackedtooth
5th Gear member

abbabak1 schreef:Tja, het zal wel niks schelen met de uitvoering. Ik laat nog wel van me horen als ik het aangesloten en werkend heb...
nee ze solderen dan 1 palletje in de unit vast zodat je dat niet in de kabel hoeft aan te passen
had je net zo goed .nl kunnen bestellen

maar met RTI ook nodig wanneer je toch in handschoenenvak wil plaatsen?
abbabak1
4th Gear member

Ten eerste woon ik hier in .DE (Yep, het juiste vlaggetje) en maak te vaak mee dat zelf bedijven aan de grens opeens meer dan €20 verzending willen hebben :S. Daarnaast vind ik het een groot voordeel met PP te betalen omdat ik al vaker zonder problemen mijn geld terug kreeg...

Ik heb een mail van de leverancier, mijn gegevens gegeven en krijg dus een grom die ik alleen moet inbouwen. Geen ID3tags, geld terug...
En ik rij al te lang rond met DVD spelers in andere auto's waar je ziek wordt van het zoeken...of als jeiets leuks hoort geen ID hebt van wie het afkomstig is :S
KTM Macina Sport 9
BMW F800GS te koop
crackedtooth
5th Gear member

heh... kijk .. dan ,logisch ( ik dacht dat je in .nl woonde en in .de bestelde)

ID3 tags werkt normaal up HU803 voor GROm en ook in IMIV
beiden melden zich dan aan als MD playuer (mindisc)
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Ik heb voor mijn S70 1997 ook deze Grom/Motrade USB/SD/AUX adapter aangeschaft, de stroom hal ik van de accessoire connector, eerst op contactstroom (radio stand), maar sinds vandaag heb ik het verstoken op nr.1, waarom, omdat als ik de radio uitzet als het apperaat speelt, de radio pas uitgaat na 15 seconden, vreemd, als ik de radio dan op gewone CD zet of radio stand, dan gaat ie wel direct uit, mn antenne zakt dan ook terug aan normale snelheid naar beneden. Is dit fenomeen, nog bekend?
ik heb een 2DIN Volvo SC-805 radio. Alvast bedankt
crackedtooth
5th Gear member

zelf totnutoe mp3 tags niet voor elkaar te krijgen, lukt me niet om firmware te flashen, en ben er niet onhandig in
abbabak1
4th Gear member

crackedtooth schreef:zelf totnutoe mp3 tags niet voor elkaar te krijgen, lukt me niet om firmware te flashen, en ben er niet onhandig in
Nou, ik heb nog geen tijd gehad om de verkoper te kontakten maar:
1. MP3's oversturen, bij het aftoppen van geluid krijg ik vervorming (ligt niet aan mp3's
2. Een kleine 16Gb stick met sdhc werkt niet.
3. Dezelfde in een Sandiskadapter doet het wel...
4. Geen MP3 tags
5. Hij stopt na 30 nrs...

Ik ben dus nog niet blij, de gegevens zijn summier en het lijkt alsof iedere info die ik vind weer voor andere firmware is...
KTM Macina Sport 9
BMW F800GS te koop
renelle
2nd Gear member

Alles met grote interesse gelezen omdat ik komende dagen een iPod en/of USB oplossing wil aanschaffen.

Doordat ik ook RTI-NAVI heb, heb ik volgens mij alleen de keuze uit GROM of iMIV/MII.

Heeft iemand met de GROM module de teksten in de HU al werkend gezien of werkend gekregen?
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
crackedtooth
5th Gear member

GROm werkt niet als je hem aan de RTI hangt

GROM werkt WEL met RTI wanneer je hem achter de HU hangt

GROM tekst werkt wel (bij mij dus niet omdat ik hem achter de RTI had aangesloten), maar werkt achter de HU wel
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”