Ratelende V70 2.5D

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Eize
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 12.05.2010 - 12:13
Locatie: Boornbergum
Contacteer:

dus ik hoef niet meer na te vragen wat ze vervangen hebben? :)
Volvo V60 2.0T
Volvo V70 2.5D Comfort (2001)
Volvo V40 2.0 Europa Sport (2002)
Eize
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 12.05.2010 - 12:13
Locatie: Boornbergum
Contacteer:

Kleine update: we zijn er nog niet uit. Alles lijkt vast te zitten en het geluid lijkt uit de versnellingsbak te komen. De afgetapte olie is echter schoon, bij slijtage in de bak zou die niet schoon moeten zijn (heb ik me laten vertellen).
Ik ga er vrijdag mee naar een dealer, om te kijken of een monteur daar het geluid herkent. Misschien kunnen die dan ook een prijsindicatie geven.
Als er een andere versnellingsbak onder moet, dan moet dat maar. Maar voordat ze dat doen, wil ik wel zeker weten dat dat het probleem oplost...
Volvo V60 2.0T
Volvo V70 2.5D Comfort (2001)
Volvo V40 2.0 Europa Sport (2002)
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dan kan je het geluid opwekken op de brug, steunen onder de voorkant van de auto en gassen maar, ga je er onder staan en kan je het precies horen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Met het monteren van een nieuwe versnellingbak ben je ongeveer 3500 euro verder!
Auto is van 2001 met 310000km,waarde is ongeveer zo rond de 3750-4000 euro.
Inruilen zo is misschien een verstandiger oplossing!
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Lijkt mij stug dat de bak kapot is hoor.....
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Eize
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 12.05.2010 - 12:13
Locatie: Boornbergum
Contacteer:

@Ramon Dat rekensommetje had ik ook al gemaakt, er van uit gaande dat vervanging van de bak 1500 tot 2000 euro kost. Inruilen is inderdaad wel door mijn gedachten gegaan. Ik heb deze auto nu anderhalf jaar, en die zijn dan vrij duur geweest. Was eigenlijk van plan deze auto naar de 500.000 km te rijden...

@945i Die test hebben ze gedaan in de garage, en ook daarbij wijst alles in de richting van de bak. En lijkt het me, net als jou, stug dat die vervangen moet worden.

Ik ga eerst maar eens even bij de dealer langs...
Volvo V60 2.0T
Volvo V70 2.5D Comfort (2001)
Volvo V40 2.0 Europa Sport (2002)
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Zo'n bak moet wel voo rminder te krijgen zijn lijkt me. Er staan er heel veel op de sloop.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Eize
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 12.05.2010 - 12:13
Locatie: Boornbergum
Contacteer:

Die hoop heb ik eigenlijk ook. Vandaag heb ik contact gezocht met een bedrijf dat veel Volvo's repareert, en die noemde me een prijs van '1000 tot 1500 euro voor een frisse'. Leek me wat aan de hoge kant, maar zou kunnen.
Er zit hier in de buurt ook een transmissie specialist, die zal ik ook eens even bellen als het wel de bak blijkt te zijn.
In ieder geval voor je suggestie.
Volvo V60 2.0T
Volvo V70 2.5D Comfort (2001)
Volvo V40 2.0 Europa Sport (2002)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

www.autorima.nl

die hebben er genoeg liggen met garantie..
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Maar ik denk niet dat hij stuk is,maar alles is mogelijk natuurlijk..
Eize
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 12.05.2010 - 12:13
Locatie: Boornbergum
Contacteer:

Vandaag naar de dealer geweest en rondgereden met een monteur. Zijn eerste indruk was dat het geratel achter uit de auto kwam, maar daar kwam hij snel op terug...
Hij merkte onder meer op dat de auto erg slecht (zwaar) schakelt. Was mij ook al opgevallen. Sterker nog, hij schakelt nog net zo beroerd als voordat ik hem weg bracht. Per saldo is er dus niets verbeterd, behalve dan dat een trilling en stuk lawaai is verdwenen doordat het vliegwiel is vervangen. Maar het stroeve schakelen en geratel was er al voordat de koppeling werd vervangen.
Volgens de Volvo monteur moet de drukgroep er met een speciaal gereedschap onder spanning worden ingezet. Volgens de monteur die hem geplaatst heeft niet... Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb trouwens gezegd dat het mij verstandig lijkt dat ' mijn' monteur die van Volvo dan maar even gaat bellen. Hij zou dat doen...

Het plan is nu voorlopig om de boel er weer van af te halen. Er kan dan worden gekeken of de koppeling wel of niet goed gemonteerd was. Bovendien ligt de bak er dan toch af, zodat we die naar een transmissiespecialist kunnen brengen. Die moet dan maar uitsluitsel geven over of de bak stuk is of niet.

Als er een nieuwe bak onder moet, dan heb ik een ander probleem. Waarschijnlijk ga ik dat niet doen. In dat geval staat er binnenkort een mooie verzameling onderdelen op mijn oprit ;-)
Volvo V60 2.0T
Volvo V70 2.5D Comfort (2001)
Volvo V40 2.0 Europa Sport (2002)
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Dat van het gereedschap heb ik hier wel vaker over gelezen. Volgens mij moet je het idd onder spanning monteren.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

De Volvomonteur heeft dus gelijk,niet dat je daar iets mee opschiet,maar wel jammer van de euro,s tot nu toe.
Ik neem aan dat je garantie hebt op de reparatie?
Eize
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 12.05.2010 - 12:13
Locatie: Boornbergum
Contacteer:

Update: de garage heeft gebeld met de Volvo dealer, en deze drukgroep schijnt toch niet onder spanning geplaatst te hoeven worden. 't Is toch wat...
Volgende stap is de boel er weer af te halen en de bak te laten testen. Maar of ik er nog in geloof...
Volvo V60 2.0T
Volvo V70 2.5D Comfort (2001)
Volvo V40 2.0 Europa Sport (2002)
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Als het een zelfstellende koppeling is (SAC) dan moet hij wel voorgespannen geplaats worden. Anders is de boel binnen no time weer aan het slippen. Meestal gaat de drukgroep krom (schotelvormig) als je het voorspan apparaat niet gebruikt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Eize
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 12.05.2010 - 12:13
Locatie: Boornbergum
Contacteer:

En maar weer even een update:
De koppeling bleek goed gemonteerd. De monteur is dus vandaag naar een transmissiespecialist (Ronald Morien, schijnt goed bekend te staan) geweest. Daar heeft ook weer een monteur in de auto gereden en gezocht naar de oorzaak. En die blijkt nu toch te liggen in de versnellingsbak. Dus... Woensdag gaat de bak er af. Vervolgens gaat die zo snel mogelijk naar Morien. Of het reparatie of vervanging wordt, dat zullen we dan wel horen...

Ik zal me de komende dagen dus nog even met de Panda van mijn vrouw moeten redden...
Volvo V60 2.0T
Volvo V70 2.5D Comfort (2001)
Volvo V40 2.0 Europa Sport (2002)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Eize schreef:Update: de garage heeft gebeld met de Volvo dealer, en deze drukgroep schijnt toch niet onder spanning geplaatst te hoeven worden. 't Is toch wat...
Volgende stap is de boel er weer af te halen en de bak te laten testen. Maar of ik er nog in geloof...
Dan weet de betreffende Volvo dealer het dus ook niet echt!
Het betreffende gereedschap is er niet voor niets,het is zelfs in het verleden uitgeleverd aan de dealers..
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ramon heeft (uiteraard) gelijk, ook deze koppeling moet met het SAC gereedschap geplaatst worden, heb het even opgeZocht.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Eize
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 12.05.2010 - 12:13
Locatie: Boornbergum
Contacteer:

Hmm, raar. Niet raar dat Ramon gelijk zou hebben (heb ik alle vertrouwen in) maar dat er bij de garage zo stug wordt volgehouden dat het niet nodig is. Ik ga de dealer nog eens even bellen.
Voor de zekerheid: het gaat dus om een 2.5D met handbak, kenteken (voor de liefhebber) 56-GP-HP. Voordat ik hier met de monteur over in discussie ga wil ik het natuurlijk echt zeker weten.

Als het goed is is de bak vandaag gedemonteerd en naar Morien gebracht. We gaan het zien...
Volvo V60 2.0T
Volvo V70 2.5D Comfort (2001)
Volvo V40 2.0 Europa Sport (2002)
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

@Eize:" chassisnummer makkelijker voor sommigen in VIDA
(daar val ikzelf niet onder, gebruik het alleen voor parts nummers)
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”