bekende volvo?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
PeterAal
2nd Gear member

Jurisprudentie genoeg, het staat gewoon in de wet: consumentenbescherming. (en dan doel ik wel op de Nederlandse wet, hoe het in België zit weet ik zo niet)

Daarom zeg ik: als je NIET zelf heel goed weet..... -> Als je voldoende kennis hebt van wat je koopt, dan kun je zelf de risico's inschatten.
V60 T4 Powershift Ocean Race, Ocean Race Blue II, Driver Support Line, Business Pack Pro, Family Line, Exterior Styling Kit, Off-Black interior, Sunblinds
Audi S4 Avant
DawnBlueED
5th Gear member

Er is al vaker over geschreven op het forum..........

Uit Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek

Artikel 17

1. De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.

2. Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

3. Een andere zaak dan is overeengekomen, of een zaak van een andere soort, beantwoordt evenmin aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien het afgeleverde in getal, maat of gewicht van het overeengekomene afwijkt.

4. Is aan de koper een monster of model getoond of verstrekt, dan moet de zaak daarmede overeenstemmen, tenzij het slechts bij wijze van aanduiding werd verstrekt zonder dat de zaak daaraan behoefde te beantwoorden.

5. De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen.

6. Bij koop van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de zaak daaraan behoeft te beantwoorden.
The Real Master
3rd Gear member

Ik heb mijn S60 ook bij Milano gekocht het is even anders als bij een dealer waar je de volle aandacht krijgt en allerlei verkooppraatjes je de auto niet rustig kunt bekijken.
In een middagje dat ik er was zijn er 5 wagens als warme broodjes over de toonbank gegaan.
Mijn S60 stond op 79dkm ik heb de garage gebeld waar hij ondehouden is geweest (geen schade gehad) onderhoudshistorie kan je ook via Milano krijgen, zelfs de volgende beurt was al gedaan bij mijn auto.

Ik kon er gelukkig nog wel wat af praten want de airco moest gevuld worden en de banden rondom waren zo goed als kaal.

Uiteindelijk de wagen ruim onder de marktwaarde gekocht.

Nu 2,5 jaar later staat hij op 123dkm en sinds 90dkm zit er een vialle systeem in, krijgt zijn onderhoud op tijd en word goed verwend door mij.

Perfecte wagen nog geen enkel probleempje mee gehad deze blijft zeker nog jaren mij heen en weer rijden :D
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”