Mijn V70 D5 heeft een standkachel. Op de boardcomputer zijn er een tweetal timers te zien en in te stellen. Echter er is geen resultaat alleen een driehoeukje met uitroepteken. Bij de volvo dealer wil men de software wel installeren 180 euro. Mijn vraag is wie heeft hier ervaring mee?
Is het niet zo dat als alle hardware aanwezig is en de software 2 timers bevat dat het geheel gewoon zou moeten werken?
programeren standkachel in boardcomputer
-
- 5th Gear member
Je boardcomputer zou ook nog een optie 'direct starten'moeten laten zien?
Anyway, als je de timers ziet en in kan stellen vermoed ik dat het defect in de kachel zelf zit. Dan heeft (nog een keer) software installeren weinig zin lijkt me.
Probeer de direct starten optie eens, en kijk of de kachel aanslaat? Het is nu koud genoeg buiten
Marc
Anyway, als je de timers ziet en in kan stellen vermoed ik dat het defect in de kachel zelf zit. Dan heeft (nog een keer) software installeren weinig zin lijkt me.
Probeer de direct starten optie eens, en kijk of de kachel aanslaat? Het is nu koud genoeg buiten

Marc
- EVV
- 5th Gear member
- Jers3n
- 5th Gear member
Het driehoekje met uitroepteken is ook te zijn bij een ingestelde/geactiveerde timer van de standkachel (ook tijdens het afsluiten van de auto, gaat pas uit als de auto op slot gedaan wordt), het is ook te zien als standkachel aan is, beide met melding op de BC (melding timer ingesteld of standkachel actief)
Lijkt me dat er iets hardwarematig niet in orde is, als de timers en de directe-start-optie zichtbaar zijn in de BC is in mijn optiek de software aanwezig, dus daar zou ik geen 180 euro voor betalen. Op basis van "no cure no pay" héél misschien, al is er natuurlijk reeds betaald voor deze software.
Tegenwoordig wordt bij elke beurt toch de meest recente software update geïnstalleerd? (Volvo service 2.0) Of valt de standkachel software daar niet onder?
Lijkt me dat er iets hardwarematig niet in orde is, als de timers en de directe-start-optie zichtbaar zijn in de BC is in mijn optiek de software aanwezig, dus daar zou ik geen 180 euro voor betalen. Op basis van "no cure no pay" héél misschien, al is er natuurlijk reeds betaald voor deze software.
Tegenwoordig wordt bij elke beurt toch de meest recente software update geïnstalleerd? (Volvo service 2.0) Of valt de standkachel software daar niet onder?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue