Hallo,
Ik heb sinds kort het volgende probleem:
Na het starten van een warme motor loopt deze enkele seconden en slaat dan af.
Herstarten lukt vervolgens niet, motor komt goed rond, maar slaat niet aan. Na enkele minuten wachten lukt starten tot op heden nog wel....maar vertrouwen is even weg! (motor is nog niet overgeschakeld op gas op het moment van afslaan)
Probleem doet zich niet altijd voor.
gegevens: kmstnd 328dkm
ETM 140 dkm oud, gele sticker.
Iemand iets soortgelijks gehad?
Emiel
afslaan/herstart probleem warme motor (opgelost!)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Denk eerder aan een lekke lpg injector of meerdere,de resthoeveelheid lpg loopt in het inlaatspruitstuk omdat er een injector(en) lekt of lekken.
Bij het starten(op benzine) slaat de motor aan op twee mengsels lpg plus benzine en dat geeft problemen.
LPG injectoren testen of laten testen,kun je ook zelf als je beetje handig bent.
Bij het starten(op benzine) slaat de motor aan op twee mengsels lpg plus benzine en dat geeft problemen.
LPG injectoren testen of laten testen,kun je ook zelf als je beetje handig bent.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 08.10.2009 - 22:32
Ik ga de lpg injectoren testen.
Het blijft wel vreemd dat het probleem zich niet steeds voordoet. Dit zou betekenen dat 1 (of meer injectoren) dan wel en dan weer niet lekken.
Hoelang gaan lpg injectoren gemiddeld mee? Zijn ze te reinigen?
Het blijft wel vreemd dat het probleem zich niet steeds voordoet. Dit zou betekenen dat 1 (of meer injectoren) dan wel en dan weer niet lekken.
Hoelang gaan lpg injectoren gemiddeld mee? Zijn ze te reinigen?
V 70 bj sept 2001, 170 pk, vialle LPI
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 08.10.2009 - 22:32
Probleem is opgelost, vanmiddag zelfde fenomeen; wederom niet herstarten na afslaan, echter nu na even wachten ook niet meer! geen gaslucht te ruiken. (slang van ETM afgetrokken)
Gecheckt of er benzine druk was door even het autobandventiel op het einde van de fuelrail in te drukken, hier kwam dus bijna niets uit. conclusie: geen draaiende pomp. Uiteindelijk bij toeval ontdekt dat de pomp plusdraad waar deze het deksel in de tank in gaat was losgerot! Gevolg: soms wel en soms geen draaiende pomp! Uitgeslepen en opnieuw gesoldeerd. Ik ga er vanuit dat dit het probleem is geweest.
Bedankt voor de tips!
Gecheckt of er benzine druk was door even het autobandventiel op het einde van de fuelrail in te drukken, hier kwam dus bijna niets uit. conclusie: geen draaiende pomp. Uiteindelijk bij toeval ontdekt dat de pomp plusdraad waar deze het deksel in de tank in gaat was losgerot! Gevolg: soms wel en soms geen draaiende pomp! Uitgeslepen en opnieuw gesoldeerd. Ik ga er vanuit dat dit het probleem is geweest.
Bedankt voor de tips!
V 70 bj sept 2001, 170 pk, vialle LPI