motor valt in een x uit onder het rijden

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

zwientie schreef:de distributie riem was geknapt, daardoor had ik dus gene vonk.

volgens hem zou ik geluk hebben dat de kleppen hoger liggen zodat deze niet krom gedrukt zijn.

morgen even andere riem halen en vrijdag willen we hem er op zetten.

weet niet of iemand hier nog tekeningen van heeft op welke tijd deze moet staan ?

ben blij dat we gevonden hebben wat de oorzaak is.
nu maar hopen dat ik snel kan rijden

mvg rik
Kleppen niet krom :wink: als jou riem breekt dan wordt de nokkenas niet meer aangedreven dus de kleppen die open staan blijven open staan en zullen de zuiger toch gaan raken of niet soms.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Soms niet inderdaad, er zijn wel vrijlopers onder de oude Volvo blokken.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

De B18 en B20 zijn zeker weten geen interfererende blokken. Ik neem aan dat het blok van de TS dat ook niet is, anders had je toch wel een hele hoop herrie gehoord tijdens het starten of was het helemaal vastgeslagen.
Gebruikersavatar
zwientie
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.11.2011 - 20:42

dank je allemaal :)
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Iroll schreef: interfererende .
:shock: bij radio 538 zouden ze zeggen dit is een woord die je niet vaak hoort.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Daarom luister ik niet naar radio 538 :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
zwientie
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.11.2011 - 20:42

ik luister na piraaten :P
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Zoiets dacht ik al.:)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

heeft een B20 (&18 ) een nokkenas riem...

ik ben blond, maar da ken tog nie....

ooit een ex gehad (wie niet)

met een fiat ritmo-roestbak
was een draadje los ergens (ik meen massa..?)

hok wilde ook niet meer starten.. gelukkig zag ik dat draadje..
maar geen idee of dit verhaal bijdraagt aan een oplossing..

doet ie het al?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

heeft een B20 (&18 ) een nokkenas riem...
Nee, die hebben een fibernokkenas tandwiel met een stalen hart. Het fiber laat op den duur los van het staal. Dat heeft hetzelfde effect als een riem die breekt. Gelukkig kunnen de kleppen niet de zuigers raken als dat gebeurt. Maar tegenwoordig heb je stalen of aluminium aftermarket tandwielen, die gaan eeuwig mee. Voordeel van het fiber is dat het minder lawaai maakt als de stalen tandwielen. Aluminium zit tussen staal en fiber in wat lawaai betreft maar is weer wat duurder.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

In 240's zitten ook motoren met riempjes hoor.;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

945i schreef:In 240's zitten ook motoren met riempjes hoor.;)
dat wist ik...

fiber als in fiberglas..?

dat kan toch ook van carbon fiber? :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Fiber als in een van de eerste kunstoffen. Heeft totaal niets met fiberglas of carbon te maken.

Afbeelding
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

is dat geperst of gegoten?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Als ik het goed heb onthouden is het bakeliet versterkt met cellulose (hout) vezels.
Pure onversterkte bakeliet is de 1e echte plastic, keihard en bruin van kleur met een geur die je uit duizenden kan herkennen. Vroeger gebruikt als radio behuizing, lichtschakelaars, rotor, verdeelkappen etc.
Hoe het precies geproduceerd wordt zou ik niet weten.
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

dat ken ik wel..
kan zelfs met papier gemaakt worden...

brand dan zeker beter....
Gebruikersavatar
zwientie
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.11.2011 - 20:42

men auto doet het nog steets niet

de riem licht er al een paar dagen weer op.
maar met het starten ging het een klein beetje fout,
het was al laat op de avond vrijdag 11 uur of zo.
we probeerde hem te starten maar ik had niet gekeken of hij op gas of benzine stond. na 3 x proberen te starten was het over een grote knal en steekvlam.
had dus een backfire. luchtfilter kapot en luchtfilterhuis.
baal er best van maar goed van fouten moet je leren ;)

du ben ik druk op zoek naar een nieuw luchtfilter en luchtfilter huis.
deze zijn lasig te vinden

groeten rik
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

zwientie schreef:men auto doet het nog steets niet

de riem licht er al een paar dagen weer op.
maar met het starten ging het een klein beetje fout,
het was al laat op de avond vrijdag 11 uur of zo.
we probeerde hem te starten maar ik had niet gekeken of hij op gas of benzine stond. na 3 x proberen te starten was het over een grote knal en steekvlam.
had dus een backfire. luchtfilter kapot en luchtfilterhuis.
baal er best van maar goed van fouten moet je leren ;)

du ben ik druk op zoek naar een nieuw luchtfilter en luchtfilter huis.
deze zijn lasig te vinden

groeten rik
wat heb je, injectie of carb. Is het injectie met K-jet of een de F versie. K-jet en backfire is niet goed voor je luchtweger en bij de F motor kan de luchtmassa klep krom zijn. Correct me als ik het verkeerd heb.
Gebruikersavatar
Erik_M
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.12.2006 - 17:59
Locatie: Wassenaar

Dit is een DL, ik denk dat ik vrijwel zeker weet dat deze een Pierburg carburateur heeft.
Heb ooit zelf eens een DL gehad maar dan van 1985. Deze viel ook zomaar uit. Toen zijn alle contacten in het zekeringenkastje schoongemaakt en van nieuwe zekeringen voorzien. Het probleem was toen opgelost.

'k zou alle contacten en de massapunten eens bekijken en schoonmaken, kwaad kan het niet.
Bij mijn 244 GLT van 1988, wel met injectie, heb ik eens problemen met de ontstekingsmodue gehad, dat zwarte kastje op het linker binnenscherm. Dat zal bij een DL van1984 nog wel niet toegepast zijn.?? Iig succes met je zoektocht.

Groet
Erik
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
Gebruikersavatar
zwientie
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.11.2011 - 20:42

hoi

ik heb een carb er op zitten geen injectie

ik moet nog even wachten tot ik men onderdelen binnen heb
en dan kan ik het weer proberen hoop dat die goed loopt
ik moet de rotor ook op tijd zetten volgens mij.
in het boek staat dat dit niet zo heel moeilijk is dus daar moet ik me nog even aan wagen.

ik hoop dat zij snel weer rijd want dit is maar niks als ze stil staat

en ja als men kleppen krom zijn moet ze nog langer wachten

groet rik
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”