hallo fanaten,
Waar of hoe kan ik het beste de antivries vervangen en hoeveel anti vries moet er weer in bij het bijvullen? Hij is nu nog goed voor -12 graden .
antivries verversen 460
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Bodemplaat even verwijderen.
Daarna 2 opties:
1) plastic aftapkraan onderaan radiateur open draaien en wachten
2) onderste slang radiateur losmaken, dit gaat VEEL sneller, geeft wel zo'n knoeiboel en je krijgt het wat minder gemakkelijk opgevangen.
Dichtmaken.
Bijvullen, ik dacht iets van 4-5 liter, maar dat staat wel ergens op de skydrive. Wel goed laten ontluchten en even controleren de eerste dagen of alle belletjes eruit zijn, eventueel bijvullen als nodig.
Daarna 2 opties:
1) plastic aftapkraan onderaan radiateur open draaien en wachten
2) onderste slang radiateur losmaken, dit gaat VEEL sneller, geeft wel zo'n knoeiboel en je krijgt het wat minder gemakkelijk opgevangen.
Dichtmaken.
Bijvullen, ik dacht iets van 4-5 liter, maar dat staat wel ergens op de skydrive. Wel goed laten ontluchten en even controleren de eerste dagen of alle belletjes eruit zijn, eventueel bijvullen als nodig.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
dank voor je antwoord,, ik ga er vanmiddag eens mee beginnen.het is nu nog goed weer.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Spoel de kachel, motor en radiateur gelijk goed door met de tuinslang als je toch bezig bent. Dan raak je al het losse vuil kwijt en koelt hij beter en verwarmd je kachel optimaal. Spoelen via de kachelslangen die door het schutboard gaan en radiateur en motor via de bovenste en onderste rad. slangen beide kanten op.
Moet je ook even de thermostaat eruit halen, die zit aan het eind van de bovenste rad.slang onder het alu huis. Als die blijft zitten kan je het motorblok nl niet doorspoelen.
Moet je ook even de thermostaat eruit halen, die zit aan het eind van de bovenste rad.slang onder het alu huis. Als die blijft zitten kan je het motorblok nl niet doorspoelen.