automatische versnellingsbak 945
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik weet niet hoeveel hij gelopen heeft en of er überhaupt al een keer ververst is maar ik zou beginnen met spoelen en filter/zeef schoonmaken!! Daar knappen ze al heeeeel erg van op.
Groeten van Frans.
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Geloof me of niet maar verversen is niet genoeg je moet ècht spoelen! Eh....ik zeg niet dat dát het is maar bij mij heeft het geholpen, serieus. Die schakelde ook heel laat of helemaal niet.
Groeten van Frans.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21416
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Verversen is inderdaad 3 liter olie eruit en dan weer bijvullen.
Hier wordt spoelen bedoeld en dat is een klus waarbij je aan de ene kant olie eruit laat en aan de andere kant olie erin doet. Wel met draaiende motor zodat de olie goed rondpompt.
En reken op 15 a 20 liter ATF voordat je bakolie weer mooi roos is van kleur.
Hier wordt spoelen bedoeld en dat is een klus waarbij je aan de ene kant olie eruit laat en aan de andere kant olie erin doet. Wel met draaiende motor zodat de olie goed rondpompt.
En reken op 15 a 20 liter ATF voordat je bakolie weer mooi roos is van kleur.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- SV
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 11:01
Heb ook een keer mijn automaat van m'n 940 LPT uit 1998 laten spoelen, helaas moest ik ze zelf vertellen hoe dit werkte. Zij hadden namelijk alleen de drie liter uit het carter ververst, beetje tegenvaller denk je naar een degelijk garagebedrijf te gaan voor een klus waar ik zelf geen ervaring mee had. Volgende keer maar weer zelf doen net als de rest van de klusjes eigenlijk.
VOLVO IS A STATE OF MIND
XC90 2.5T AWD - 268000km
V70 2.4 - 284000km
940 Estate 2.3 LPT - 8V LPG G3 315000km
960 Estate 2.5 - 24V LPG 452000km - gepensioneerd 2011, en verkocht 2012 - helaas twee weken later door handelaar doorverkocht met teruggedraaide kilometerteller
S70 2.5 - 20V LPG G3 386000km - verkocht 2007
XC90 2.5T AWD - 268000km
V70 2.4 - 284000km
940 Estate 2.3 LPT - 8V LPG G3 315000km
960 Estate 2.5 - 24V LPG 452000km - gepensioneerd 2011, en verkocht 2012 - helaas twee weken later door handelaar doorverkocht met teruggedraaide kilometerteller
S70 2.5 - 20V LPG G3 386000km - verkocht 2007
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 23.11.2010 - 15:49
Hoi, mijn 940 uit 98 automaat schakelt ook laat, ik moet hem "helpen " met schakelen door het gas even los te laten. De automaatbakolie is niet echt vies, hij is een beetje oranje achtig, zou hierbij het doorspoelen dan nog nuttig zijn? Hij heeft bijna 5 ton op de teller. Soms voelt het ook alsof de auto niet genoeg vermogen heeft, waardoor hij natuurlijk niet doorschakelt, iemand een idee wat dat kan zijn?
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Dat heb ik ook door een ombouw van electronisch naar manueel. Ik weet het hoort niet maar ik vind het wel lekker om zelf te bepalen wanneer er geschakeld moet worden.
Antw. op jouw vraag; spoelen van de bak kan nooit kwaad en je zal verrast zijn van het resultaat.
Antw. op jouw vraag; spoelen van de bak kan nooit kwaad en je zal verrast zijn van het resultaat.
Groeten van Frans.
- SV
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 11:01
Het spoelen van de automaat had bij wel iets effect, maar om te zeggen dat ik overtuigd ben, nee niet echt.
Wat betreft het niet voldoende vermogen hebben bij -octavodia- is het een benzine of LPG auto? Ik heb zelf LPG en na enige tijd zoeken bleken 2 van de 4 injectoren los te zitten en dus valse lucht aan te zuigen. Direct nieuwe spuitmondjes laten plaatsen en nieuwe houders, dit maakt een aanmerkelijk verschil.
Voornamelijk in z'n overdrive (4) met of zonder lock-up -rond de 3000rpm wordt de lock-up ingeschakeld- had de auto moeite door te trekken van 90 tot 130km/h, daarna werd het iets beter (in minder mate gold dit voor de 2 & 3 in het vergelijkbare toeren bereik). Nu is het vermogen weer prima, zelf had ik reeds de turbo -totaal versleten- en koppakking vervangen.
Wat betreft het niet voldoende vermogen hebben bij -octavodia- is het een benzine of LPG auto? Ik heb zelf LPG en na enige tijd zoeken bleken 2 van de 4 injectoren los te zitten en dus valse lucht aan te zuigen. Direct nieuwe spuitmondjes laten plaatsen en nieuwe houders, dit maakt een aanmerkelijk verschil.

VOLVO IS A STATE OF MIND
XC90 2.5T AWD - 268000km
V70 2.4 - 284000km
940 Estate 2.3 LPT - 8V LPG G3 315000km
960 Estate 2.5 - 24V LPG 452000km - gepensioneerd 2011, en verkocht 2012 - helaas twee weken later door handelaar doorverkocht met teruggedraaide kilometerteller
S70 2.5 - 20V LPG G3 386000km - verkocht 2007
XC90 2.5T AWD - 268000km
V70 2.4 - 284000km
940 Estate 2.3 LPT - 8V LPG G3 315000km
960 Estate 2.5 - 24V LPG 452000km - gepensioneerd 2011, en verkocht 2012 - helaas twee weken later door handelaar doorverkocht met teruggedraaide kilometerteller
S70 2.5 - 20V LPG G3 386000km - verkocht 2007
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 23.11.2010 - 15:49
Hoi, het is een LPG auto, vorig jaar zijn de injectoren vervangen. Het vermogensverlies is er ook niet altijd, er zijn ook dagen dat hij het prima doet, dat is het vreemde ervan. Ik merk het dan ook al gelijk bij het wegrijden, hij trekt niet lekker door, maakt ook niet uit of de auto warm of koud is dan, als hij zo'n dag heeft dan doet hij dat ook de hele dag, kan zo de volgende ochtend over zijn. Een paar weken terug wilde ik invoegen op de snelweg, en kwam tot mijn grote schrik niet verder dan 80!! Kon gelukkig achter een vrachtwagen schuiven, had het pedaal tot op de vloer, dat is niet grappig. Heb ik 2 keer gehad, en dan nu de laatste tijd niet meer. Hij heeft vorig jaar een gereviseerde LPG pomp en tank gekregen, en loopt verder prima, ook het omschakelen gaat prima, voel het meestal wel even. Het is een LPT uit 98.
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Zijn hier nu 2 dingen aan de hand of is het 1 oorzaak met 2 verschijnselen.
Als de auto zo'n dag heeft van weinig vermogen heb je dan al een geprobeerd hoe het is als de auto op benziner rijdt.
Normaal gesproken zou de bak bij 2500 toeren geewoon moeten opschakelen met of zonder vermogen.
ik zou eerst het lpg of benzine verhaal proberen
Als de auto zo'n dag heeft van weinig vermogen heb je dan al een geprobeerd hoe het is als de auto op benziner rijdt.
Normaal gesproken zou de bak bij 2500 toeren geewoon moeten opschakelen met of zonder vermogen.
ik zou eerst het lpg of benzine verhaal proberen
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Geen lpg filtertje verstopt?