Wie kan mij de verschillen vertellen tussen de 2.0 en 2.0t uit 2001
phase 2 dus
Verschil 2.0 en 2.0t??
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Een 2.0 T is een lagedrukturbo, die heeft een veel mooiere loop, een beter geluid en een heel veel beter koppel, niet eens nadenken over een 2.0i
Volvo for life
dat bedoelde ik niet met mijn vragen ik bedoel wat de de vershillen in de motor??? dus de injectors en de zuigers wat is het verschil??
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dan was je vraagstelling wat onduidelijk, ik pas verder.
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
Die zuigerstangen zullen niet korter zijn, want de slag is immers gelijk. De drijfstangen en lagers kunnen wel zwaarder uitgevoerd zijn. Ik mag aannemen dat de bovenzijde van de zuigers een wat grotere uitsparing hebben bij de 2.0T om zo tot een lagere compressieverhouding te komen.menjo schreef:De compressie verhouding is al heel anders inderdaad, dus er zullen vast andere zuigers of kortere zuigerstangen in zitten. Op z'n minst.
Maar dat weet ik allemaal niet zeker.
Naast nogal wat meer onderdelen zal de eindreductie anders zijn, omdat deze lagedrukturbo al bij lage toerentallen goed oppakt. En volgens mij werden er op de Turbo's altijd Volvo-bakken toegepast en bij de atmosferische modellen eerst Renault-bakken en later Volvo-bakken.
Nou ja, ga er maar van uit dat er nogal wat meer dingen anders zijn dan slechts een turbo, intercooler en dikkere bandjes!
mijn s40 is al uitgevoerd met die volvo-bakken
vriend van me heeft pas op een 1.4 polo een turbo gebouwd!
nou willen we dit ok bij mijn wagen gaan doen!!!
turbo en chippen!
maar als ik dus de lagers, zuigers en nokkenas vervang ben ik klaar???
is het computersysteem niet andrs???
vriend van me heeft pas op een 1.4 polo een turbo gebouwd!
nou willen we dit ok bij mijn wagen gaan doen!!!
turbo en chippen!
maar als ik dus de lagers, zuigers en nokkenas vervang ben ik klaar???
is het computersysteem niet andrs???
- CeeBee
- 5th Gear member
Ook dat is anders, je computer weet natuurlijk straks niet dat er een turbo opzit.
Zal niet mee vallen om het te latren draaien.
Alles wat aan de aan de draadboom verbonden is van die 2.0t zal je ook moeten overzetten.
Regel een sloper 2.0t en lepel het hele blok erin, dan heb je uitlaat , inlaat ,versn.bak, motorsteunen, aandrijfassen, heel de bende compleet.
Neem er natuurlijk wel eentje met achterschade.
Alles wat aan de aan de draadboom verbonden is van die 2.0t zal je ook moeten overzetten.
Regel een sloper 2.0t en lepel het hele blok erin, dan heb je uitlaat , inlaat ,versn.bak, motorsteunen, aandrijfassen, heel de bende compleet.

XC40 B3 Plus Dark

haha ja dat begrijp ik!!CeeBee schreef:Ook dat is anders, je computer weet natuurlijk straks niet dat er een turbo opzit.
heeft er iemand als zoiets gedaan op het forum???
wat kost een twede hands blok met niet te veel kilometers ongeveer??
- menjo
- 7th Gear member
De slag wordt toch bepaald door de krukas? Als je de zuigerstang korter maakt wordt de compressie lager en de cilinderinhoud blijft gewoon gelijk (de grootte van de ruimte boven de zuiger wordt groter => lagere compressie).Maurice Pierik schreef:Die zuigerstangen zullen niet korter zijn, want de slag is immers gelijk.menjo schreef:De compressie verhouding is al heel anders inderdaad, dus er zullen vast andere zuigers of kortere zuigerstangen in zitten. Op z'n minst.
-
- 2nd Gear member
Dan kun je beter een echte 2.0T of een T4 kopen, met bijkomend voordeel dat je veel vermogen hebt, zonder dat je er een hele blok voor om moet gooien. Plus als je het inlaat traject en uitlaat traject aanpast met een snelle chip ben je net zo duur uit, maar je ben net iets exclusievers.
Als je een ongeblazen motor zoveel aanpassingen verricht, moet er volgens mij toch nog geexperimenteerd worden om alles op elkaar af te stemmen met de nodige kosten en eventuele mislukkingen.
Maar goed iedereen heeft zo zijn meningen en oplossingen,
getuige Full-Speed in Rosmalen ieder jaar.
Als je een ongeblazen motor zoveel aanpassingen verricht, moet er volgens mij toch nog geexperimenteerd worden om alles op elkaar af te stemmen met de nodige kosten en eventuele mislukkingen.
Maar goed iedereen heeft zo zijn meningen en oplossingen,
getuige Full-Speed in Rosmalen ieder jaar.
as finishing touch, God created the dutch in an S60 T5
- Bottleneck
- 2nd Gear member
Weet iemand de verschillen in prestaties van een 2.0 en een 2.0T (niet-gechiptuned)? Dus naast rijvaardigheid ook acceleratie, koppel, etc. En zit er nog verschil tussen de 2.0T en T4? Ik kan het zo snel niet vinden, en zit te denken om over te stappen op een turbo.
VOLVO S40 1.9 T4