Hallo allemaal, ik heb sinds twee weken een probleem met mijn linker portier raam. Als ik het raam open dan gaat normaal in een keer naar beneden. Als ik het dan sluit dan gaat het naar boven maar zodra hij boven is gaat het terug naar de stand waarin het stond voordat het naat boven ging. Op een of andere manier is de electronica de eindstand kwijt en reageert hij op een beknellingsbeveiligings achtige manier.
Weet iemand hoe ik mijn raam weer kan kalibreren met een juiste begin en eindstand?
Alvast bedankt,
Groeten Ben
Kalibreren begin en eindstand electrische raam
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik zou het volgende proberen:
- klem van de pluspool losnemen, die klem enige minuten tegen de minpool houden, auto op contactstand II zetten en klem weer op de pluspool monteren
- ruitrubber insmeren/inspuiten met iets als WD40 of schiliconenspray
Als dit niet helpt, rest een ritje naar de dealer.
- klem van de pluspool losnemen, die klem enige minuten tegen de minpool houden, auto op contactstand II zetten en klem weer op de pluspool monteren
- ruitrubber insmeren/inspuiten met iets als WD40 of schiliconenspray
Als dit niet helpt, rest een ritje naar de dealer.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10492
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Leg mij, en vele andere niet techneuten wat het nut is om een pluspool tegen de minpool te houden???? Deze kan ik niet volgen.Oceanracer schreef: - klem van de pluspool losnemen, die klem enige minuten tegen de minpool houden
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- roadrage
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 09:50
ik doe een gooi.. om overig stroom in het systeem weg te halen ?
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Er is mij door de dealer verteld, dat op deze manier gereset wordt. Vraag me niet naar details, want die ken ik niet, maar dit zou beter werken, dan het loshalen van de accuklem alleen. Was inderdaad iets met restspanning (of reststroom?) o.i.d. in elektronisch geladen apparatuur.Hans oet Twent schreef:Leg mij, en vele andere niet techneuten wat het nut is om een pluspool tegen de minpool te houden???? Deze kan ik niet volgen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20537
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
aan bmw62,
Zou je aan kunnen geven welk type Volvo je bezit, en van welk jaar.
Zou je aan kunnen geven welk type Volvo je bezit, en van welk jaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10492
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik ben geen techneut as you know. Ik zou alleen willen leren begrijpen wat het nut hiervan is en wat er dan gebeurt als je dit doet. Mijn eerste gedacht was dan knettert het behoorlijk bij de accu. Maar met goed lezen begrijp ik dat dat niet gaat gebeuren. Maar nu nog het nut ervan te leren begrijpen.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het is inderdaad wel zaak goed te lezen en de juiste volgordes toe te passen! 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Vertel nooit tegen je dealer bij een storing dat je de pluspool tegen de minpool aangehouden hebt om de boel te resetten,wordt ook ten zeerste afgeraden,is een broodje aap verhaal wat een keer door iemand in het leven is geroepen denk ik.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10492
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Wat gebeurt er dan als je dit doet? Ik snap het niet helemaal...Ramon&Ramon schreef:Vertel nooit tegen je dealer bij een storing dat je de pluspool tegen de minpool aangehouden hebt om de boel te resetten,wordt ook ten zeerste afgeraden,is een broodje aap verhaal wat een keer door iemand in het leven is geroepen denk ik.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Bij canbussystemen raakt de boel in de war,als je een storing hebt is het beste deze uit te laten lezen en te laten wissen,dus niet alle gegevens die opgeslagen zijn in de verschillende systemen zomaar lukraak wissen.Die truuk moet je bij een nieuwe Volvo met al die aparte systemen niet doen,want dan heb je een probleem.
Er kunnen piekspanningen ontstaan bij deze handeling,waardoor er fouten of defecte onderdelen kunnen ontstaan,bijv de DIM in het dashboard.
Er kunnen piekspanningen ontstaan bij deze handeling,waardoor er fouten of defecte onderdelen kunnen ontstaan,bijv de DIM in het dashboard.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
En het probleem van het raam zit meestal in het relaitje van de raammotor.
Of in de raamschakelaar..
Of in de raamschakelaar..
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Naar aanleiding van een storing in mijn ETM na het reinigen ervan heb ik contact opgenomen met mijn Volvo-dealer. Ik had verteld wat en hoe ik e.e.a. had gereinigd en wat mijn bevindingen daarna waren. Zie ook dit topic.Ramon&Ramon schreef:Vertel nooit tegen je dealer bij een storing dat je de pluspool tegen de minpool aangehouden hebt om de boel te resetten,wordt ook ten zeerste afgeraden,is een broodje aap verhaal wat een keer door iemand in het leven is geroepen denk ik.
Van de monteur, welke ik zelf aan de telefoon kreeg, kreeg ik het advies om niet alleen de accuklem van de accu te verwijderen, maar ook om beide klemmen tegen elkaar aan te houden.
Het is dus niet zo dat ík iets tegen de dealer vertel, maar juist andersom!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dan is de monteur niet helemaal op de hoogte.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er zijn ook Volvo monteurs die vertellen dat je geen kleppen kunt stellen!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het is correct dat door de aangegeven methode, storingen kunnen worden gewist. Voordeel hiervan is dat de auto waarschijnlijk weer normaal functioneert. Wanneer er meer aan de hand is, komt de storing direct weer terug en is dan ook weer uit te lezen.Ramon&Ramon schreef:Bij canbussystemen raakt de boel in de war,als je een storing hebt is het beste deze uit te laten lezen en te laten wissen,dus niet alle gegevens die opgeslagen zijn in de verschillende systemen zomaar lukraak wissen.Die truuk moet je bij een nieuwe Volvo met al die aparte systemen niet doen,want dan heb je een probleem.
Er kunnen piekspanningen ontstaan bij deze handeling,waardoor er fouten of defecte onderdelen kunnen ontstaan,bijv de DIM in het dashboard.
En piekspanningen kunnen alleen ontstaan met een reeds aangesloten accu of op het moment van aansluiten hiervan.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ja precies,zo staat het er ook,je kunt er beter geen risico mee nemen,hetzelfde is aan de orde bij starthulp met veel te dunne startkabels.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Klopt. Maar als mensen nou eens goed zouden lezen (zoals de kabels op de juiste plekken aansluiten en vooral in de juiste volgorde!!!) alvorens maar wat te doen, zou een hoop leed kunnen worden voorkomen.
Helaas blijkt (ook hier op het forum) dat zelfs het lezen van een instructieboekje al te veel moeite is...
Helaas blijkt (ook hier op het forum) dat zelfs het lezen van een instructieboekje al te veel moeite is...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- iksee90
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
- Locatie: Noord Holland
Heel simpel, niet gaan lopen klooien met accupolen.
Het raam opnieuw innitialiseren met Vida en klaar is kees.
En die truc van de (losse) accupolen tegen elkaar is soms echt wel een oplossing bij canbusstoringen.
Het raam opnieuw innitialiseren met Vida en klaar is kees.
En die truc van de (losse) accupolen tegen elkaar is soms echt wel een oplossing bij canbusstoringen.