Je moet niet alles met jouw Multipla vergelijken945i schreef:De motor, de balans, de evenwichtigheid in het ontwerp, de achterwielaandrijving en het hele concept achter de 1.

Je moet niet alles met jouw Multipla vergelijken945i schreef:De motor, de balans, de evenwichtigheid in het ontwerp, de achterwielaandrijving en het hele concept achter de 1.
In AutoWeek en Autovisie, en ik meen ook op dit forum, werd beweerd dat de nieuwe V40 op hetzelfde platform als de huidige C70 wordt gebouwd. Dat is bij mijn weten in de basis hetzelfde platform als van de huidige C30 en de vorige generatie Focus, met hier en daar wat verstevigingen.Discovery schreef:Ik weet niet hoe je erbij komt dat die nog op het oude Focus onderstel staat, maar de nieuwe V, XC en C 30/40 staan allemaal op het nieuwe Focus platform(wat in de basis inderdaad wel het oude Focus onderstel is). Verbeteringen zijn vooral gericht op stijfheid van het onderstel en geluidsreductie.Cavallino schreef:Op basis van de plaatjes denk ik ook dat hij niet gaat tegenvallen qua uiterlijk. De basisvorm is sierlijker dan die van de nieuwe 1-serie of A-klasse. Hij staat op het lijstje om mijn C30 op te volgen volgend jaar. Ik ben alleen benieuwd in hoeverre hij nadeel gaat hebben van het feit dat hij nog op het óude Focus platform staat. Niet dat ik ontevreden ben met de wegligging van mijn C30, integendeel, maar hij kan (zeker bij nat weer) wel iets meer grip op de vooras gebruiken en het onderstel kan stiller.
Gebruik je hier serieus 'evenwichtigheid in ontwerp' en 'BMW 1 serie' in een zin, zonder daar een ontkenning aan toe te voegen? :roll:945i schreef:De motor, de balans, de evenwichtigheid in het ontwerp, de achterwielaandrijving en het hele concept achter de 1.
Ik kan nergens iets vinden, behalve in persberichten, dat de C70 een vernieuwd onderstel heeft. Het lijkt mij dat dit ook niet het geval is, aangezien het toch een flinke onderhuidse verandering oplevert aan het model terwijl het eigenlijk nog niet nodig was. Onderstaande tabel spreekt het ook tegen.Cavallino schreef:In AutoWeek en Autovisie, en ik meen ook op dit forum, werd beweerd dat de nieuwe V40 op hetzelfde platform als de huidige C70 wordt gebouwd. Dat is bij mijn weten in de basis hetzelfde platform als van de huidige C30 en de vorige generatie Focus, met hier en daar wat verstevigingen.Discovery schreef:Ik weet niet hoe je erbij komt dat die nog op het oude Focus onderstel staat, maar de nieuwe V, XC en C 30/40 staan allemaal op het nieuwe Focus platform(wat in de basis inderdaad wel het oude Focus onderstel is). Verbeteringen zijn vooral gericht op stijfheid van het onderstel en geluidsreductie.
Ford heeft voor de nieuwe Focus het 'oude' C30/Focus platform doorontwikkeld, en dat lijkt een stap verder te gaan dan het toevoegen van wat verstevigingen zoals bij het C70 platform.
Als ik de berichtgeving verkeerd geinterpreteerd heb dan hoor ik graag hoe het wel zit...
Het schema dat je hier toont heeft volgens hetgeen ik vernomen heb geen verband met die PDF.Discovery schreef:
Zie ook dit schematje, gemaakt de door iemand op Swedespeed en gebaseerd op deze pdf:
Ik bedoel inderdaad dat de huidige C70 ook op het C1 platform staat, ik meende wel dat daar wat extra verstevigingen bij zijn aangebracht om de stijfheid te verbeteren. Dat is inderdaad geen nieuw platform en zelfs doorontwikkeling is een te groot woord.Discovery schreef:Ik kan nergens iets vinden, behalve in persberichten, dat de C70 een vernieuwd onderstel heeft. Het lijkt mij dat dit ook niet het geval is, aangezien het toch een flinke onderhuidse verandering oplevert aan het model terwijl het eigenlijk nog niet nodig was. Onderstaande tabel spreekt het ook tegen.
Het onderstel van de nieuwe Focus is het C1 'Mid-Cycle Action' onderstel, zoals al eerder hierboven geschreven een verbeterd C1 onderstel(wat het oude Focus en S40/V50 enz. onderstel is). Dit onderstel is een samenwerking tussen Ford, Volvo en Mazda, dit omdat deze natuurlijk lang onderdeel waren van de FoMoCo. Het plannen van een nieuw model en ontwikkelen daarvan, daar gaat jaren overheen. Dus voordat Volvo in de etalage stond waren de plannen er al voor het C1 MCA onderstel al en het is meer dan logisch dat er toen ook Volvo modellen daarop gepland zijn.
Alleen maar omdat je met een RWD 1-serie wel kunt driften. Trager maar leuker door de bocht zoiets was het toch... ach ja, je hoeft er maar een draai aan te geven om je sponsor gelukkig te makenV480-S60 schreef:En toch verliest in Autovisie de Focus... Ra Ra waarom?
omdat bij een test tussen een Panda en een Alto de BMW toch beter is?V480-S60 schreef:En toch verliest in Autovisie de Focus... Ra Ra waarom?