Hoi,
Ik heb een raar probleem met mijn v70 2.4t.
Sinds kort schokt de auto bij een koude motor als ik het gas loslaat of constant gas geef.
Dit blijft hij doen ook als de auto warm is.
Pas als ik de auto, wanneer de auto warm is, uit en weer aanzet is het probleem verholpen.
Het lijkt op een sensor probleem welke verkeerde waardes aangeeft bij een koude motor maar niet meer bijsteld totdat de auto is uitgeweest.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Mvg,
Marc
V70 2.4t schokt bij koude motor
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wat is het bouwjaar? 2000/2001?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Het is een risicojaar voor de ETM, het gasklephuis. Dat wil nog weleens kapot gaan...
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24.11.2011 - 10:07
Klinkt als hetzelfde wat mij overkomen is.
Toen ik mijn Volvo V70 2.4T bjr 05-2000 met 200.000 km als occasion kocht bij een Volvo dealer gaven ze aan dat het motortoerental bij stationair onregelmatig was en dat de nokkenas sensor nog vervangen moest worden. Na een paar maanden begon de motor stationair weer onregelmatig te lopen. Soms liep de motor netjes, soms stond-ie te stampen op 3 of 4 cilinders. Na vervanging van het gasklephuis bleek het nog niet goed te zijn. Uiteindelijk na veel onderzoek, gelukkig binnen de 6 maanden garantie kwam het lek boven. Er bleek speling te zitten op de nokkenasversteller, dit onderdeel bevindt zich in de nokkenaspoulie. Sinds de reparatie loopt de motor weer als een zonnetje. Met dank aan Volvodealer Jacob Schaap te Dronten!
Toen ik mijn Volvo V70 2.4T bjr 05-2000 met 200.000 km als occasion kocht bij een Volvo dealer gaven ze aan dat het motortoerental bij stationair onregelmatig was en dat de nokkenas sensor nog vervangen moest worden. Na een paar maanden begon de motor stationair weer onregelmatig te lopen. Soms liep de motor netjes, soms stond-ie te stampen op 3 of 4 cilinders. Na vervanging van het gasklephuis bleek het nog niet goed te zijn. Uiteindelijk na veel onderzoek, gelukkig binnen de 6 maanden garantie kwam het lek boven. Er bleek speling te zitten op de nokkenasversteller, dit onderdeel bevindt zich in de nokkenaspoulie. Sinds de reparatie loopt de motor weer als een zonnetje. Met dank aan Volvodealer Jacob Schaap te Dronten!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Een ETM is elektronisch aangestuurd, dus na het afzetten van de motor, wordt deze weer opnieuw aangestuurd, wat de storing kan verhelpen.Bovenkerk schreef:Kan dat deze dingen veroorzaken?
Het is zo vreemd dat als ik de auto uit en aanzet het weer normaal is.
Is dit uit te lezen bij de dealer?
Uitlezen kan inderdaad duidelijkheid geven, al geeft een falende ETM in veel gevallen juist geen foutmelding, wat daardoor dan weer in de richting van de ETM wijst.
Uitlezen kost je de kop niet, dus ik zou daar mee beginnen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race