Handige tips

Plaats reactie
Jannock
2nd Gear member

Soms zijn er functies die niet in de manual staan en/of een beetje verborgen zitten. Wellicht handig om tips in dit topic met elkaar te delen:

- buitenspiegel handmatig naar beneden laten kantelen tijdens het achteruit rijden: versnelling / automaat in achteruit, druk de spiegelknop 'links' of 'rechts' of allebei in en houd deze even ingedrukt. Spiegel kantelt vervolgens eenmalig naar beneden en herstelt zich vervolgens weer in de ingestelde stand

- sensus keuze menu oproepen via de stuurbediening: houd de exit knop op het stuur langer ingedrukt. Scroll vervolgens naar telefoon, usb, navigatie etc.

- heb je hinder van het geluid van de 'flitskast' aankondigingen omdat deze als je eigen 'POIs' hebt geladen, de navigatie niet nodigt hebt en deze op de achtergrond aan staat? Druk na het starten van de auto tijdens het verschijnen van de navigatie waarschuwing op 'exit' en de navigatiefunctie gaat uit.

- tijdens het gebruik van de navigatie kun je door de voorkeuze van de radio-stations scrollen door de stuurbediening '<<' of '>>' te gebruiken. Je behoeft dan niet de radiofunctie te selecteren.
~ J ~
ZX10r
5th Gear member

dat van die spiegels wist ik nog niet
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Het naar beneden kantelen van de buitenspiegel gebruik ik altijd. Fijne optie!
santu001
4th Gear member

Goede tips.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
ZX10r
5th Gear member

rsnhakan schreef:Het naar beneden kantelen van de buitenspiegel gebruik ik altijd. Fijne optie!
standaard ingesteld of via het knopje ?
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

ZX10r schreef:
rsnhakan schreef:Het naar beneden kantelen van de buitenspiegel gebruik ik altijd. Fijne optie!
standaard ingesteld of via het knopje ?
Via het knopje. Ik wil niet dat de spiegel(s) elke keer naar beneden gaat/gaan als ik de versnelling in z'n achteruit zet.
marc400
2nd Gear member

Handige opties, kende ze nog niet. Nu we toch bezig zijn......
Is er wellicht ook een mogelijkheid om de kleuren van het navigatiescherm aan te passen . Ik vind de gele lijn van de route vaak wat onduidelijk omdat de wegen oranje zijn.
Wielen:
2013 XC60 D3 Summum (MY 2014), 6-handbak, savile grey, argus in de zomer, pan in de winter
2009 XC60 2.4D Kinetic (MY 2010), 6-handbak, terra bronze, professional line, argus
2012 Fiat Panda 0,9 Twinnair
2005 S60 D5 Summum (MY06), 6-handbak, willow green, Mobility Line, Sports Summum, Orestes
2011 S60 D2 Summum, handbak cosmic white
2006 Renault Grand Scenic 2.0 16v
2016 De Rosa 838 racefiets
2011 Focus superbud 3.0 mountainbike
2006 De Rosa Vega racefiets
least
3rd Gear member

marc400 schreef:Handige opties, kende ze nog niet. Nu we toch bezig zijn......
Is er wellicht ook een mogelijkheid om de kleuren van het navigatiescherm aan te passen . Ik vind de gele lijn van de route vaak wat onduidelijk omdat de wegen oranje zijn.
noppes, alleen dag- of nachtstand
nadenkend over weer een Volvo: V90
least
3rd Gear member

Soms zijn er functies die niet in de manual staan en/of een beetje verborgen zitten. Wellicht handig om tips in dit topic met elkaar te delen:

- buitenspiegel handmatig naar beneden laten kantelen tijdens het achteruit rijden: versnelling / automaat in achteruit, druk de spiegelknop 'links' of 'rechts' of allebei in en houd deze even ingedrukt. Spiegel kantelt vervolgens eenmalig naar beneden en herstelt zich vervolgens weer in de ingestelde stand

- sensus keuze menu oproepen via de stuurbediening: houd de exit knop op het stuur langer ingedrukt. Scroll vervolgens naar telefoon, usb, navigatie etc.

- heb je hinder van het geluid van de 'flitskast' aankondigingen omdat deze als je eigen 'POIs' hebt geladen, de navigatie niet nodigt hebt en deze op de achtergrond aan staat? Druk na het starten van de auto tijdens het verschijnen van de navigatie waarschuwing op 'exit' en de navigatiefunctie gaat uit.

- tijdens het gebruik van de navigatie kun je door de voorkeuze van de radio-stations scrollen door de stuurbediening '<<' of '>>' te gebruiken. Je behoeft dan niet de radiofunctie te selecteren. Idem voor Ipod of bluetooth streaming: vorig en volgend nummer.

- Onder afdekplaat bagageruimte V60 zit een bandje om deze aan de gasveer vast te zetten en de plaat omhoog te houden.

- 2 keer drukken op NAV toest geeft full screen navigatie, nog een keer weer de klimaatinstellingen.
nadenkend over weer een Volvo: V90
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”