Hallo,
ik heb een probleem met de standkachel uit mijn V70 benzine uit 2001!!
Als ik hem start gaat het waterpompje draaien, de kachel begint te draaien, de benzinepomp pompt en vervolgens brand de kachel ongeveer 1 minuut. Hierna gaat hij uit om vervolgens weer zoals benoemd op te starten en ongeveer een minuut te branden. Hierna gaat hij helemaal uit.
Uit de computer van de dealer kwamen twee storingen naar voor:
- temperatuur te hoog
- vervuiling
Wat heb ik gedaan:
- Voor de zekerheid een zwaardere accu geplaatst (100Ah)
- Bovenzijde van de kachel schoongemaakt incl. oog (zat niet veel rommel in trouwens)
- Waterpompje gecontroleerd en vervangen want het schoepenwiel bleek gebrokken te zijn.
Bij het testen bleek dit nog steeds niet een van de veroorzakers te zijn geweest!
Mogelijk zit er een storing in de kabelboom.
Heeft iemand een idee???
Groeten
Maarten
Probleem met standkachel!!
-
- 1st Gear member
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Nog niet koud genoeg buiten?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- sbv
- 6th Gear member
Bij mijn weten werkt de standkachel enkel beneden de 7 graden buitentemperatuur
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Jers3n
- 5th Gear member
Nope, de 'quick-heater-functie' (om het interieur van een diesel sneller op te warmen) doet't automatisch bij koud weer (onder de 7 graden).
De standkachel daarintegen doet het pas boven een temperatuur van +25 graden niet meer.
- Hulpverwarming (diesel)
- (bepaalde landen)
- Bij koud weer kan hulpverwarming nodig zijn om
- de passagiersruimte voldoende te verwarmen.
- De hulpverwarming wordt automatisch
- ingeschakeld wanneer er extra warmte nodig is
- als de motor loopt. Deze wordt automatisch
- uitgeschakeld wanneer het voldoende warm is
- of wanneer de motor wordt uitgezet. (pag. 77 instructieboekje MY07)[/i]
De standkachel daarintegen doet het pas boven een temperatuur van +25 graden niet meer.
- ...De elektronica van de auto rekent aan de hand
- van de buitentemperatuur zelf uit, wanneer de
- standverwarming moet worden ingeschakeld om
- de ingestelde uitschakeltijd te kunnen halen. Bij
- een buitentemperatuur hoger dan 25 °C vindt er
- geen activering van de standverwarming plaats.
- Bij temperaturen van -10 °C en lager is de
- maximale bedrijfstijd van de standverwarming
- 60 minuten.
- ... (pag. 76 instructieboekje MY07)[/i]
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- diesel01
- Geartronic member
Yep die zit er, naar mijn weten in de rechter wielkast.Jers3n schreef:Nope, de 'quick-heater-functie' (om het interieur van een diesel sneller op te warmen) doet't automatisch bij koud weer (onder de 7 graden).Maar de TS heeft een benzine dus die functie zit er bij mijn weten niet op.
- Hulpverwarming (diesel)
- (bepaalde landen)
- Bij koud weer kan hulpverwarming nodig zijn om
- de passagiersruimte voldoende te verwarmen.
- De hulpverwarming wordt automatisch
- ingeschakeld wanneer er extra warmte nodig is
- als de motor loopt. Deze wordt automatisch
- uitgeschakeld wanneer het voldoende warm is
- of wanneer de motor wordt uitgezet. (pag. 77 instructieboekje MY07)[/i]
De standkachel daarintegen doet het pas boven een temperatuur van +25 graden niet meer.Zou het kunnen dat de TS een probleem heeft met de afvoer van de verbrandingslucht o.i.d.? Om even de foutmelding te interpreteren, het systeem wordt door vervuiling te warm....(zit er eigenlijk een ventilator of 'uitlaatpijp' op die de verbrandingslucht afvoert?)
- ...De elektronica van de auto rekent aan de hand
- van de buitentemperatuur zelf uit, wanneer de
- standverwarming moet worden ingeschakeld om
- de ingestelde uitschakeltijd te kunnen halen. Bij
- een buitentemperatuur hoger dan 25 °C vindt er
- geen activering van de standverwarming plaats.
- Bij temperaturen van -10 °C en lager is de
- maximale bedrijfstijd van de standverwarming
- 60 minuten.
- ... (pag. 76 instructieboekje MY07)[/i]
Als mijn quick heater aan gaat en ik zet de auto van contact zie ik daar rook onder vandaan komen met een typische standkachel verbrandings lucht.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- sbv
- 6th Gear member
oververhittings sensor zorgt er toch voor dat je verbrandingstemperatuur niet te hoog wordt.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
Ik heb de storingsinfo uit de computer en een tekening van een opengewerkte kachel!! Ga hem helemaal schoonmaken van de week dus ben benieuwd!!
-
- 7th Gear member
Vervuiling kan,onvoldoende brandstoftoevoer,sensor stuk,uitlaatje vervuild!
Branderblok stuk.
Het complete ding demonteren en alles goed reinigen brengt misschien de oplossing,veel plezier met sleutelen.
Branderblok stuk.
Het complete ding demonteren en alles goed reinigen brengt misschien de oplossing,veel plezier met sleutelen.

-
- 1st Gear member
Wat is dat toch met die standkachel ook ik heb problemen met die verwarmer. Alles komt bij maar na 1 minuut komt het water uit de expansietank zetten. Net of die zijn warmte niet kwijt kan doordat het pompje niet of slecht draait. Hij geeft daarbij ook de volgende storing overhitting gedetecteerd.
Dan denk je probleem gevonden pomp slecht. Start je hem daarna nogmaals dan doet die het wel zonder problemen.
Als je de standkachel start kort nadat de motor loopt dan heb ik ook geen problemen. Dus nogmaals verdenk ik het pompje. Verklaard alleen niet waarom die na 2 maal starten het wel doet. Maar soms moet je ook niet alles willen snappen in het leven.
Ben van plan om hem op te maken en hopelijk de dader het pompje te vervangen. Een tekening zal erg helpen. Wil je hem dan ook delen met ons of pm.
Dan denk je probleem gevonden pomp slecht. Start je hem daarna nogmaals dan doet die het wel zonder problemen.
Als je de standkachel start kort nadat de motor loopt dan heb ik ook geen problemen. Dus nogmaals verdenk ik het pompje. Verklaard alleen niet waarom die na 2 maal starten het wel doet. Maar soms moet je ook niet alles willen snappen in het leven.
Ben van plan om hem op te maken en hopelijk de dader het pompje te vervangen. Een tekening zal erg helpen. Wil je hem dan ook delen met ons of pm.
V70 2.5T Bi-fuel 2012
V70 T5 2005 Summum
V70 Black sapphire 140 pk, 2003
V70 T5 2005 Summum
V70 Black sapphire 140 pk, 2003
-
- 1st Gear member
Excuus voor de late reactie maar ik ben vandaag aan het sleutelen geslagen!!
Voor alsnog ga ik ervan uit het probleem van mij te hebben gevonden!! Volgens mij maakte roest een verbinding tussen de centerpen, waar de spanningskabel op zit, en het huis van de ontsteker!! Dit schoongemaakt nadat ik de kachel compleet gedemonteerd had!! Dit zou het probleem kunnen zijn aangezien de computer van de dealer als mogelijke oorzaak aangaf: Open circuit in massakabel.
Na weer alles gemonteerd te hebben startte de kachel weer zoals voor de demontage, vervolgens ging hij ff uit waarna hij vol gas er tegenaan ging!!
Ik ga er dan ook vanuit dat ik niet meer hoef te krabben in de winter!!!
Ik heb een aantal foto's gemaakt en zal deze plaatsen!! De tekening wordt gescand en deze plaats ik ook!!
Voor alsnog ga ik ervan uit het probleem van mij te hebben gevonden!! Volgens mij maakte roest een verbinding tussen de centerpen, waar de spanningskabel op zit, en het huis van de ontsteker!! Dit schoongemaakt nadat ik de kachel compleet gedemonteerd had!! Dit zou het probleem kunnen zijn aangezien de computer van de dealer als mogelijke oorzaak aangaf: Open circuit in massakabel.
Na weer alles gemonteerd te hebben startte de kachel weer zoals voor de demontage, vervolgens ging hij ff uit waarna hij vol gas er tegenaan ging!!
Ik ga er dan ook vanuit dat ik niet meer hoef te krabben in de winter!!!
Ik heb een aantal foto's gemaakt en zal deze plaatsen!! De tekening wordt gescand en deze plaats ik ook!!
-
- 1st Gear member
Als het goed is kun je via onderstaande site naar de gemaakte foto's kijken!! De tekeningen komen er nog aan!!
http://www.mijnalbum.nl/Album-VCXFXYEU- ... Volvo.html
Laat aub ff weten als het lukt!!
Gr Maarten
http://www.mijnalbum.nl/Album-VCXFXYEU- ... Volvo.html
Laat aub ff weten als het lukt!!
Gr Maarten
- abbabak1
- 4th Gear member
Leuk, jij hebt iig hetzelfde werkbankgebruik als ik ::)
Ik heb hetzelfde probleem als Email, alleen het pompje vervangen bracht geen oplossing, volgende zou nog een thermostaat zijn maar ik zoek nu eerst tijd om de boel schoon te maken...
Ik heb hetzelfde probleem als Email, alleen het pompje vervangen bracht geen oplossing, volgende zou nog een thermostaat zijn maar ik zoek nu eerst tijd om de boel schoon te maken...
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9