gebonk en geratel
- roadrage
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 09:50
ahh oke.. ik dacht al gaat die nu vertellen dat met mist het verbruik gunstiger is..
maar het is puur een klomp-voet-kwestie
maar het is puur een klomp-voet-kwestie
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
Koude VOCHTIGE lucht.945i schreef:Wat dacht je van de koude lucht? Betere cilindervulling= hardere knal!
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Dus toch. Bij een auto wellicht niet merkbaar...bij zwaarder materieel zeer zeker wel.
En nu weer back on topic.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
Lijkt er toch sterk op.
En nu weer back on topic.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
Lijkt er toch sterk op.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3799
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
denk het wel!edraket schreef:Er wordt dan ook meer diesel ingespoten. De temperatuur wordt namelijk ook meegenomen in de hoeveelheid inspuiting. Denk dat het bij een diesel niets uit maakt.
die intercooler zit er niet voor niets.
ook wordt er oa in de racerij gebruik gemaakt van ijsklonten
voor de radiateur om meer vermogen door lagere temp.te krijgen.
geen glans zonder wrijving
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Meer vermogen, maar dat zegt dan nog niets over het rendement.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Bij vochtig weer is de luchtdichtheid groter door het vochtgehalte,vandaar eenbetere vulling.
Vooral tweetakt motoren hebben daar voordeel aan.
Er was vroeger een ingeneur die uitgevonden had om met een plantenspuit af en toe het luchtfilter te bevochtingen doormiddel van een slangetje in het luchtfilterhuis,dat was in de jaren 70,ingeneur Dooyer heet die man.
Vooral tweetakt motoren hebben daar voordeel aan.
Er was vroeger een ingeneur die uitgevonden had om met een plantenspuit af en toe het luchtfilter te bevochtingen doormiddel van een slangetje in het luchtfilterhuis,dat was in de jaren 70,ingeneur Dooyer heet die man.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Ik heb even gegoogled, maar is dat Charles Doyer? Lijkt me fascinerend om eens een tijd met hem te praten.Ramon&Ramon schreef:Er was vroeger een ingeneur die uitgevonden had om met een plantenspuit af en toe het luchtfilter te bevochtingen doormiddel van een slangetje in het luchtfilterhuis,dat was in de jaren 70,ingeneur Dooyer heet die man.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Een hoger vermogen is niet meteen een beter rendement. Pas als je dan terug zakt naar het oorspronkelijke vermogen en je redt dat met minder brandstof praat je over een rendementsverbetering.toppertje schreef:meer vermogen uit dezelfde motor,dan spreekt men toch van en hoger rendement?edraket schreef:Meer vermogen, maar dat zegt dan nog niets over het rendement.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
M@rcel schreef:Ik heb even gegoogled, maar is dat Charles Doyer? Lijkt me fascinerend om eens een tijd met hem te praten.Ramon&Ramon schreef:Er was vroeger een ingeneur die uitgevonden had om met een plantenspuit af en toe het luchtfilter te bevochtingen doormiddel van een slangetje in het luchtfilterhuis,dat was in de jaren 70,ingeneur Dooyer heet die man.
Dat klopt!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hij leeft volgens mij nog steeds...
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Tegenwoordig heet dat een Aqumist, die spuit rechtstreekt nevel in de inlaat. Lijkt me voor een diesel iets minder interessant. Wordt meestal bij benzine motoren gebruikt.Ramon&Ramon schreef:Bij vochtig weer is de luchtdichtheid groter door het vochtgehalte,vandaar eenbetere vulling.
Vooral tweetakt motoren hebben daar voordeel aan.
Er was vroeger een ingeneur die uitgevonden had om met een plantenspuit af en toe het luchtfilter te bevochtingen doormiddel van een slangetje in het luchtfilterhuis,dat was in de jaren 70,ingeneur Dooyer heet die man.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Gebonk en geratel is weg na het vervangen van de rollers en stoters.
Koud houdt de motor de eerste paar 100 meter bij 2000 rpm nog steeds in.
Koud houdt de motor de eerste paar 100 meter bij 2000 rpm nog steeds in.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Dat koudt minder lopen heb ik bij de D5 nog niet gemerkt(nog te weinig lage temperaturen gehad sinds aanschaf), maar herken ik wel van de Mazda.
De Mazda had soms tot een goede 1,5 tot 2 KM last van het fenemomeen heftig inhouden als ik aan de 2000-2200RPM kwam. Dit leek ook samen te hangen met de diesel die ik er in gooide(kon er bij bepaalde tankstations donder op zeggen). Het probleem was ook niet direct zo goed als verdwenen als ik ergens ander mijn diesel haalde maar nam wel direct af tot het verdwenen was na een paar tankbeurten. Heb het nooit uitgezocht en gewoon het tankgedrag aangepast, de auto boeide me niet genoeg om het uit te zoeken.
Laatst las ik wel ergens hier op het forum een reactie van iemand die riep om injector reiniger. Voglens mij was dit ook een in een topic van jou.
[Disclaimer mijn observaties over diesel van bepaalde pompen is niet bedoelt om de discussie omtrent verschillen in brandstoffen van al dan niet merkbrandstoffen aan te zwengelen. Dit zijn puur persoonlijke ervaringen]
De Mazda had soms tot een goede 1,5 tot 2 KM last van het fenemomeen heftig inhouden als ik aan de 2000-2200RPM kwam. Dit leek ook samen te hangen met de diesel die ik er in gooide(kon er bij bepaalde tankstations donder op zeggen). Het probleem was ook niet direct zo goed als verdwenen als ik ergens ander mijn diesel haalde maar nam wel direct af tot het verdwenen was na een paar tankbeurten. Heb het nooit uitgezocht en gewoon het tankgedrag aangepast, de auto boeide me niet genoeg om het uit te zoeken.
Laatst las ik wel ergens hier op het forum een reactie van iemand die riep om injector reiniger. Voglens mij was dit ook een in een topic van jou.
[Disclaimer mijn observaties over diesel van bepaalde pompen is niet bedoelt om de discussie omtrent verschillen in brandstoffen van al dan niet merkbrandstoffen aan te zwengelen. Dit zijn puur persoonlijke ervaringen]
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit