Hallo beste mensen,
ik heb sinds een tijdje een V40 T4 1.9 van 1998 met 239000km.
De auto reed goed tot vorig weekend.
Ik zou een weekendje Duitsland in met de kids maar net in Duitsland begon de auto in te houden en ging de snelheid teug van 220km/h naar 120km/h.
Heb direct de auto aan de kant gezet en kwam tot de conclusie dat hij op een cilinder minder liep. Als ik de stekker van de bobine's af haalde sloeg hij bij de 2e bobine af.
Ben toch maar rustig naar huis gereden (ongeveer 60km afstand). En heb 2 nieuwe bobines besteld.
HELAAS! Dit helpt niets.
Bougies vonken gewoon en het lijkt ook alsof hij benzine krijgt maar blijft op 2 cilinders lopen (de buitenste 2)
Iemand een idee?
Groet, Guido
V40 T4 op 2 cilinders.
- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Meet de compressie eens....
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je zou eerst is een cilinderlektest kunnen doen alvorens de boel te demonteren,misschien blijven er wel klepstoters hangen,dan sloop je de boel zonder dat je weet wat de oorzaak is.
Keer heet gereden de motor?
Keer heet gereden de motor?
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Met je kinderen in de auto 220 km/u rijden? Ben je f*cking gek in je kop???? Ze zouden je rijbewijs voor altijd af moeten pakken!Guifos schreef:Ik zou een weekendje Duitsland in met de kids maar net in Duitsland begon de auto in te houden en ging de snelheid teug van 220km/h naar 120km/h.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
- Locatie: Nederland
he guifos,
ik heb het zelfde gehad met mijn T4,
ik had hem precies 12 dagen en hij ging van 120 naar 180 en viel toen ook terug:
probleem:
kleppen van middelste 2 cilinders verbrand, (ook geen compressie)
oplossing:
kleppenrubbers, 3 kleppen, distibutieriem, bougies, en de kop laten afvlakken
700€ (zwart) bij kennis
vervang dan wel de bougies door originele "s40 turbo bougies"
dat heeft me namelijk nog weer 220€ gekost (bij dealer)
omdat hij niet in een keer goed liep....
maar er is dus nog wel hoop als je het zelfde probleem heb als ik,
het zou ook een scheur in je blok kunnen zijn, dat kunnen ze ook meten als de kop er nog niet af is
ik heb het zelfde gehad met mijn T4,
ik had hem precies 12 dagen en hij ging van 120 naar 180 en viel toen ook terug:
probleem:
kleppen van middelste 2 cilinders verbrand, (ook geen compressie)
oplossing:
kleppenrubbers, 3 kleppen, distibutieriem, bougies, en de kop laten afvlakken
700€ (zwart) bij kennis
vervang dan wel de bougies door originele "s40 turbo bougies"
dat heeft me namelijk nog weer 220€ gekost (bij dealer)
omdat hij niet in een keer goed liep....
maar er is dus nog wel hoop als je het zelfde probleem heb als ik,
het zou ook een scheur in je blok kunnen zijn, dat kunnen ze ook meten als de kop er nog niet af is
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me in DU minder veilig voel (ook naar overige weggebruikers toe) wanneer ik 120 rijdt, al wanneer ik +/- 160 rijdt. Nu vind ik 220 km/h wel een ander uitsterste.Doeke Dobma schreef:Met je kinderen in de auto 220 km/u rijden? Ben je f*cking gek in je kop???? Ze zouden je rijbewijs voor altijd af moeten pakken!Guifos schreef:Ik zou een weekendje Duitsland in met de kids maar net in Duitsland begon de auto in te houden en ging de snelheid teug van 220km/h naar 120km/h.
Succes met het herstel overigens!
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 21:28
Hallo Doeke,Doeke Dobma schreef:Met je kinderen in de auto 220 km/u rijden? Ben je f*cking gek in je kop???? Ze zouden je rijbewijs voor altijd af moeten pakken!Guifos schreef:Ik zou een weekendje Duitsland in met de kids maar net in Duitsland begon de auto in te houden en ging de snelheid teug van 220km/h naar 120km/h.
ik ben niet gek in mijn kop nee. Ik rijd 70.000km per jaar voor de zaak en daar naast nog privé 10.000km. Dus als ik in Duitsland rijd weet ik wat ik doe en wat de auto kan doen. Ik doe hier niet stoer ofzo.
Een Volvo is een zeer veilige auto dus durf ik deze snelheden wel aan
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20963
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ergens begrijp ik die reactie van Doeke wel. Ik heb mij voorgenomen om mijn rijstijl niet aan te passen zodra er kinderen in het spel zouden zijn. Dat ging precies 5 minuten goed en sindsdien rij ik met de kinderen erbij iets anders dan zonder kinderen in de auto.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
- Contacteer:
AL met al een T4 zou die snelheid zonder morre aan moeten kunnen.
Maar dan moet de Motor wel in topconditie zijn.Thermostaat goed.Komt de Motor wel op bedrijfstemperatuur.Goede olie,dus geen Multigrade olie.
Oftwel van bougie t/m luchtfilter moet alles in topconditie zijn.dan kan je met gerust hart even de 220km aantikken.Zonder enig onderhoud,en niet zeker van de zaak zou ik zeker deze snelheid niet gedaan hebben.
Teminste ik zou zelf eerst 100% zeker van mijn zaak zijn dat alles goed is.
Ben ik totaal niet op de hoogte van enig technische kennis dan zou ik het niet doen.
Al deze zaken dienen altijd goed nagekeken te worden als men net een auto heeft aangeschaft,dealer of geen dealer ikzelf check alles na en vind vaak minimaal een vervuild luchtfilter en dergelijke.Onderhoudsboekjes erbijis leuk maar niet voor mij.Ik wil alles met mijn eigen ogen zien of alles wel goed is.
Maar Geifos hoe is nu de stand van zaken?
Valt het mee of tegen.
Maar dan moet de Motor wel in topconditie zijn.Thermostaat goed.Komt de Motor wel op bedrijfstemperatuur.Goede olie,dus geen Multigrade olie.
Oftwel van bougie t/m luchtfilter moet alles in topconditie zijn.dan kan je met gerust hart even de 220km aantikken.Zonder enig onderhoud,en niet zeker van de zaak zou ik zeker deze snelheid niet gedaan hebben.
Teminste ik zou zelf eerst 100% zeker van mijn zaak zijn dat alles goed is.
Ben ik totaal niet op de hoogte van enig technische kennis dan zou ik het niet doen.
Al deze zaken dienen altijd goed nagekeken te worden als men net een auto heeft aangeschaft,dealer of geen dealer ikzelf check alles na en vind vaak minimaal een vervuild luchtfilter en dergelijke.Onderhoudsboekjes erbijis leuk maar niet voor mij.Ik wil alles met mijn eigen ogen zien of alles wel goed is.
Maar Geifos hoe is nu de stand van zaken?
Valt het mee of tegen.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 21:28
Auto is eindelijk weer klaar.
Er zijn nieuwe kleppen in gekomen en allerlei nieuwe pakkingen. Veel slangen heb ik vervangen en opnieuw de bougies.
Had nog wel een probleem met de olie retour leiding maar alles is opgelost.
Auto rijd weer als een kanon!
Hij heeft voor die tijd zeker niet zo goed gereden als nu.
Mijn vermoeden is, dat de auto op gas heeft gelopen eerder. Dit kon ik zien aan alle merktekens overal op.
De auto doet het weer gelukkig.
(is weer beter dan rijden in een te krappe cabrio met ons vieren)
Bedankt voor de reacties.
Er zijn nieuwe kleppen in gekomen en allerlei nieuwe pakkingen. Veel slangen heb ik vervangen en opnieuw de bougies.
Had nog wel een probleem met de olie retour leiding maar alles is opgelost.
Auto rijd weer als een kanon!
Hij heeft voor die tijd zeker niet zo goed gereden als nu.
Mijn vermoeden is, dat de auto op gas heeft gelopen eerder. Dit kon ik zien aan alle merktekens overal op.
De auto doet het weer gelukkig.
(is weer beter dan rijden in een te krappe cabrio met ons vieren)
Bedankt voor de reacties.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 21:28
Heb zelf alles los gehaald en gedemonteerd. Revisie van de kop was €450,- (dat kan ik zelf niet) en daar komt natuurlijk nog een keer een paar honderd overheen aan extra onderdelen.
Al met al een dure grap. Dus nu gaan genieten van de rij eigenschappen van een V40 met een bijna verse motor.
Al met al een dure grap. Dus nu gaan genieten van de rij eigenschappen van een V40 met een bijna verse motor.