RDW kentekenkeuring

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Huub4xc
1st Gear member

Geachte mensen,

Vraagje voor de kenners, wie heeft ervaring met de RDW kentekenkeuring van een nieuwe auto, het gaat met name om het vermelde gewicht van de auto dat op de CvO staat.
Wordt dit overgenomen of wordt de auto gewogen?? ( t.b.v. de wegenbelasting)
Of moet ik zelf de auto wegen, dus aantonen wat het gewicht is?

Bvd.
Huub
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Gewoon het correcte CVO overleggen, dat is immers een Europese typegoedkeuring
Volvo for life
MN-NL
5th Gear member

Met CVO (Engels: COC en Duits: EWG) is eenvoudiger, echter bijvoorbeeld een Duitse import heeft in het Duits kentekenbewijs zowel het Europese typegoedkeuringsnummer plus het lege bedrijfsgewicht staan. Daar doen ze in NL nog 100kg af voor het kentekengewicht. Zou voldoende moeten zijn, maar hangt een beetje van de keurmeester af. Dus: vraag de verkoper om het CVO!

Marc

(P.S.: een buitenlandse APK of vergelijkbaar wordt ook overgenomen tegenwoordig. Dus als je Duitse auto met nieuwe TUV wordt afgeleverd krijg je hier een APK geldig tot datum passend daarbij. Scheelt toch weer een APK-tje :-))
945i
8th Gear member

TUV is voor 2 jaar alleen..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
MN-NL
5th Gear member

Ik kreeg bij de Golf plus van/voor mijn ouders mooi een APK datum 2013 maar dat was benzine en jong genoeg. Het stond, begin juli, op de lichtkrant in het keuringsstation anders had ik het niet geweten: nieuwe regel per 1 juli.

Als ik de regeltjes lees:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/i ... nvoer.aspx

krijg je bij een Duitse auto met TUV gewoon de TUV vervaldatum in de papieren :-)
Zal wel iets met Europese eenwording te doen hebben maar dat is mooi 2 jaar APK op je oude diesel waar je in NL elk jaar terug moet komen ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”