Geachte mensen,
Vraagje voor de kenners, wie heeft ervaring met de RDW kentekenkeuring van een nieuwe auto, het gaat met name om het vermelde gewicht van de auto dat op de CvO staat.
Wordt dit overgenomen of wordt de auto gewogen?? ( t.b.v. de wegenbelasting)
Of moet ik zelf de auto wegen, dus aantonen wat het gewicht is?
Bvd.
Huub
RDW kentekenkeuring
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Gewoon het correcte CVO overleggen, dat is immers een Europese typegoedkeuring
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Met CVO (Engels: COC en Duits: EWG) is eenvoudiger, echter bijvoorbeeld een Duitse import heeft in het Duits kentekenbewijs zowel het Europese typegoedkeuringsnummer plus het lege bedrijfsgewicht staan. Daar doen ze in NL nog 100kg af voor het kentekengewicht. Zou voldoende moeten zijn, maar hangt een beetje van de keurmeester af. Dus: vraag de verkoper om het CVO!
Marc
(P.S.: een buitenlandse APK of vergelijkbaar wordt ook overgenomen tegenwoordig. Dus als je Duitse auto met nieuwe TUV wordt afgeleverd krijg je hier een APK geldig tot datum passend daarbij. Scheelt toch weer een APK-tje
)
Marc
(P.S.: een buitenlandse APK of vergelijkbaar wordt ook overgenomen tegenwoordig. Dus als je Duitse auto met nieuwe TUV wordt afgeleverd krijg je hier een APK geldig tot datum passend daarbij. Scheelt toch weer een APK-tje

-
- 5th Gear member
Ik kreeg bij de Golf plus van/voor mijn ouders mooi een APK datum 2013 maar dat was benzine en jong genoeg. Het stond, begin juli, op de lichtkrant in het keuringsstation anders had ik het niet geweten: nieuwe regel per 1 juli.
Als ik de regeltjes lees:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/i ... nvoer.aspx
krijg je bij een Duitse auto met TUV gewoon de TUV vervaldatum in de papieren
Zal wel iets met Europese eenwording te doen hebben maar dat is mooi 2 jaar APK op je oude diesel waar je in NL elk jaar terug moet komen
Als ik de regeltjes lees:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/i ... nvoer.aspx
krijg je bij een Duitse auto met TUV gewoon de TUV vervaldatum in de papieren

Zal wel iets met Europese eenwording te doen hebben maar dat is mooi 2 jaar APK op je oude diesel waar je in NL elk jaar terug moet komen