Kleppenmechaniek D5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

gelukkig maar.
en als je toch weer terug wilt,je weet wie er 1 heeft :wink:
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Let eens op hoeveel D5 er worden aangeboden met verse motor.
Ik heb hetzelfde gehad. Kunnen we niet op een of andere manier een vuist maken naar Volvo? Motoren lopen vast cq koppen gaan stuk door gebrekkige smering door het regeneren van het roetfilter waardoor er diesel in de olie komt. In combinatie met een onderhoudsinterval van 30k wordt de olie te dun en verliest zijn smerende werking.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Waar zie je dat dan die bosjes D5's met verse motor? Ik zie ze niet zo vaak. Wil het probleem niet uitvlakken, maar er rijden heel wat D5's rond en veel ook met hoge km standen. Kijk maar eens op Marktplaats. Daar zie je net zoveel of meer D5's of TDI's zonder RPF staan met een motor vervangen. Denk dat het allemaal wel los loopt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Tsjemp, Ik heb hetzelfde gehad. Tsjemp,

Verklaar je nader!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Lekker dit. Ga ik net a.s. zaterdag mijn D5 uit 2005 (met RPF) ophalen, lees ik alleen maar horrorverhalen. En ik heb nou juist een Volvo genomen omdat ik overal had gelezen en gehoord dat deze makkelijk en probleemloos 500.000 kilometer rijden, zeker de D5's. Ook de diverse Volvo-dealers vertelden mij deze auto's in onderhoud te hebben, eentje zelfs een exemplaar met 900.000 op de teller. Jeetje... :(
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Wel toevallig, pas de laatste paar maanden gonst het een beetje over dit onderwerp..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

4wielen schreef:Lekker dit. Ga ik net a.s. zaterdag mijn D5 uit 2005 (met RPF) ophalen, lees ik alleen maar horrorverhalen. En ik heb nou juist een Volvo genomen omdat ik overal had gelezen en gehoord dat deze makkelijk en probleemloos 500.000 kilometer rijden, zeker de D5's. Ook de diverse Volvo-dealers vertelden mij deze auto's in onderhoud te hebben, eentje zelfs een exemplaar met 900.000 op de teller. Jeetje... :(
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Dat stelt me iets gerust R&R. De mijne is dealer-onderhouden, en ik was van plan dat voort te zetten conform onderhoudsschema. Heeft totnogtoe (210.000) nog geen gekke dingen gekend, dus het lijkt ook geen maandagmorgenauto.

We'll see, ik heb hem immers al gekocht. En hij reed heeeeeeeerlijk :)
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Alleen de olie wat vaker laten verversen, verder gewoon lekker karren met dat ding!!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gast

Ramon&Ramon schreef:Zoveel pech kun je dus hebben met een D5..
Zo, knappe schade.
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

En zie je nog een patroon in welke versies het gebeurt?

2.4D, D5, 130, 163, 185 PK, gechipped?

Of maakt dat niks uit?
Kan je hier iets over zeggen Ramon?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Ramon: je hebt het over slecht onderhoud....wat had er in dit geval dan preventief moeten gebeuren om dit te voorkomen?
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2409
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Ramon&Ramon schreef:Belangrijk is goeie olie gebruiken,niet 30000km laten zitten,om de 15000km verversen is het mooiste.
Bij slecht starten ,slecht lopen,gelijk actie ondernemen en kijken wat er mis is.
En in welke context moet ik dat zien in verhouding tot het bouwjaar van de betreffende auto (er wordt hier gesproken van 2002?) en de voorgeschreven onderhoudsinterval (die is dan toch geen 30000 Km?)

En mogen we naar aanleiding van de laatste zin aannemen dat deze auto dus al langer slecht startte/slecht liep zonder dat er actie is ondernomen?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Bij mijn S60 D5 2005 was het om de 20.000 km olie wisselen
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10704
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Jeetje.... van dit soort berichten krijg ik wel onbestemde kriebels in mijn buik. Sterker nog maakt me bang.... En ik maar roepen vaak bin ie te bange. Auto krijgt op tijd onderhoud en schone filters enz. enz. Er wordt niet mee getrapt en altijd rustig warm gereden. Meer kan ik er toch niet aan doen?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Hans, maak je niet druk. Kijk eens op marktplaats hoeveel D5's er worden aangeboden met een nieuwe motor. Valt erg mee hoor! Denk niet dat de motoren vanaf my2006 slechter zijn dan de modellen ervoor. Tuurlijk, er zitten weer extra zaken op wat uiteraard ook weer stuk kan (en zal) maar dat maakt het nog geen slechte motor. Er zijn er al heel wat die de 3 ton nadere zonder noemeswaardige problemen en sommigen zitten er al ver overheen.

Niet te paniekerig doen allemaal. Zoals Ramon al aangeeft houdt een D5 met goed onderhoud het gewoon heel lang vol. Zo'n injector kan niemand wat aan doen, dat kan met elke willekeurige auto gebeuren aangezien het een Bosch injector en deze zitten in nagenoeg elke CR diesel tegenwoordig. Dat hoort dan gewoon bij het moderne diesel rijden.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Ik vraag me even af, met zo'n injector die helemaal aan gort is, dan moet de ECU toch vol staan met misfires en er een lampje gaan branden in de klokkenwinkel?
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Dat is toch wat R&R zegt: als je de signalen negeert, op onderhoud beknibbeld en gewoon doortrapt gaat alles kapot.

Als je daarentegen met een beetje gevoel met je auto omgaat, hoeft de schade niet zover te escaleren. Gewoon oplossen wat niet goed is, en verder gewoon rijden.

Gr. Marc
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik heb wat aangehaald zie ik met mijn berichtjes.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Ramon&Ramon schreef:Ik heb wat aangehaald zie ik met mijn berichtjes. :)
Zo spannend is het allemaal niet,goed omderhoud is belangrijk en dat gaat vaak de mist in door onkunde.
Ik kreeg laatst de vraag hoe je een commonraildieselpomp op tijd moet zetten,de vraag werd gesteld door een volvo specialist,sorry,maar dan weet ik al genoeg,er zijn natuurlijk ook vaklui die het wel snappen.
Maar wanneer weet je of een onderhoudsbedrijf er wel of geen verstand van heeft,dat is voor een leek niet te bepalen .
Kan ik hieruit concluderen dat in die zin de dealer het veiligst is?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gesloten

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”