Mijn volvo 460 1.8i uit 96 geeft sinds deze week ineens een storing aan door middel van het accu lampje te laten branden, ik heb mijn boekje na gekeken en er stond hier in laat het oplaadcircut controleren. Maar nu dacht ik, nu kan ik gelijk naar de garage hollen en even geld neer tikken maar dacht miss. kan ik het ook zo oplossen. De auto heeft nog maar 116.000 km gelopen en is in goede staat van onderhoud. Hij laat 14,2 - 14,5 Volt bij. Weet iemand miss. wat er aan de hand is ? Ik rij nu al een paar dagen rond, merk geen enkel teken van lege accu of lampen die zachter branden, gaarne advies.
Met vriendelijke groet,
Thijs van Amerongen
Volvo 460 Dynamo
-
- 5th Gear member
Alle zekeringen ook nagekeken?
Als het donker is de wagen sttinair laten draaien, groot licht tegen muur (lieft wit als garagedeur) laten schijnen en dat kort wat dotjes gas geven. Je moet dan de lichten feller zien schijnen als de toeren opgaan. Doen ze dat niet danlaad hij veel te weinig (niets bij) of veel te veel (gevaar voor opblazen van accu of electronica)
Heb je geen andere verbruikers (radio) die nu ineens raar doet. Kan duiden op te hoge spanning.
Wim
Als het donker is de wagen sttinair laten draaien, groot licht tegen muur (lieft wit als garagedeur) laten schijnen en dat kort wat dotjes gas geven. Je moet dan de lichten feller zien schijnen als de toeren opgaan. Doen ze dat niet danlaad hij veel te weinig (niets bij) of veel te veel (gevaar voor opblazen van accu of electronica)
Heb je geen andere verbruikers (radio) die nu ineens raar doet. Kan duiden op te hoge spanning.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik zit even te denken.
Een tijdje terug had ik bij mijn 480 per ongeluk een flinke mep tegen mijn dynamo gegeven. Toen was het kleine stekkertje met de gele draad kapot gegaan. (weet het nu even niet beter te omschrijven). Volgens mij ging het acculampje toen ook branden. Controleer eens of deze stekker erop zit (klein schuifstekkertje). Mocht je niet weten welke stekker, kan ik wel een foto voor je maken (of opzoeken)
Een tijdje terug had ik bij mijn 480 per ongeluk een flinke mep tegen mijn dynamo gegeven. Toen was het kleine stekkertje met de gele draad kapot gegaan. (weet het nu even niet beter te omschrijven). Volgens mij ging het acculampje toen ook branden. Controleer eens of deze stekker erop zit (klein schuifstekkertje). Mocht je niet weten welke stekker, kan ik wel een foto voor je maken (of opzoeken)
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
- marsm104
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik heb ooit wel eens meegemaakt dat een accu kapot ging (nog wel tijdens de vakantie). Niet onze auto trouwens.... Het gebeurde overdag, toen een slang van de koelvloeistof knapte. Deze was gemaakt, en alles moest goed zijn. Maar toen 's avonds werden de lichten minder. Even later ging het ABS lampje branden... toen rustig verder gereden. Volgende dag bleek dat de dynamo vol met koelvloeistof was gespoten, en daardoor kapot.
Er ging dus niet direct een lampje branden...
Btw... het was een Amerikaanse auto... een Beretta....
Er ging dus niet direct een lampje branden...
Btw... het was een Amerikaanse auto... een Beretta....
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994