240 vragen en tips voor beginner
- polarwittesloep245
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 18.09.2007 - 22:21
- Locatie: Venlo
Volvo 240 Blackline-Polar estate, 82kW/112pk, b200f, 03-`93, 300.000km.
Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden

Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden

- hmv
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 12.11.2009 - 20:02
- Locatie: Franeker
Heb (helaas) nog nooit in een 240 gereden, maar heb zelf een 142. Voor mij als student voldoet een 140-serie prima, maar ik zou hem niet voor dagelijks gebruik willen inzetten. Het is gewoon een echte oldtimer. Denk dat een 240 meer bij de tijd is. Het is hard werken om een 140 te rijden (zware koppeling, rem en onbekrachtigd sturen), dat heeft z'n charme maar spreekt me niet aan als ik de auto veel zou moeten gebruiken. Verder maakt een 140 veel herrie (4 versnellingen, slechte isolatie) en is hij best gevoelig voor roest.Tho6 schreef:Ik heb ook gekeken naar de 140 serie: Een volvo 145 vind ik ook echt prachtig! Heeft dit model nadelen, of is het net zo aan te raden als een 245?
Niks mis met de 140, ben zelf erg tevreden over mijn auto, maar je levert wel flink aan comfort in. Je krijgt er wel veel rijplezier voor terug.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 07.10.2011 - 00:33
Thanks ! Hoe zit het met de 242GT, zijn deze modellen aan/af te raden? http://www.speurders.nl/overzicht/volvo ... l?q=242+gt
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
11-12 sec op benzine met een 264 :razz:pjot schreef:heb in den tijd mijne 240 eens "getest".
Welgeteld 18 sec voor 100km :twisted:
. Hoezo traag :twisted:
Was wel een automaat
op 1ste gezicht ziet hij er super uit maar schijn wil nog wel eens bedriegen bij een old timer.Tho6 schreef:Thanks ! Hoe zit het met de 242GT, zijn deze modellen aan/af te raden? http://www.speurders.nl/overzicht/volvo ... l?q=242+gt
wel raar, 1ste naamstelling in nederland maar wel amerikaanse koplampen wat ik zo ff snel kan zien. weinig foto's, maar is op zich niks mis mee. Je zou eens kunnen gaan kijken en dan goed op roest letten bij standaard plaatsen van volvo 2-serie zoals wielkasten achter, draagbalken achter en ff matten oplichten in en achter de auto. Verder kijken of tectyl nog goed is en zoniet ff op de brug aan onderzijde controleren, let hierbij goed op de vering zitten dit is namelijk een broeinest van rottigheid.
wat ook belangrijk is even vragen voor LPG installatie hoeveel hij hierop heeft gelopen en wat voor 1 erin ligt (zit meestal keuring rapport bij), als laatste even kijken naar centrale deurvergrendeling is namelijk niet origineel.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20841
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Deze koplampen waren standaard bij een 242GT. Dus dat klopt wel.
Ik zou hier wel even met een scherp oog (liefst door een kenner) naar laten kijken. Maar als ie goed is dan heb je een 'zeldzaam' exemplaar.
Persoonlijk vind ik dit één van de meest begerenswaardige 240 ers.
Als het een 2.3 is dan is het helemaal top. Maar dat kan ik zo gauw niet zien.
Ik zou hier wel even met een scherp oog (liefst door een kenner) naar laten kijken. Maar als ie goed is dan heb je een 'zeldzaam' exemplaar.
Persoonlijk vind ik dit één van de meest begerenswaardige 240 ers.
Als het een 2.3 is dan is het helemaal top. Maar dat kan ik zo gauw niet zien.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Ik zou nog even navraag doen op volvolvo.nl Daar zit veel 200 serie kennis.
De 'zeldzame' 242 GT' komt wel heel vaak te koop de laatste maanden. Er
is vaak mee geknoeid, cq weinig onderhoud aan gedaan. Perfecte exemplaren
zijn niet te betalen, betaalbare zijn verre van perfect.
De 'zeldzame' 242 GT' komt wel heel vaak te koop de laatste maanden. Er
is vaak mee geknoeid, cq weinig onderhoud aan gedaan. Perfecte exemplaren
zijn niet te betalen, betaalbare zijn verre van perfect.
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
beste kan je dan even navragen op volvolvo.nl daar zitten de meeste mensen van de volvo 200 vereniging (is in ieder geval de meest actieve)Stinky schreef:Ik zou nog even navraag doen op volvolvo.nl Daar zit veel 200 serie kennis.
De 'zeldzame' 242 GT' komt wel heel vaak te koop de laatste maanden. Er
is vaak mee geknoeid, cq weinig onderhoud aan gedaan. Perfecte exemplaren
zijn niet te betalen, betaalbare zijn verre van perfect.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
- mlaroi
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 18:20
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Hey Thomas,
Even goed verder zoeken inderdaad, er staan regelmatig interessante modellen op marktplaats. Rij zelf een 240 uit 1985 met een 'gewone' 2.3 zonder turbo. Super betrouwbaar blok, nooit stront aan de knikker. Het grootste probleem met deze auto's is en blijft roest, verder weinig toestanden. Natuurlijk moet je altijd letten op abnormaliteiten; hoog verbruik van benzine/olie of het verbruiken van koelvloeistof. Dat is nooit goed.
Succes met de zoektocht!
Even goed verder zoeken inderdaad, er staan regelmatig interessante modellen op marktplaats. Rij zelf een 240 uit 1985 met een 'gewone' 2.3 zonder turbo. Super betrouwbaar blok, nooit stront aan de knikker. Het grootste probleem met deze auto's is en blijft roest, verder weinig toestanden. Natuurlijk moet je altijd letten op abnormaliteiten; hoog verbruik van benzine/olie of het verbruiken van koelvloeistof. Dat is nooit goed.
Succes met de zoektocht!
Volvo 244 GL 2.3 1985
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Pak een injectie model, minder voor handen in Nederland. Nederland was in de jaren 80 een carburateur land. Dan heb je 130 pk onder je kont en die willen wel.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 07.10.2011 - 00:33
Bedankt voor al jullie tips!
Inmiddels een maandje (en wat euro's) verder. De volvo komt in zicht! Ik hou marktplaats dagelijks in de gaten. Wat vinden jullie van deze 240?
http://link.marktplaats.nl/497773548
Dan heb ik nog een vraagje over het importeren van een 240 uit zweden; Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik heb op deze site gekeken; http://www.blocket.se/hela_sverige?q=vo ... &l=0&md=th
Daar werd me duidelijk dat ze daar véél goedkoper zijn. Zitten hier nog ogen/haken aan?
Alvast bedankt mannen, ik waardeer jullie hulp
Inmiddels een maandje (en wat euro's) verder. De volvo komt in zicht! Ik hou marktplaats dagelijks in de gaten. Wat vinden jullie van deze 240?
http://link.marktplaats.nl/497773548
Dan heb ik nog een vraagje over het importeren van een 240 uit zweden; Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik heb op deze site gekeken; http://www.blocket.se/hela_sverige?q=vo ... &l=0&md=th
Daar werd me duidelijk dat ze daar véél goedkoper zijn. Zitten hier nog ogen/haken aan?
Alvast bedankt mannen, ik waardeer jullie hulp

-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 07.10.2011 - 00:33
Kilometerstand is plusminus 200.000. Van origine komt de auto uit België, de historie hier van is niet bekend. Daarbij komt dat deze week de kachelventilator is uitgevallen. Hij vertelde me daarnaast dat de auto in motorisch zeer goede staat is, rijdt uitstekend.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 07.10.2011 - 00:33
Dat is 'm niet geworden. Ik heb het liefst een 5 bak (met de komende vakantie voor de boeg). Hebben mensne hier ervaring met het importeren van een volvo uit zweden? Is dit gemakkelijk? Het liefst heb ik namelijk een oldtimer 245 op LPG, maar die liggen in Nederland nou eenmaal boven mijn budget (2,5-3k). Of weet iemand nog een mooie 245 of 244 op internet? Alvast bedankt
- RHS
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
- Locatie: Coimbra
Let bij een 245 op gas wel op de monatge van de tank. Bij mij hebben ze hem dwars achter de achterbank gezet met als resultaat dat de achterbank wel plat kan maar zonder effect op de laadruimte. Het is dus eigenlijk van binnen geen station meer.
Een beetje behoorlijk tank in de vloer van de laadruimte heeft het nadeel dat de vloer dan omhoog moet, dus van binnen is hij dan niet vlak meer. Altijd nog betert dan de hierboven genoemde oplossing.
RHS
Een beetje behoorlijk tank in de vloer van de laadruimte heeft het nadeel dat de vloer dan omhoog moet, dus van binnen is hij dan niet vlak meer. Altijd nog betert dan de hierboven genoemde oplossing.
RHS
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Vloer verhogen hoeft niet. Ringtank op de plek van reservewiel en een cillindertank achter de benzine tank en je hebt zo +/- 80 ltr gas tot je beschikking en een volledige benzinetank. Zit je alleen met je reservewiel.RHS schreef:Let bij een 245 op gas wel op de monatge van de tank. Bij mij hebben ze hem dwars achter de achterbank gezet met als resultaat dat de achterbank wel plat kan maar zonder effect op de laadruimte. Het is dus eigenlijk van binnen geen station meer.
Een beetje behoorlijk tank in de vloer van de laadruimte heeft het nadeel dat de vloer dan omhoog moet, dus van binnen is hij dan niet vlak meer. Altijd nog betert dan de hierboven genoemde oplossing.
RHS
Maar waarom zo moelijk doen, ik heb ook een 245 op lpg met de tank overdwars onder de laadvloer (helaas pas eind van het jaar te koop). Inhoud is 37 ltr (80%) met 1 op 8 a 9 zit je tussen de 288 en de 333 km op een gastank. Een gastank dwars onder de laadvloer is de meest voorkomende oplossing. Neem je een 245 met de tank in het zicht dan zijn ze veelal groter maar nemen dus wel wat ruimte. Dit zijn wel onderhandelings punten waar je dus op af kan pingelen.