Heb zelf een gebruikte gemonteerd, waarschijnlijk dezelfde als die jij hebt. Was voor 125 euro klaar, maar moet wel zeggen dat het een matsprijsje was.
Zoals Ramon zegt moet je inderdaad wel goed checken of het geen snelheids afhankelijke is. Dat kun je zien aan de stekker op het stuurhuis. Zijn niet uitwisselbaar namelijk.
Stuurhuis S60
Ik heb nog een stuurhuis liggen van een S60, bouwjaar 2004. Deze komt uit mijn eigen auto en is onnodig vervangen. :bad-words:
Een monteur bij de Volvo dealer wist het na een rondje zeker: het zou het stuurhuis zijn. Vervolgens vervangen, alleen waren ze vergeten aan te geven dat de homokineet rechtsvoor flinke speling had..... Geen wonder dat ik tikken in het stuur had! Na het andere stuurhuis nog exact hetzelfde. Ik heb er voor gekozen mijn oude stuurhuis niet meer terug te laten plaatsen, aangezien dat het probleem niet was. De kosten voor de de- en montage kon ik er niet meer bij hebben.
Ik heb dus een goed stuurhuis liggen. Als je wil kan ik er maandagavond even naar kijken, nummers, foto's etc. Ik heb mijn oude stuurhuis meegekregen van de garage (gelukkig!). Ik hoef er daarom niet de hoofdprijs voor, dus als je interesse hebt hoor ik het wel.
Een monteur bij de Volvo dealer wist het na een rondje zeker: het zou het stuurhuis zijn. Vervolgens vervangen, alleen waren ze vergeten aan te geven dat de homokineet rechtsvoor flinke speling had..... Geen wonder dat ik tikken in het stuur had! Na het andere stuurhuis nog exact hetzelfde. Ik heb er voor gekozen mijn oude stuurhuis niet meer terug te laten plaatsen, aangezien dat het probleem niet was. De kosten voor de de- en montage kon ik er niet meer bij hebben.
Ik heb dus een goed stuurhuis liggen. Als je wil kan ik er maandagavond even naar kijken, nummers, foto's etc. Ik heb mijn oude stuurhuis meegekregen van de garage (gelukkig!). Ik hoef er daarom niet de hoofdprijs voor, dus als je interesse hebt hoor ik het wel.
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
PM verstuurd.
I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
@S60_D5: Had je die foto's toevallig nog?
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
Bedankt voor de foto's!
Zit er onder dat "afdekschild" links op de laatste foto toevallig ook nog een barcode sticker? Zo ja, wat staat daar op? Ik zie hier namelijk nog even geen merk, danwel de serienummers die ik zoek.
Zit er onder dat "afdekschild" links op de laatste foto toevallig ook nog een barcode sticker? Zo ja, wat staat daar op? Ik zie hier namelijk nog even geen merk, danwel de serienummers die ik zoek.
- sjors86
- 2nd Gear member
Dat is niet uit praktijk ervaring hoop ik Dimmes? 

S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
Poeh, onder het schild heb ik niet gekeken, wist niet dat ze daar stickers verbergen. Ik ben nu bij m'n vriendin, maandagavond kan ik weer voor je kijken. Sorry!P.Mallegrom schreef:Bedankt voor de foto's!
-
- 7th Gear member
Dat nummer op het hitteschild is dus het nummer van het hitteschild en niet van het stuurhuis,het merk staat op het rondselhuis,SMI of ZF
- edraket
- 7th Gear member
Heb thuis nog een ZF stuurhuis liggen zonder snelheids sensor. Zal eens kijken wat de artikelcode is.
Er zijn heel veel verschillende stuurhuis codes. Bijvoorbeeld voor 18" heb je weer een ander artikelnummer dan voor 16" velgen. Het stuurhuis kan identiek zijn, maar de uitslag begrenzers in het stuurhuis zelf (kunstof bussen) zijn anders (langer of korter). Als alle aansluitingen gelijk zijn (ZF of SMI), en je de juiste hebt wat betreft snelheids sensor moet het gaan werken. Enige wat je nog zou kunnen bekijken is de pompdruk, maar dat is lastig uitzoeken met een gebruikt stuurhuis.
Er zijn heel veel verschillende stuurhuis codes. Bijvoorbeeld voor 18" heb je weer een ander artikelnummer dan voor 16" velgen. Het stuurhuis kan identiek zijn, maar de uitslag begrenzers in het stuurhuis zelf (kunstof bussen) zijn anders (langer of korter). Als alle aansluitingen gelijk zijn (ZF of SMI), en je de juiste hebt wat betreft snelheids sensor moet het gaan werken. Enige wat je nog zou kunnen bekijken is de pompdruk, maar dat is lastig uitzoeken met een gebruikt stuurhuis.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
Het merk zie ik op bovenstaande foto's niet staan.
Wat is het nummer wat je ziet op de eerste foto?
Wat is het nummer wat je ziet op de eerste foto?
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
De aansluitingen tussen ZF en SMI zijn dus helaas ook verschillend. Ik heb zelf onder de auto overigens 16 inch velgen liggen. Ik had niet verwacht dat er voor verschillende velgmaten ook verschillende stuurhuizen waren. Het kan namelijk toch niet zo zijn dat als ik van velg verander dat ik ook het stuurhuis moet vervangen?
- edraket
- 7th Gear member
Nee, er zijn ook stuuruitslag begrenzers aan de buitenkant.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
Om een lang verhaal kort te maken,een ZF en een SMI zijn niet uitwisselbaar,mits je een ombouwset erbij koopt.
Stuurhuizen zijn dus hetzelfde behalve het verschil in twee merken.
Plus dat er nog verschil is in snelheidsafhankelijke,met of zonder dus.
Snap ook het probleem niet echt goed,voor 450 euro heb je een nieuwe,die past,die goed is,bij een gebruikte moet je dat maar afwachten en je hebt dan dubbel werk als deze niet goed blijkt te zijn,dan zijn de geringe lagere kosten dus al teniet gedaan als je het voor niets gedaan hebt!
Je weet bij een gebruikte ook niet wat je precies koopt,kan van een schade auto zijn,eentje die lekkage heeft,enz enz.
Stuurhuizen zijn dus hetzelfde behalve het verschil in twee merken.
Plus dat er nog verschil is in snelheidsafhankelijke,met of zonder dus.
Snap ook het probleem niet echt goed,voor 450 euro heb je een nieuwe,die past,die goed is,bij een gebruikte moet je dat maar afwachten en je hebt dan dubbel werk als deze niet goed blijkt te zijn,dan zijn de geringe lagere kosten dus al teniet gedaan als je het voor niets gedaan hebt!
Je weet bij een gebruikte ook niet wat je precies koopt,kan van een schade auto zijn,eentje die lekkage heeft,enz enz.
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
@Ramon&Ramon: Ik denk dat ik ook inderdaad ga voor een gereviseerde (Ik neem aan dat je dat bedoelt
)

- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
Ik heb een week of 2 geleden gebeld met een bedrijf dat in gereviseerde stuurhuizen doet en zij gaven aan het merk ZF niet te leveren. Het probleem met de ZF stuurhuizen is namelijk dat ze niet alleen lek kunnen raken, maar dat ook het rondsel wat er in zit vaak kapot gaat. Om dat te reviseren wordt gezien de kosten voor de onderdelen en de tijd die er in gaat zitten niet meer rendabel. Ze gaven ook aan dat als ik een nieuw stuurhuis aan zou schaffen van ZF dat deze waarschijnlijk zo gemodificeerd zijn dat het rondsel niet meer zo snel kapot zou gaan (Kan iemand dit bevestigen?). Een vriend van mij kon gelukkig voor inkoopprijs een nieuw stuurhuis regelen en hij heeft het er ook in gezet. Morgen krijg ik de auto weer terug en ik ben heel benieuwd hoe hij dan stuurt!
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
Dacht ik