Airco uit boven de 110?

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Michael Oud
5th Gear member

Beste mensen,

volgens mij vertoont mijn airco symptomen die deze niet hoort te vertonen. Hij koelt prima, en wordt fors koud, maar, daar kwam ik vandaag achter, boven de 110 lijkt hij zichzelf uit te schakelen. Bij consante snelheden bedoel ik dan, dus niet bij accelereren of bijzonder zware belasting. Het maakt hierbij niet uit op welke blower snelheid de airco staat, of op welke stand de recirculatie staat. Ik heb trouwens een gewone airco (dus geen ECC) die ooit door volvo gemonteerd is (en dus niet door firma deltamill).

Heb ik een airco systeem dat prima werkt (de symptomen zijn dus om 1 of andere wazige reden door volvo ooit bedacht), heb ik een probleem dat vaker voorkomt, of heeft mijn airco een uniek probleem. In elk van de gevallen zou ik graag horen hoe het probleem (want dat is het voor mij, met kruissnelheden van 120 en hoger) op te lossen.

bvd, Michael
Volvo 940 SE
Maurice Pierik
4th Gear member

Vreemd, de airco van mijn 240 doet 't ook boven de 120 prima, ook met het erg zomerse weer.
Lijkt me dus iets om te (laten) verhelpen.
Weet je zeker dat je niet toevallig een aanhanger vol zand achter de auto hebt hangen? ;)
Michael Oud
5th Gear member

Euhm, nee... op de heenweg zou het wel kunnen (zwaar beladen met krantjes), maar op de terugweg niet... twee personen is niet bijzonder zwaar ;)
Volvo 940 SE
pimp
2nd Gear member

Ik heb dat ook gehad met mijn volvo 745 turbo, deze had wel acc (zo heette dat in 1987). Als ik boven de 120 km kwam schakelde hij de airco uit en kreeg geen koude lucht meer, ging ik weer langzamer rijden dan ging de airco van zelf weer aan. Ik vond het ook heel raar, maar ze wisten het bij de garage ook niet precies. Heb er dus maar mee leren leven, op warme dagen niet harder dan 120 km.
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift. Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
Michael Oud
5th Gear member

Hmmm... das vervelend, want mijn kruissnelheid is 130... op de 1 of andere manier vind ik dat de fijnste snelheid om mee te rijden... enniewee, ik heb maar een afspraak gemaakt met de dealer... wel pas 16 augustus.... naja...
Volvo 940 SE
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”