water in de auto
-
- 2nd Gear member
Mijn probleem is denk ik opgelost. Heb twee weken met een "kale" vloer rondgereden en die blijft nu droog. Het probleem bij mijn XC90 was de afvoer van het schuifdak. Ik heb de paravan gecontroleerd, maar de afvoer daarvan is goed. De afvoer van het dak is nu ook goed. Wel heb ik de opening van het rubberen "knietje", waar de slang in uitkomt en waar het water door de raamstijl heengaat iets groter gemaakt, zodat dit niet zo snel meer kan gaan dichtslibben. Want het is me wel duidelijk geworden dat als het dak dicht is, de afsluiting beslist niet waterdicht is.
360 340 V70 V70 XC90 V70 V60PIH XC40 EX30
-
- Starter
Wat ook kan, tenminste in mijn XC90 MY 2004, is dat, als je de rubberen knietjes groter hebt gemaakt, het afvoerwater lager vanuit het plaatwerk voor de voorportier weer naar binnen komt door twee uitsparingen. Deze zitten net achter de rubberen bekleding en vlak boven de plaats waar de afvoerslang van de airco door de bodem gaat. Er zitten weliswaar twee ronde (ca 4 cm) schuimachtige stickers over de gaten heen geplakt maar daar sijpelt het water door .
Na herstel van dit lek en herstel van de schuifdak afvoer blijft bij mij nog steeds water binnenkomen van achter de rubberen schutbordbekleding. Enig idee wat dat kan zijn? Kitafdichting voorruit zal ik checken, maar verder? Onvoorstelbaar, dat bij een Volvo drie oorzaken tegelijk voor lekkage kunnen zorgen!
Na herstel van dit lek en herstel van de schuifdak afvoer blijft bij mij nog steeds water binnenkomen van achter de rubberen schutbordbekleding. Enig idee wat dat kan zijn? Kitafdichting voorruit zal ik checken, maar verder? Onvoorstelbaar, dat bij een Volvo drie oorzaken tegelijk voor lekkage kunnen zorgen!
-
- 2nd Gear member
Bij mijn auto is het na de eerder genoemde verruiming van de "knietjes" droog gebleven. Ik kan je dus niet verder helpen. Bovendien heb ik mijn XC90 ingeruild voor een V70. Succes met het zoeken.
360 340 V70 V70 XC90 V70 V60PIH XC40 EX30
-
- Starter
Probleem lijkt opgelost. Onder de paravent zit aan passagiers-zijde de lucht-invoer van de ventilatie. Dit is een 1 cm opstaand randje in het plaatwerk (waarom niet hoger?) met daarop een kunststof inlaat, die aan de onderkant met een rubberrand zou moeten afdichten. Gezien de geringe hoogte van opstaande rand plaatwerk is deze afsluiting belangrijk. Ik heb de rubberrand en plaatwerk schoongemaakt en bij terugplaatsing kit gebruikt. Boven de luchtinlaat hoort een afdekplaat te zitten en deze was bij mij losgeschoten, wat sowieso tot lekkage heeft geleid. Dit ook hersteld.
De paravent voert het meeste water aan linker- en rechterzijde af. In het midden zit ook een klein afvoergat en deze watert af boven...... een kabelbundel!! Deze kabelbundel wordt door een kabelgoot geleid en deze goot is van boven open juist dáár waar de afwatering uit komt. Is er een saboteur in de ontwerpafdeling van Volvo doorgedrongen? Ik heb een kunststof afdekking aangebracht ter bescherming van de kabelboom en ter voorkoming dat het water langs de kabels naar de behuizing van de CEM loopt.
De paravent voert het meeste water aan linker- en rechterzijde af. In het midden zit ook een klein afvoergat en deze watert af boven...... een kabelbundel!! Deze kabelbundel wordt door een kabelgoot geleid en deze goot is van boven open juist dáár waar de afwatering uit komt. Is er een saboteur in de ontwerpafdeling van Volvo doorgedrongen? Ik heb een kunststof afdekking aangebracht ter bescherming van de kabelboom en ter voorkoming dat het water langs de kabels naar de behuizing van de CEM loopt.