Diverse discussies zijn voorgegaan over wat goed is en wat niet. Deze discussie is waarschijnlijk over eindeloos verder te voeren (mits je heel koppig bent) waarbij wij hebben besloten het volvo-forum testpanel te worden betreffende het volgende product:
Simate S-8003A van Wenzhou Good Auto Parts Co., Ltd
Contactpersoon: Mr. Renxhou
internet: www.preheater.net
Via www.aliexpress.com is de bestelling geplaatst op 23/11/10.
2 stuks voor 190,72 dollar free shipment vanuit China.
190,72 dollar = 129,81 euro
+ 10 euro inklaringskosten
+ 12% invoerrecht
+ 19% BTW
= 93,17 euro per stuk.
Het fijne aan www.aliexpress.com is dat je geld pas wordt vrijgegeven op het moment dat je op het net aangeeft dat je pakketje aangekomen is.
Op 29/11/10 is ons pakketje verstuurd en op 06/12/10 aangekomen.
Het is verstuurd met fedex en middels het traceernummer was alles op dagniveau te volgen.
De vewarming weegt zo'n 500g.
De gebruiksaanwijzing is in het engels, maar slecht vertaald en roept derhalve enkele vragen op:
- moet warm air hose geen warm coolant hose zijn ?
- waarom mag het apparaat niet nat worden ?
Met name op het laatste moet ik iets verzinnen, gezien ik deze op mijn oliekoeler (of verwarmer

De doorstroomrichting van oliekoeler is van rechts naar links gezien vanuit een bestuurderspositie (je koplampen zitten voor). Het makkelijkst is dus de linkerslang in te snijden.
Het apparaat moet 20-40 cm onder het niveau van het reservoir, verticaal, geplaatst worden. De outlet moet naar boven wijzen.
Het pompje levert geen doorstroomweerstand en derhalve plaatsen wij het in serie. Hierdoor hebben we nodig:
- 16mm slang
- 2 slangklemmen (per apparaatje)
- tyrips (voor bevesting + kabel)
- koelvloeistof om na te vullen
Zaterdag of zondag zal ik slang + klemmen halen en een testopstelling maken. Mijn bedoeling is om te meten hoe lang het duurt een emmer water op te warmen naar +/- 45 graden. De aanvangstemperatuur zal ik natuurlijk opschrijven, net zoals het aantal liters. De emmer water (reservoir) zal ik hoger moeten plaatsten dan de verwarming.
Later meer.