Ondanks dat de S60 DRIVe wat power tekort komt, maakt het dieseltje wel korte metten met menig andere merken in de bochten. Ik moet erg ver gaan voordat ik een lampje in het dash krijg.
Heb altijd Alfa gereden maar ben over gestapt op Volvo omdat ze toen geen dikke diesel hadden met automaat. Wegligging van de oude S60 was veel minder maar tegenwoordig super
De C70-T5 is op het rechte stuk bijna niet te verslaan, maar de S60 is in bochten subliem de grens ligt echt bij je zelf en niet bij de auto.
Zijn er al verlaagde S60's onder jullie en wordt het bochtenwerk nog beter hierdoor.
Vindt de combinatie sportief/comfort wel lekker nu.
Wegligging S60
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Bij een R-design is het onderstel ook 15 mm verlaagd en de standaard achterdempers zijn vervangen door monotube schokdempers. Een veerpootbrug geeft nog meer stijfheid aan de voortrein, die Volvo weer benut door de besturing wat scherper te maken. Het resultaat: een S60 die nog lekkerder stuurt, remt en zich met ware doodsverachting in bochten laten gooien.
Een veerbootbrug is niet zo prijzig. Misschien even naar de dealer bellen?
Een veerbootbrug is niet zo prijzig. Misschien even naar de dealer bellen?
- V240DL
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27.11.2010 - 10:47
Heb met de R-design gereden maar vindt geen merkbaar verschil in wegligging. Die veerpootbrug zou inderdaad het verschil kunnen maken.
2003 Volvo S60 D5 aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Maar vertel hoe zijn jouw ervaringen met de nieuwe S60?945i schreef:Hahaha, ik lig dubbel om de teksten die ik hier lees.![]()
![]()
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Welk verschil?V240DL schreef:Heb met de R-design gereden maar vindt geen merkbaar verschil in wegligging. Die veerpootbrug zou inderdaad het verschil kunnen maken.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
rsnhakan schreef:Bij een R-design is het onderstel ook 15 mm verlaagd en de standaard achterdempers zijn vervangen door monotube schokdempers. Een veerpootbrug geeft nog meer stijfheid aan de voortrein, die Volvo weer benut door de besturing wat scherper te maken. Het resultaat: een S60 die nog lekkerder stuurt, remt en zich met ware doodsverachting in bochten laten gooien.
Een veerbootbrug is niet zo prijzig. Misschien even naar de dealer bellen?
Goeie tekst Hakan!

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:

- V240DL
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27.11.2010 - 10:47
Welk verschil?[/quote]
Voor mij geen verschil tussen R en standaard. 15 mm verlagen geloof ik niet zo in dus denk ik dat de door Volvo beloofde betere wegligging door de veerpootbrug komt.
Voor mij geen verschil tussen R en standaard. 15 mm verlagen geloof ik niet zo in dus denk ik dat de door Volvo beloofde betere wegligging door de veerpootbrug komt.
2003 Volvo S60 D5 aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
Dan heb je niet goed opgelet. Ik vond namelijk gelijk het verschil goed te merken.V240DL schreef:Heb met de R-design gereden maar vindt geen merkbaar verschil in wegligging. Die veerpootbrug zou inderdaad het verschil kunnen maken.
Nu heb ik ook achter elkaar een aantal versies geprobeerd. D3, D5, normaal onderstel en R-design onderstel.
Pas dank merk je het verschil wel duidelijk.
- V240DL
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27.11.2010 - 10:47
Nogmaals voor mij geen merkbaar verschil in een diesel met 115 pk. Denk dat de beleving met meer vermogen wel anders is.dbosker schreef:Dan heb je niet goed opgelet. Ik vond namelijk gelijk het verschil goed te merken.V240DL schreef:Heb met de R-design gereden maar vindt geen merkbaar verschil in wegligging. Die veerpootbrug zou inderdaad het verschil kunnen maken.
Nu heb ik ook achter elkaar een aantal versies geprobeerd. D3, D5, normaal onderstel en R-design onderstel.
Pas dank merk je het verschil wel duidelijk.
2003 Volvo S60 D5 aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 17.07.2011 - 11:03
- Locatie: Utrecht
Ik ben benieuwd naar het verschil tussen het Dynamic en het Touring chassis.
In NL wordt standaard Dynamic geleverd, terwijl in bijv. de VS Touring weer standaard is. Het is in in ieder geval kosteloos naar keuze leverbaar.
Ik kan het bochtenwerk wel waarderen, maar ik vind mijn S60 met standaard Dynamic nou niet bepaald dynamisch op klinkerwegen en drempels. Op advies van de dealer heb ik voor Dynamic gekozen, Volvo had nergens een Touring chassis staan om mee proef te rijden, en achteraf vraag ik mij af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt...
Iemand een touring chassis hier? Ervaringen?
In NL wordt standaard Dynamic geleverd, terwijl in bijv. de VS Touring weer standaard is. Het is in in ieder geval kosteloos naar keuze leverbaar.
Ik kan het bochtenwerk wel waarderen, maar ik vind mijn S60 met standaard Dynamic nou niet bepaald dynamisch op klinkerwegen en drempels. Op advies van de dealer heb ik voor Dynamic gekozen, Volvo had nergens een Touring chassis staan om mee proef te rijden, en achteraf vraag ik mij af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt...
Iemand een touring chassis hier? Ervaringen?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 17.03.2010 - 23:33
v2240dl, en de alfa giuliettedan? 1,4 multiair 170 pk of de 2,0 170 pk tct, dat zijn toch ook automaten. ik denk dat hier toch wat meer pit in zit dan een s60 drive van 115 pk
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Hij geeft toch ook aan dat ze TOEN geen dikke diesel met automaat hadden bij Alfa. Is waarschijnlijk al weer een paar jaar geleden en is dus bij Volvo blijven hangen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 17.03.2010 - 23:33
is er wel een automaat te krijgen op de drive? ik dacht enkel op de D3-D5 en T6