Vandaag was het dan zover, ik ging mijn prachtige V70 D5 185pk uit 2005 (MY2006) ophalen. Hij zag er prachtig uit, had een verse beurt en APK, dus alle seinen op groen. Na een fijn onthaal bij de Volvo-dealer en een korte uitleg, lekker op weg. Hij reed heerlijk, al was hij in mijn herinneringen wel wat sneller. Hij leek een beetje in te houden bij weinig toeren. Op de snelweg alles prima, wat een heerlijke auto is het toch. Ik zat behoorlijk te genieten, tot ik een scherpe bocht moest nemen om een andere snelweg op te draaien. Ik reed 50 in zijn 3 en gaf gas, maar er gebeurde niets. Alhoewel: oranje waarschuwingsindicator motorstoring is niet niets. Ik de auto op de vluchtstrook gezet en direct de dealer gebeld. 'Dat klinkt niet goed'. Even met een monteur gesproken, en ik kon rechtsomkeer maken. De auto reed nog wel, maar hij kwam zeer traag op snelheid. Eenmaal op snelheid leek er niets aan de hand. Het leek me een noodloop.
Bij de garage aangekomen om stipt 17:00u, ze stonden netjes op me te wachten. Auto uitgelezen, maar de motor horende vreesde de monteur al voor een probleem. Uiteindelijk bleek de EGR kapot te zijn. "Botte pech", zei de monteur. Hij kende deze auto van binnen en van buiten en hij heeft nog nooit iets gehad. Ze vonden het, net als ik, erg vervelend. En dus kreeg ik direct een hagelnieuwe V70 (D3 geartronic) mee, en mijn eigen auto wordt deze week (gerepareerd) thuisbezorgd. Hoewel het een zeer slechte start is, en ik er best van baal, ben ik wél erg content met de service van deze garage. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat ik komende week een (andere) prachtige V70 op de oprit heb staan