Allemaal,
Kom net terug van werk (hoop file, pfff) en helaas rijdt mijn V70 T5 niet zoals ik normaal gewend ben.Ik denk dat het wat kleins is en heb zelf ook nog niet goed gekeken of hier op het forum gezocht wat het eventueel kan zijn.
Beschrijving: Bij gas loslaten hoor ik rechtsvoor tot midden een slepend/kloppend/aanlopend geluid, wat mee lijkt te draaien met de wielomwentelingen dus als de auto langzaam rolt dan is de frequentie laag, rijdt de auto sneller dan loopt de frequentie van het geluid navenant op.
Zolang ik geen gas geef ( dus de auto gewoon uit laten lopen)blijft het geluid aanhouden.Waarbij het bij een lagere snelheid luider aanwezig is. Het geluid stopt niet wanneer ik naar links stuur maar wordt duidelijk minder wanneer ik naar rechts stuur. Het geluid houdt aan als ik zachtjes rem, wanneer ik harder rem is het geluid weg.
Zodra ik een klein beetje gas geef (in geartronic mode of manueel met de geartronic maakt geen verschil) is het geluid weg.
Auto rijdt verder goed,geartronic schakeld goed, geen performance verlies ofwat dan ook.
Ik denk (hoop) dat het een kleinigheid is maar wil graag jullie commentaar en expertise polsen.
Dus roept u maar; wat kan het zijn?!
V70 T5 Geartronic:kloppend/aanlopend geluid voor bij gas los
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc

- Thijs
- 7th Gear member
Ik zou het in de hoek van de remmerij zoeken. Wellicht een stroef lopende geleiding van een remtang of een remzuiger die wat vast blijft zitten. Je weet zeker dat het van voor komt? Achter zou je ook met de voering van de handrem kunnen zitten die los gelaten/aan het laten is.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Net even met de auto wezen rijden.Geluid niet meer gehoord?!, op zich prima natuurlijk, maar ook wel klein beetje verontrustend.
Wat kan het dan geweest zijn?! (auto had maar zo'n 20 minuten stilgestaan, iets met warmte?) nadat ik stukje heb gereden even alle bouten nagelopen ( zaten er een aantal niet echt vast ( kan het natuurlijk niet geweest zijn want geluid was al weg voordat ik de bouten heb aangetrokken) en daarna de auto even op de krik gezet om de beide voorwielen te checken. Lopen soepel rond en er zit geen speling op/in. De ophanging vertoont niks raars, geen gescheurde aandrijfhoezen of homokineten.
Dus schiet mij maar lek. Ik hoop dat het weg blijft. Wanneer het weer optreedt meldt ik mij weer (dit is na 1 maand de auto in bezit te hebben en inmiddels 4000km verder het eerste "probleem")
Wat kan het dan geweest zijn?! (auto had maar zo'n 20 minuten stilgestaan, iets met warmte?) nadat ik stukje heb gereden even alle bouten nagelopen ( zaten er een aantal niet echt vast ( kan het natuurlijk niet geweest zijn want geluid was al weg voordat ik de bouten heb aangetrokken) en daarna de auto even op de krik gezet om de beide voorwielen te checken. Lopen soepel rond en er zit geen speling op/in. De ophanging vertoont niks raars, geen gescheurde aandrijfhoezen of homokineten.
Dus schiet mij maar lek. Ik hoop dat het weg blijft. Wanneer het weer optreedt meldt ik mij weer (dit is na 1 maand de auto in bezit te hebben en inmiddels 4000km verder het eerste "probleem")
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel

- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Nopes, niks aan de configuratie van de auto veranderd.
Even een zijstapje maken wat m.i niet direct met dit "probleem" heeft te maken. Als ik wegrij (maakt niet uit warm of koude motor, tijdstip of wat dan ook) hoor ik bij de allereerste bocht die ik maak (ook als dat pas honderde of wellicht kilometers later is, een soort schuivend geluid uit het vooronder net of er iets 'ontgrendeld' wordt of wordt vrijgegeven.
Ik heb zelf het idee dat het verband houdt met de 'Geartornic of met de DSTC. Maak me hier geen zorgen om geluid is altijd hetzelfde duurt altijd even lang en wordt niet minder of erger,maar ben benieuwd of iemand anders dit ook heeft of herkend.
Even een zijstapje maken wat m.i niet direct met dit "probleem" heeft te maken. Als ik wegrij (maakt niet uit warm of koude motor, tijdstip of wat dan ook) hoor ik bij de allereerste bocht die ik maak (ook als dat pas honderde of wellicht kilometers later is, een soort schuivend geluid uit het vooronder net of er iets 'ontgrendeld' wordt of wordt vrijgegeven.
Ik heb zelf het idee dat het verband houdt met de 'Geartornic of met de DSTC. Maak me hier geen zorgen om geluid is altijd hetzelfde duurt altijd even lang en wordt niet minder of erger,maar ben benieuwd of iemand anders dit ook heeft of herkend.
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel

- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Vandaag naar kantoor gereden ( 50km) geen rare geluiden meer gehoord.Ergens einde volgende week gaan de winterbanden op stalen velg eronder.Dus dan heb ik de mogelijkheid om dat de controleren.Hoe kan ik die centrale bout eventueel vastzetten (welke sleutel?)
Thx voor de tip,
Thx voor de tip,
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel

Dop 13? Ik weet het niet meer.
Als je de winterbanden er onder zet kijk dan ook even of de ankerplaat voldoende vrije ruimte heeft van de schijf en/of er geen steentjes tussen schuil gaan.
Als je de winterbanden er onder zet kijk dan ook even of de ankerplaat voldoende vrije ruimte heeft van de schijf en/of er geen steentjes tussen schuil gaan.